יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2024 08 20 121434

מי אמר שאלו מתנחלים? 

3 דק' קריאה

שיתוף:

הפורעים בג'ית לא קשורים להתיישבות, הודיע סמוטריץ'. יוסי דגן הסביר למי הם כן קשורים * מועמד ברשימת הליכוד לכנסת מציע איך לטפל בפצ"רית 

קבוצת וואטסאפ של נוער שוליים  

מבין כל התגובות על הפוגרום שביצעו מתנחלים בכפר ג'ית בחמישי האחרון, צדה את עיני זו של יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון. אלו בכלל לא מתנחלים שחוללו את הפרעות, כמו שדווח בלא מעט כלי תקשורת, אלו נערים שהגיעו מבחוץ בשביל לחפש בלגן. "אנחנו יודעים שמדובר בקבוצת וואטסאפ של נוער שוליים אלים, שרובו בכלל לא מהשומרון. אני בז להם כמו רוב תושבי המדינה", אמר דגן, "אני אומר לנוער שמגיע מכל הארץ לשומרון כדי לחפש בלגן ואלימות, אל תבואו, אתם לא רצויים כאן. אנחנו מתמודדים מול טרור ודה-לגיטימציה בין-לאומית, ואתם מפריעים ופוגעים במדינת ישראל. אלימות היא לא פתרון לשום אזרח. הגורם היחיד שמוסמך להפעיל כוח הוא צה"ל".  

גם שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', גינה, אבל רמז שזה לא הם: "הפורעים הערב בג'ית לא קשורים בשום צורה להתיישבות ולמתיישבים. הם עבריינים שצריכים להיות מטופלים על ידי רשויות האכיפה במלוא חומרת הדין. אנו בונים ומפתחים את ההתיישבות בצורה חוקית וממלכתית, מגבים את צה"ל במאבקו בטרור, ומסתייגים בתוקף מכל גילוי של אלימות עבריינית אנרכיסטית מסוכנת שאין לה דבר וחצי דבר עם אהבת הארץ וההתיישבות בה". 

הפורעים לא קשורים בשום צורה להתיישבות. מאיפה בא הרעיון הזה שהם כן קשורים? אולי כי זה הזכיר למישהו את הפרעות בחווארה, פברואר 2023? 

ב-I24NEWS דווקא ידעו לדווח מהיכן הגיעו הפורעים: "לפי גורם ביטחוני, כ-50 ישראלים הגיעו מחוות גלעד לכפר ג'ית, זרקו אבנים ובקבוקי תבערה. בנוסף לכך ביצעו ירי חי בכפר במספר מוקדים. לא ידוע האם זה הירי שפגע בפלסטיני שנהרג". בהודעה של דובר צה"ל אחרי האירוע, לא נזכר ירי של המתנחלים. מוזכרים רק הצתת רכבים ומבנים, יידוי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה. "נבדק הדיווח אודות פלסטיני שנהרג". הפלסטיני שנהרג הוא ראשד עבד אל קאדר סאדה בן 22. במוצאי שבת כבר היה ברור שהוא נהרג מירי המתנחלים (אור הלר). מצה"ל נמסר: "החיילים לא היו נחושים מספיק למנוע את התפרעות המתנחלים".  

ראש הממשלה נתניהו הוציא הודעת גינוי חריפה לפרעות בג'ית. הוא גם קבע, ש"האחראים יועמדו לדין". אולי. ואולי לא. אחרי הפוגרום בחווארה איש לא הועמד לדין וזו תהיה ממש הפתעה אם הפעם יקרה משהו אחר. באירוע בג'ית היה עצור אחד שהצבא עצר והעביר למשטרה, שמיהרה לשחרר אותו. נמסר שהוא לא קשור לפוגרום אלא נחשד בהפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו. הפריע לשוטר ודווקא הצבא עצר אותו? מוזר.  

לפני שבועיים אירח שר החוץ ישראל כ"ץ את ראשי הרשויות ביהודה ושומרון במשרד החוץ. בין היתר הוא התייחס לסנקציות שהטילו מדינות שונות על מתנחלים אלימים ואמר: "אני רואה את הסנקציות כדבר חמור שיש לפעול נגדן … גם בביקורי בארה"ב העליתי את הנושא ושללתי את המושג אלימות מתנחלים. אני אומר לכל עמיתיי בעולם שאין דבר כזה אלימות מתנחלים". 

ברור. בפעם הבאה שישראל כ"ץ יהיה בארה"ב ועמיתיו יציגו בפניו את התמונות מג'ית, הוא יסביר להם שאלו לא המתנחלים. זה נוער שוליים אלים, שמגיע מכל הארץ לשומרון כדי לחפש בלגן.  

במקרה החמור דנן אין להקל בעונש  

למסע ההסתה המביש נגד הפצ"רית יפעת תומר ירושלמי, התגייסו בשבועיים האחרונים רבים- פוליטיקאים, אנשי תקשורת, אושיות רשת וסתם אזרחים. מאמצי חיפוש רבים הושקעו בחקר עברה של הפצ"רית, במטרה לאתר סיפורים "מפלילים" שיערבו לחיכם של תומכי החיילים הגיבורים משדה תימן. נמצאו שניים: אחד, היא קיבלה מתנה אסורה, כשהשתתפה לפני שנתיים במסיבת יום הולדת 60 של המיליארדר מוריוס נכט שמחזיק שמונה אחוזים מהבעלות בקשת 12. נכט שכר מטוס פרטי והטיס כ-100 מוזמנים, היא ביניהם, למלון מפואר באתונה, שם חגגו שלושה ימים. (קשקוש. תומר ירושלמי היא ידידה קרובה של עו"ד ענבר אפק, רעייתו לשעבר של נכט, והוזמנה על ידה לאירוע, ללא קשר לתפקידה הצבאי). הסיפור השני – חיילת הגישה תלונה נגד הרצי הלוי בהיותו מפקד פיקוד דרום. תומר ירושלמי הייתה אחראית על התלונה והיא נגנזה. מאוחר יותר הלוי תמך במינויה לתפקיד הפצ"רית. יחסי קח ותן. (עוד קשקוש. תגובתו המאוד זועמת של דובר צה"ל: "הטענות הן שקר וכזב, עיוות מכוון וזדוני של העובדות. האירוע נבדק ביסודיות ותוחקר עד לפרט האחרון. פרסום זה אינו אלא ניסיון שפל ומרושע לפגוע ברמטכ"ל ממניעים זרים לחלוטין. זוהי מתקפה מתוזמרת ומכוונת, שמטרתה היחידה היא להכפיש ולחבל במעמדו של הרמטכ"ל").  

בחמישי שעבר נערכה מול ביתה של הפצ"רית הפגנה של פעילי "אם תרצו". חמשת המפגינים (תמונה פורסמה ב"מקור ראשון") החזיקו שלט: "הפצ"רית, תפסיקי לרדוף את הלוחמים שלנו". למחרת נתלה באותו מקום שלט עם מסר הרבה יותר ברור: "גם ב-1944 היו כאלה שתמכו בנאצים. וגם ב-2024 יש בוגדים שתומכים בחמאס".  

את הפתרון הסופי לבעיית הפצמ"רית, הניח בטוויטר איש ליכוד ותיק, מועמד ברשימת הליכוד לכנסת הנוכחית, רן כרמי בוזגלו. הוא מציע לשפוט אותה בעוון בגידה ולהוציא אותה להורג. "היא ורק היא אחראית לעוול הנורא שנגרם ללוחמים ולנזק העצום למדינת ישראל", כתב כרמי בוזגלו, "אין עוד מנוס מלהודות בעובדות: הפצ"רית סייעה במעשיה לאויב בשעת מלחמה. בגידה לכל דבר. העונש הקבוע בחוק הוא הוצאה להורג. במקרים מסוימים ניתן להמיר במאסר עולם. אני סבור שבמקרה החמור דנן אין להקל בעונש".  

"ציונות בנחישות", קורא לעצמו רן כרמי בוזגלו, והוא אכן בחור נחוש. אדולף אייכמן היה האדם הראשון והיחידי שמדינת ישראל הוציאה להורג (1962). הפצ"רית יפעת תומר ירושלמי תהיה השנייה. מירי רגב תופקד על הפקת הטקס. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דקלה אריה בדלר, ממושב אשתאול שבהרי יהודה, היא בן אדם מעורר השתאות וסקרנות, בעלת תפישה חינוכית ייחודית לגיל הרך * ביום יום עורכת דקלה סדנאות ליווי התפתחותי לתינוקות ופעוטות, שמיועדות לתינוקות מגיל 3 חודשים
6 דק' קריאה
הם עזבו הכל, את העסק הפרטי שכל כך קשה עבדו עליו ויצאו להילחם ולשרת במילואים למען המדינה * רבים מהם שירתו שלושה חודשים ואף נקראו לסבב שני ובינתיים מצב העסק שהושאר מאחור הידרדר *
10 דק' קריאה
אסף ולדן הותיר אחרי לכתו שני ספרים – את ספר הפרוזה: "אורות הפנסים האחרונים" ואת ספר השירה: "לב אבוד בין מילים", שני יהלומי ספרות שפוערים צוהר קטן לנפשו המרתקת של ולדן. ספר "אורות הפנסים האחרונים"
5 דק' קריאה
בדי אוהלים המסמלים את הנדודים והטלטלות של אלו שפונו מביתם שמשו השראה למערכת לבוש שיצרה שיר כץ מצבעון. הפריפריה מגיעה לאופנה *תמונה ראשית: שיר כץ, מרגישה תלושה. "קהילת צבעון מפוזרת בכל המדינה. המשפחה שלי
5 דק' קריאה
13 דירות בבית ההולך ונבנה בנהריה, רכשו חברי קיבוץ רות. כשתסתיים הבנייה בעוד כשנתיים, יעברו אליו חברי הקיבוץ וילדיהם. "אנחנו בנהריה כדי להישאר, כי העיר והצפון חשובים לנו"  הקיבוץ העירוני "רות" של בוגרי השומר
6 דק' קריאה
בית המשפט מלמד הורים פרודים מהי אחריות הורית ״בית המשפט לא אמור להמשיך ללוות הורים עד שילדיהם יגיעו לבגרות, הדבר אינו מתיישב עם טובת הקטינים", אמרה השופטת הילה גורביץ עובדיה, מבית משפט לענייני משפחה
2 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן