יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2024 09 17 124215

ממש כמו בשטאזי

3 דק' קריאה

שיתוף:

אברהם שפירא מיצהר, נשלח למעצר מנהלי וחבריו טוענים שזה משום שהוא מכין סרט על רצח רבין, שהשב"כ לא רוצה שנראה. ישנה גם אופציה אחרת

עקב המסוכנות הנשקפת ממנו
ב-22 באוגוסט חתם שר הביטחון יואב גלנט, על צו מעצר מנהלי לשישה חודשים נגד ארבעה מתנחלים, ביניהם אברהם שפירא תושב יצהר. למה אברהם שפירא? תלוי את מי שואלים.
שפירא, 29, הוא במאי סרטים דוקומנטריים והוא עסוק בימים אלה, יחד עם שמעון ריקלין, בהכנת סרט על התנהלות השב"כ בתקופה שלפני ואחרי רצח רבין. חבריו מהימין המתנחלי, עובדים קשה בימים האחרונים כדי לשכנע את הציבור, שהסיבה היחידה למעצר המנהלי שהושת עליו, היא הסרט הזה והחשש של השב"כ ממה שהוא עתיד לחשוף. כדי שהסרט לא יושלם ולא יוקרן בקרוב, החליטו בשב"כ להכניס את שפירא לכלא.
״הבמאי אברהם שפירא, שאיתו עבדתי על הסרט שלי 'השב"כ ידע', נעצר על ידי השב"כ במעצר מנהלי ב-22.8" צייץ ריקלין. "המעצר הזה מונע מאיתנו להקרין את הסרט שלנו בנובמבר הקרוב. דיברו פה על ארגנטינה, זו ארגנטינה וזה מפחיד. אסור שזה יקרה במדינה מתוקנת. אם יש חשדות לפעילות פלילית של שפירא, העמידו אותו לדין. אל תעלימו אותו״.
קבוצה בשם "לשחרר את הבמאי", מריצה את המסר הבא: "אברהם שפירא, במאי דוקומנטרי אמיץ, נעצר במעצר מנהלי לשישה חודשים, בלי ראיות, בלי משפט, ובלי אפשרות להתגונן. למה? כי הוא מעז לחשוף את מה שהשב"כ לא רוצה שתראו. שפירא תיעד נושאים נפיצים: פעילות השב"כ, תפירת תיקים, פרובוקטורים… במקום להתמודד עם הביקורת, השב"כ בחר בדרך של סתימת פיות ואיום כמו בשטאזי. לא בדמוקרטיה. הצטרפו אלינו במאבק לשחרור של אברהם שפירא״.
חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מיהרה להצטרף: "המעצרים המנהליים הדרקוניים התחילו כנגד נערי הגבעות, וכשראו בשב"כ שזה עובר בשקט, הרחיבו את השימוש גם כלפי מי שמעז להעביר עליהם ביקורת״.
הקמפיין נגד השב"כ
בשב"כ לא נשארו אדישים לגרסת המעצר לצורך השתקה והסבירו מדוע הוצא הצו המנהלי: "אברהם שפירא הינו פעיל אלים וקיצוני, המעורב בהכוונת נערי גבעות וצעירים לביצוע פעילות אלימה באזור השומרון. שפירא נעצר לחקירת משטרה בחשד שלקח חלק באירועי הטרור בכפר ג'ית ב-15 באוגוסט, במהלכם נרצח פלסטיני והוצתו ארבעה בתים. במהלך חקירתו לא שיתף פעולה, ובהיעדר חלופה פלילית, הוחלט על מעצרו המנהלי עקב המסוכנות הרבה מהמשך פעילותו… הטענה השקרית כי שפירא נעצר בשל היותו
'במאי סרטים', משוללת כל יסוד, והרקע למעצרו הוא המסוכנות הנשקפת ממנו, בפרט בעת הזו״.
בפוגרום שביצעו מתנחלים בכפר ג'ית, נורה ונהרג צעיר פלסטיני בן 22.
בתחילה לא היה ברור מי ירה בו ואחרי זמן קצר פורסם שהיורה היה אחד המתנחלים. בהודעה של השב"כ שמופיעה כאן, מוגדר בפעם הראשונה הרג הצעיר הפלסטיני כרצח.
רועי שרון, הפרשן הצבאי של ערוץ 11, הגיב: "הקמפיין נגד השב"כ עובד כבר 30 שנה ומטרתו אחת: אל תפריעו לילדים שלנו לעשות תג מחיר. בסיפור על אברהם שפירא נולד סיפור חדש: הוא נעצר כי הוא עובד על סרט על רצח רבין, לא חלילה כי הוא מעורב בטרור יהודי. רמת אמינות: עצרו אותו כי הוא חובש כיפה״.
להמחשה, צירף שרון סרטון שבו תיעוד של "במאי קולנוע מפורסם מיידה אבנים בכפר חווארה״.
נצמיד לסיפור הזה עוד צו מנהלי אחד, נגד נער בן 14, בניהו הכהן, מיצהר.
ב-28 באוגוסט חתם אלוף פיקוד מרכז אבי בלוט על צו מנהלי המורה להכהן לשהות במעצר בית מלא בבית הוריו ונאסר עליו ליצור קשר עם חבריו הקרובים.
אימו זעמה: "הוא ילד בן 14, על מה כבר אתם נותנים לו צו מנהלי שאפילו ראשי ארגוני פשע לא מקבלים?״
היא הוסיפה, שהאלוף בלוט הפך לחותמת גומי מלאה של השב״כ וחותם בסיטונאות, בלי בדל של חומר מודיעיני.
הם באמת רוצים שנאמין, שסתם ככה, ללא שום עילה, בלי בדל של חומר מודיעיני, נטפלו בשב"כ לנער יהודי תמים בן 14, הדביקו לו אשמה ללא כל בסיס וגזרו עליו מעצר בית? כי התחשק להם? והם באמת רוצים שנאמין שהשב"כ מנסה למנוע את השלמת הסרט על רצח רבין, ועל כך ורק משום כך, הושיבו את שפירא בכלא לשישה חודשים? וכששת החודשים הללו יסתיימו, ישלחו אותו לעוד שישה? מה עם אופציה של גם וגם, גם במאי סרטים וגם מתנחל אלים?
בחזרה לציוץ של ריקלין: "טענת השב"כ ששפירא מאוד אלים, חייבת להוביל לכתב אישום. ואם אין כתב אישום הוא צריך להיות חופשי. ככה זה אמור להיות בדמוקרטיה". נשמטה כאן התוספת המתבקשת – אלא אם כן מדובר במעצר מנהלי של פלסטינים או ערבים ישראלים. עם מעצרים כאלו הדמוקרטיה הישראלית מסתדרת לא רע כבר הרבה שנים. (בספטמבר 2023 נמסר משירות בתי הסוהר על 1,264 עצירים מנהליים, המספר הגבוה ביותר מאז מרס 2003, שיא האינתיפאדה השנייה. שמונה מהעצורים הללו היו יהודים. ויקיפדיה).
״בשנתיים האחרונות נעצרו בצווים מנהליים אותו מספר יהודים שנעצר מקום המדינה ועד 2022. אני חושד שזה חלק מהמגמה של 'אלימות המתנחלים'", כתב ריקלין. ואולי זה בגלל שבשנתיים האחרונות וביחוד מאז אוקטובר 2023, אלימות המתנחלים הגיעה לממדים שטרם היכרנו? (פרעות חווארה פברואר 2023, פרעות ג'ית אוגוסט 2024). גם הסנקציות שהטילו מדינות שונות על מתנחלים אלימים הן רק מהשנה האחרונה.
ממתין בקוצר רוח לפרסום עצומה של עשרות רבנים מהציונות הדתית, שתקרא לשחרורו המיידי של אברהם שפירא מהמעצר השערורייתי שהושת עליו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שרה גילאון, שחקנית יוצרת, מחזאית, הילרית ומתקשרת ומנחת סדנאות, היא מחברת הספר "אשר המאושר" מספרת על ההילינג שעשתה לאביה בגיל 7, על ההרגלים שעומדים בינינו לבין האושר ועונה על שאלת מיליון הדולר: האם גם
10 דק' קריאה
אומר לי מנחם גולדברג, האיש שהקים את האתר התיירותי "כפר קדם" בהושעיה * ביקור במקום ממחיש לכל אחד את החיים היהודיים שהיו בארץ ישראל בתקופת המקרא והמשנה * גולדברג: "היה לי חלום להקים אתר,
6 דק' קריאה
למרות שהבית במלכיה ספג פגיעה ישירה ונהרס, מך פרי, מתנדבת הולנדית שלפני 42 שנה התאהבה בבעז בן המשק והפכה לקיבוצניקית, ממשיכה לטפח את הגינה ולחכות בסבלנות לרגע שבו יוכלו לחזור הביתה   בשבועות שלפני המלחמה,
7 דק' קריאה
שקע טלפון שמתקלקל כל פעם מחדש, מסגרת מוזהבת ואנשים בגלבייה שמקיפים קובייה ענקית בלי הפסקה. החיים בין רמת גן לבאקה אל גרביה על פי הדי בן עמר נסעתי אל דפוס אל-הודא בבאקה אל גרביה.
4 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן