יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 06 13 102438

מעולם לא היה מצבנו

3 דק' קריאה

שיתוף:

ראש הממשלה אינו מודאג מהמשבר עם ארצות הברית ומשוכנע שההזמנה לבקר בבית הלבן בוא תבוא * יבורכו אנשי "עד כאן" האמיצים והמסורים

אצלו, הכל בסדר 

הפינה "לא חשוב מה קורה, חשוב מה אומרים שקורה", מוקדשת השבוע לראש ממשלתנו. נתניהו התראיין לרשת סקיי ניוז הבריטית ונשאל על יחסי ישראל ארצות הברית. רוה"מ החמיא לנשיא ג'ו ביידן, אמר שהוא ידיד גדול של ישראל, ואחר כך הוסיף: "הברית בין המדינות מעולם לא הייתה חזקה יותר". 

על כך שהברית בין ארצות הברית וישראל מעולם לא הייתה חזקה יותר, מעידה ללא ספק העובדה, שנתניהו לא הוזמן עד כה לבית הלבן והוא לא צפוי להיות מוזמן בקרוב. ("אני חושב שההזמנה תגיע", אמר נתניהו בריאיון). כותרת בוושינגטון פוסט השבוע- נתניהו הופך לאט לאט לפרסונה נון-גראטה בארה"ב. לאיתנותה של הברית סייעו השבוע שני אירועים נוספים. הראשון שבהם היא התגובה המדודה של שר החוץ שלנו אלי כהן, לדברים של סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס, בנאום שנשאה באירוע לכבוד יום העצמאות ה-75 של ישראל. הנאום היה מאוד ידידותי אבל האריס בחרה לשלב בו גם אמירה, ש"ממשל ביידן ימשיך להגן על הערכים שמהווים את הבסיס ליחסים בין ארה"ב לישראל, שכוללים את חיזוק הדמוקרטיה שבנויה על מוסדות חזקים, מנגנוני איזונים ובלמים וגם על מערכת משפט עצמאית". סגנית נשיא ארה"ב מותחת ביקורת מרומזת על הרפורמה המשפטית? לא איש כמו אלי כהן יעבור על כך בשתיקה. "אם תשאל את קמלה האריס מה מפריע לה ברפורמה", אמר כהן, "היא לא תדע לומר אפילו סעיף אחד שמפריע לה. אני מעריך שהיא לא קראה את החוק".  לא שהוא יודע, אבל הוא מעריך. התגובות החריפות לא אחרו לבוא, כהן מיהר להתנצל ולהבהיר שיש לו "הערכה רבה לבעלת בריתנו ארה״ב ולסגנית הנשיא". את שלו הוא השיג: בעיני תומכיו בליכוד הוא יצא גבר, אחד שלא חושש להגיד מה הוא חושב על סגנית נשיא ארה"ב. ההתנצלות אחר כך היא חלק מכללי המשחק. לא שהוא באמת מאמין בנוסח ההתנצלות, אבל הוא חייב להשמיע אותה, שלא יאשימו אתו בדרדור היחסים עם ידידתנו הגדולה.   

איך עוד סייע השבוע נתניהו לחזק את הברית שלנו עם ארה"ב? הוא צירף לצוות שלו יועץ תקשורת חדש, גלעד צוויק. צוויק, שמקורב ליאיר נתניהו, הצהיר בעבר שביידן "לא כשיר", שהוא "הורס את אמריקה", שהוא "הנשיא הכי פחות תקשורתי ויציב בתולדות אמריקה" ו"מוכן לתת מאות מיליארדים לאיראן ולאפשר לה אטום – רק שתזרים נפט". הוא גם שיתף ציוצים שתומכים בטענת טראמפ ותומכיו, שתוצאות הבחירות בארה"ב בהן ניצח ביידן, זויפו. מה צוויק חושב על מה שקורה אצלנו? למשל ציוץ שלו על מחאת הטייסים נגד ההפיכה המשטרית: "אלו לא טייסי מדינת ישראל כולה, אלא טייסי אוליגרכיית בג"ץ – טייסים על תנאי שיאפשרו לאיראנים להשמיד אותנו כי הפסידו בבחירות". ידיעה שלו בערוץ 14: "'הפיכה משטרית': התוכנית של מתנגדי הרפורמה להלך אימים על הנשיא".  וכן הלאה. 

בריאיון בסקיי ניוז נשאל נתניהו על יועצו החדש והשיב, שצוויק של היום הוא לא צוויק של אז, שהדברים נכתבו על ידו כשהוא היה עיתונאי פרטי ושהוא לא חושב כך היום, "אחרת הוא לא היה עובד אתי". גם צוויק נצמד לאותו ההסבר: "הייתי אזרח פרטי כשכתבתי את הציוצים על הנשיא ביידן. אני לא מחזיק בדעות האלה היום ואפעל בצורה מקצועית לחלוטין במשרד ראש הממשלה". 

מי שקונה את ההסבר הזה, יבוסם לו. אפשרות סבירה הרבה יותר היא שצוויק נשאר עם אותן דעות על ביידן ועל ממשלו, אבל הוא מבין שבתור יועץ תקשורת לראש ממשלת ישראל, הוא לא יכול לתת להן פומבי. בסופו של דבר נתניהו מאמין, שיום יבוא וההזמנה לבקר בבית הלבן תנחת בירושלים. ואין סיכוי שזה יקרה, אם יועץ התקשורת שלו ימשיך לטעון ש"ממשל ביידן יורד מהפסים, מפנה עורף לישראל ופותח רגליים בפני הנאצים מטהראן".  

המטרה – החרבת מדינת ישראל בכלים אזרחיים 

ארגון הימין "עד כאן" פתח השבוע בגיוס המונים (המטרה – 900,000 שקל), ושורה של רבנים מכובדים יצאו בקריאה לתמוך בו. "יבורכו אנשי עמותת 'עד כאן' האמיצים והמסורים שלקחו לידם משימה חשובה – לחשוף את המסווה מעל פניהם של שונאי ישראל", כתבו הרבנים. "ניתן לראות ולהבין עד כמה פעילותם של אנשי 'עד כאן' היא קריטית לביטחון ישראל ולהגדרת מדינת ישראל כמדינת העם היהודי. אני קורא לכל מי שיכול לתרום ולחזק עמותה זו". 

המנכ"ל האמיץ והמסור של "עד כאן", הוא גלעד אך, ובמה הוא מאמין אפשר היה ללמוד מההקדמה שכתב לספרה של חברת הכנסת מהליכוד נוה דרומי, "פרחים בקנה", על "האג'נדות הרדיקליות ששינו את פני צה"ל". גלעד אך טען שעל מדינת ישראל "מופעל ניסיון מתוחכם וסבלני של מדינות זרות, באמצעות ארגוני 'פרוקסי' ישראלים, להשתלטות עוינת על צה"ל ולהחלשת כוחו, כחלק מהמערכה הכוללת לפירוק מדינת היהודים מבפנים, תוך שיתוף פעולה רעיוני של גורמים מתוך מערכת הממשל והמשפט". 

השבוע, בהסבר שלו לקמפיין גיוס ההמונים, חזר אך על התיזה: "אויבי ישראל לא שוקטים, הפעילות כנגד מדינת ישראל וכנגד חיילי צה"ל בארץ ובעולם בעיצומה והפכה למערכה בינלאומית להפיכת ישראל וצה"ל לדמון של הגלובוס. עשרות אנשים שלנו, ממשיכים לעבוד על החשיפות הבאות, בכדי לחשוף את האמת על הארגונים האנטי ישראליים, ובכדי לחשוף את השקרים כנגד מדינת ישראל וכן לחשוף את התעשייה השלמה שעובדת במימון זר, מאות מילוני דולרים ויורו, שכל מטרתם – החרבת מדינת ישראל בכלים אזרחיים ופגיעה בעם ישראל ובחיילי צה"ל."   

אם בצוות היועצים של נתניהו יש מקום פנוי נוסף, אפשר לחשוב על גלעד אך כמועמד ראוי. הרבנים שתומכים ב"עד כאן", תומכים גם בתפיסה של מנכ"ל הארגון, לפיה מדינות זרות מנהלות נגדנו מערכה כוללת להחרבת המדינה, דרך החלשת כוחו של צה"ל?  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ביום שני בשבוע הבא ה-9.9.2024 יתקיים הכנס השנתי של חברת "החקלאית". במעמד הכנס יהיה נוכח מר אורן לביא – מנכ"ל משרד החקלאות וביטחון המזון. אתם מוזמנים להגיע ולפגוש את הלקוחות, עובדי הענף, הרופאים המובילים
< 1 דק' קריאה
אתמול (יום ד') נערך כנס רפתנים של חברת "הרמן פרוג'קט" בקיבוץ סעד עם מעל ל-80 משתתפים. הקיבוץ אירח את הכנס, ולנו היה חשוב לערוך את האירוע, דווקא בעוטף, דווקא עכשיו. הכנס היה מוצלח מאוד
< 1 דק' קריאה
שלוש בוגרות בית הספר לעיצוב בחיפה הקדישו את פרויקט הגמר שלהן לקיבוץ. מיחסי אהבה שנאה לחינוך המשותף, דרך מבט מורכב של הטוב עם הרע ועד תכנון מחוץ לקופסא לקיבוצים שנפגעו בשבת השחורה  *תמונה ראשית:
3 דק' קריאה
הקו המפריד בין תהליכי העברה בין־דורית  האינטראקציה המיוחדת שאני מקיימת עם משפחות במושבים בענייני העברה בין־דורית, זיקקה אצלי כמה עקרונות שאני משוכנעת בכוח שלהם להשפיע על התהליכים המאתגרים. העקרונות האלה כל כך משמעותיים, שכשהם
4 דק' קריאה
דני גבאי, חבר מושב מרחביה, דור שלישי למייסדים, מספר על ההתיישבות בעמק יזרעאל, על תולדות המושב ועל משפחתו * הוא מציין בדבריו, שבמושב מרחביה היה רצף של התיישבות מאז 1911 ועד היום * רעייתו
8 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן