יבול שיא
הרפת והחלב
צילום מסך 2023 04 24 163409

משתינים מהמקפצה ולא מתנצלים

3 דק' קריאה

שיתוף:

הם נבחרו למשול בלי לגמגם והם עולים בזה אחר זה על המקפצה ומראים לנו משילות מהי * מה איחלה המפגינה לאהרון ברק? 

לתפארת מדינת ישראל 

אחד המאפיינים הבולטים של התנהלות הממשל הנוכחי שלנו, היא ההשתנה מהמקפצה. זו דרכם של נציגי הממשל לממש את הבטחתם, שמה שהיה עד כה לא יהיה עוד. עד כה העם בחר ימין וקיבל בפועל שמאל, אבל האנומליה הזו הסתיימה בבחירות האחרונות ומעתה העם בחר ימין ויקבל ימין. כמו שאמרה השרה מירי רגב: "נבחרנו למשול ולא באנו להתנצל", או כמו שאמר השר בצלאל סמוטריץ': "מפסיקים לגמגם ולהרגיש לא נעים". כשמשתינים מהמקפצה, מרגישים כנראה די נעים. (לא יצא לי).  

להשתין מהמקפצה, זה להתעלם ממחאות המשפחות השכולות ולהתעקש על כך שהשר איתמר בן גביר הוא זה שיישא דברים ביום הזיכרון בבית העלמין הצבאי בבאר שבע, השר יצחק גולדקנופף יהיה נציג הממשלה בבית העלמין בקרית גת ואחרים.  

להשתין מהמקפצה זו הבחירה של השרה מירי רגב, לשבץ בין מדליקי המשואות ביום העצמאות את ורד בן סעדון, שהיא גם חברת מרכז הליכוד ועל פי הדיווחים גם חברה של רגב. הנימוק הרשמי – בן סעדון הקימה יחד עם בעלה את יקב טורא שבשומרון. ללא ספק מפעל חיים שמצדיק את ההחלטה להעניק לה את הכבוד המיוחד הזה.  

להשתין מהמקפצה זה הרעיון למנות את עו"ד כנרת בראשי לראשת מערך ההסברה הלאומי (פרסום השבוע של חדשות ערוץ 13). "עיקר פרסומה של בראשי בשנים האחרונות נובע מהתגייסותה לטובת ראש הממשלה נתניהו ומשפחתו. היא תוקפת בחריפות את מערכת המשפט, הפרקליטות, את המחאה נגד המהפכה המשפטית, ומנהלת 'אולפן פתוח' בו היא משדרת תעמולה בעד משפחת נתניהו" (ערוץ 13). אמינות? במרץ האחרון קבע בית המשפט שבראשי תשלם לנדב גלאון, יועץ התקשורת של קריים מיניסטר ובנה של זהבה גלאון, 30 אלף שקלים, בגין לשון הרע. בראשי צייצה בטוויטר שנדב גלאון נהנה ממשכורת על חשבון משלם המיסים דרך אמא שלו. היא התבקשה להתנצל על "השקר הזה", סירבה, נתבעה והפסידה. בספטמבר 2020 פרסמה בראשי ציוץ שהשמיץ את עורך הדין גונן בן יצחק. לאחר שנשלח אליה מכתב אזהרה לפני תביעה היא מחקה את הציוץ ופרסמה התנצלות. באוקטובר 2021 הגיש נגדה תביעת לשון הרע על סכום של 300 אלף שקל, עו"ד יריב צרי, ראש צוות בפרקליטות מחוז דרום. צרי טען שבראשי רמזה לאפשרות שהוא פדופיל וקראה להדיחו מהפרקליטות, כל זאת כחלק מהפגנת איבתה לפרקליטות והצגתה לציבור "באופן כעור". אז בראשי תהיה ראשת מערך ההסברה של מדינת ישראל, ולתפקיד הסגן שלה אפשר למנות את הצל. מה, להצל לא מגיע איזה תפקיד ממלכתי אחרי כל כך הרבה שנים של בעד ביבי? 

להשתין מהמקפצה (קצת יותר נמוכה), זו החלטתו של שר התרבות והספורט מיקי זוהר למנות כחבר במועצת הקולנוע את מני אסייג. אסייג, שמגדיר את עצמו "שופר ימני", צורף למועצת הקולנוע לא כדי לבחון סרטים מהצד האמנותי שלהם, אלא לדאוג שהם בסדר מבחינה פוליטית. הנה ציוץ מאפיין שלו מהשבוע: "השר איתמר בן גביר הכי ראוי להיות נציג הממשלה בבית עלמין צבאי, וזו מהסיבה שהוא אוהב בכל נפשו ומאודו את חיילי ולוחמי צה״ל, ומקדש את זכרם של הנופלים, פי אלף יותר מכל אנשי השמאל שתוקפים אותו כרגע, ושמחובקים ביומיום עם בצלם ושוברים שתיקה. בשורות טובות". הכי ראוי. אין ראוי ממנו. 

וכמובן, המהלך החמור מכולם, ההפיכה המשטרית. יוזמי המהלך הצליחו לעלות על המקפצה וכמעט להשתין ממנה, ונעצרו רק בעקבות המחאה ההמונית והתגובות הקשות בארץ ובעולם. חלק מהשחקנים הראשיים ישמחו לעלות בחזרה על המקפצה ברגע שרק יתאפשר להם.  

ישנן לא מעט דוגמאות נוספות, אבל את אקורד הסיום השארנו להשתנה מהמקפצה הכי גבוהה השבוע – ההחלטה של תחנת המשטרה לב תל אביב, להעניק ביום העצמאות תעודת מצטיין לרפ"ק מאיר סוויסה, הקצין שזרק לפני מספר שבועות רימון הלם לעבר המפגינים בתל אביב. מח"ש חוקרת את המקרה ויש אפשרות, אמנם קלושה, שהיא תקבע שסוויסה פעל בניגוד להוראות. השר לביטחון לאומי העניק כמובן גיבוי לקצין המשטרה ועל החקירה של מח"ש אמר שהיא פוליטית. בתחנת לב תל אביב הבינו מה נדרש מהם ומשם הדרך למקפצה הייתה קצרה. 

גם את ההחלטה של רוה"מ נתניהו שלא להתייחס בשום צורה לפטירתו של יהונתן גפן, אפשר לשייך לסוג המקרים שהקטע הזה דן בהם.  

ישרוף אותו או ישפוט אותו? 

בחמישי שעבר התייחס גיא זוהר בתכניתו "מהצד השני" בערוץ 11, לטענה שהועלתה בערוץ 14, לפיה מפגינים נגד ההפיכה המשפטית צעקו: "לא לממשלה של בבונים". ינון מגל הסביר לצופיו: "האנשים שמכינים את הפגנת המיליון (של הימין, בחמישי השבוע) הכינו סרטון נורא מעניין. תסתכלו מה אומרים בהפגנות של השמאל: 'לא לממשלה של בבונים'". אחר כך באו פרשנויות כולל זו של אלדד יניב, שאמר שחלק מהמפגינים הם גזענים וכוי"ב. אלא מה, לא סתם הקטע הזה הופיע בתכנית מהצד השני. תקשיבו טוב, אמר גיא זהר, המפגינים לא צועקים "לא לממשלה של בבונים", הם צועקים: "לא לממשלה של טייקונים". מסתבר שזו קריאה שמושמעת לא מעט בהפגנות של מתנגדי ההפיכה. צורפו הדגמות.  

השבוע זה התהפך. תשמעו מה צעקה המפגינה עם המגפון מול ביתו של אהרון ברק, אמרו תומכיו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר. היא צעקה לו:  "ישרוף אותך אלוהים". בושה! בושה!  ערוץ 12 הצטרף. מה פתאום, הגיבו מארגני ההפגנה מתנועת "אם תרצו", תקשיבו טוב, היא צעקה "ישפוט אותך אלוהים".  

השמיעה שלי לא משהו. מחכה להתייחסות של גיא זוהר.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ביום שני בשבוע הבא ה-9.9.2024 יתקיים הכנס השנתי של חברת "החקלאית". במעמד הכנס יהיה נוכח מר אורן לביא – מנכ"ל משרד החקלאות וביטחון המזון. אתם מוזמנים להגיע ולפגוש את הלקוחות, עובדי הענף, הרופאים המובילים
< 1 דק' קריאה
אתמול (יום ד') נערך כנס רפתנים של חברת "הרמן פרוג'קט" בקיבוץ סעד עם מעל ל-80 משתתפים. הקיבוץ אירח את הכנס, ולנו היה חשוב לערוך את האירוע, דווקא בעוטף, דווקא עכשיו. הכנס היה מוצלח מאוד
< 1 דק' קריאה
שלוש בוגרות בית הספר לעיצוב בחיפה הקדישו את פרויקט הגמר שלהן לקיבוץ. מיחסי אהבה שנאה לחינוך המשותף, דרך מבט מורכב של הטוב עם הרע ועד תכנון מחוץ לקופסא לקיבוצים שנפגעו בשבת השחורה  *תמונה ראשית:
3 דק' קריאה
הקו המפריד בין תהליכי העברה בין־דורית  האינטראקציה המיוחדת שאני מקיימת עם משפחות במושבים בענייני העברה בין־דורית, זיקקה אצלי כמה עקרונות שאני משוכנעת בכוח שלהם להשפיע על התהליכים המאתגרים. העקרונות האלה כל כך משמעותיים, שכשהם
4 דק' קריאה
דני גבאי, חבר מושב מרחביה, דור שלישי למייסדים, מספר על ההתיישבות בעמק יזרעאל, על תולדות המושב ועל משפחתו * הוא מציין בדבריו, שבמושב מרחביה היה רצף של התיישבות מאז 1911 ועד היום * רעייתו
8 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן