יבול שיא
הרפת והחלב
עוץ לי

נתניהו והכסף הקטרי  

3 דק' קריאה

שיתוף:

על כך שקטר אישרה להעביר 65 מיליון דולר לנתניהו, אין ויכוח. יש ראיות. השאלה היא האם הכסף הגיע ליעדו. העניין הזה חייב להיחקר * אם זה היה תלוי בדודי אמסלם  

כדי להקל על תנועות הכספים לחמאס 

במאי 2021, התפרסם ב"הזמן הירוק" ריאיון עם ראש מכון ממר"י יגאל כרמון. המראיין היה עזרא דלומי, עיתונאי "הזמן הירוק" ואחד מאנשי ממר"י, והכותרת לריאיון הייתה: "חתונת הדמים של ביבי וקטר". 

כרמון אמר שם את הדברים הבאים: "השאלה האמיתית היא מדוע אפשרנו לחמאס להפוך למעצמה בשטח, עם עיר תת-קרקעית ויחידות צבא של 20 אלף איש ויותר. את הטילים עצמם סיפק קאסם סולימאני שחוסל בידי ארה"ב, אבל את הבנייה האדירה, את מערכת הגיוס הצבאי, את מערך הפיקוד והשליטה על הצבא הזה, אפשר נתניהו בחוסר אחריות מזעזע, בפתחו את כל האפשרויות בפני קטר, האמירות תומכת הטרור האסלאמי בעולם כולו, להעביר לעזה מאות מיליוני דולרים, חלקם במזוודות, כביכול למטרות הומניות". 

ועוד: "מעשיות של שנים על משבר הומניטרי, שרבים וטובים בישראל האמינו בהן.. נועדו להצדיק מדיניות חסרת אחריות, שאפשרה לחמאס להקים את האימפריה הצבאית שלו, באמצעות הכסף הקטרי. לטרגדיה הזאת אחראי אדם אחד: בנימין נתניהו. במשך שבע שנים, מאז צוק איתן ובעצם גם לפניו – הוא אפשר לקטר, להזרים לרצועה מאות מיליוני דולרים שבנסיבות שליטתה של תנועת החמאס שם ביד ברזל, זה היה כמו לתת לה את הכסף ביד". 

דלומי שאל מדוע נתניהו פעל כך, וכרמון השיב: "יש לכך הסברים שונים, שכולם התחכמות חסרת שחר. אזכיר שניים: האחד, הרצון להפריד בין אש"ף לחמאס ובין הגדה לרצועה. הוא ודאי חשב עצמו למתוחכם, אך זו יומרה פרימיטיבית וטיפשית כאחת, שהשיגה בפועל את התוצאה ההפוכה. ….. הסבר אחר, אווילי במידה שלא תיאמן, גורס כך: אם נשבור את שלטון החמאס ישתרר בעזה כאוס; כאוס כזה יחייבנו לחזור ולשלוט שם, ובכך איננו מעוניינים". 

לשני ההסברים הללו הצטרף כידוע ברבות הימים הסבר שלישי – כסף, הרבה כסף. בדצמבר 2023, פרסם ממר"י דו"ח, שחשף התכתבות פנים-קטרית שעניינה העברת מיליוני דולרים לבנימין נתניהו בין השנים 2012 ו-2018. הדו"ח מסתמך על חשיפה של סוכנות רויטרס, לפיה ביצעו סוכנים אמריקנים התקפת סייבר רחבת היקף עבור איחוד האמירויות, בפרויקט חשאי שנקרא פרויקט RAVEN. הסוכנים אספו כמות גדולה של מסמכים הנוגעים לפעילים פוליטיים, עיתונאים וגורמים ממשלתיים בכמה מדינות, כולל ישראל. חמישה מסמכים, בסיווג סודי ביותר, התכתבויות בין ראשי השלטון הקטרי, נוגעים לישראל ולבנימין נתניהו. שלושה מכתבים מ-2012 ועניינם מענקים לכאורה של 15 מיליון דולר לבנימין נתניהו וחמישה מיליון דולר לאביגדור ליברמן, עבור גוש הליכוד-ביתנו, למערכת הבחירות. השניים הנוספים מ-2018 ועניינם מענק של 50 מיליון דולר לנתניהו גם הוא למערכת בחירות. צילום של חמשת המכתבים כולל תרגום, מופיע בדו"ח של ממר"י. כמו כן נמסר בו, שמארק אייכיניגר, חוקר ואיש המודיעין הצרפתי לשעבר, טען שהמסמכים נמסרו בפברואר 2021 לשגרירת ישראל בשוויץ והוא מוכן להעיד על כך. 

לאחרונה פרסם יגאל כרמון דו"ח שני ובו מכתבים נוספים בעניין העברת הכספים. המכתב הבא בו נאמר: "אנו, ראש הממשלה ושר החוץ, חמד בן ג'אסם בן ג'בר אאל ת'אני, מבקשים להביא לידיעתכם את הוראותיו של הוד רוממותו אמיר הארץ האהוב השיח' חמד בן ח'ליפה אאל ת'אני, לפיהן יש לשתף פעולה עם מר בנימין נתניהו מנהיג מפלגת הליכוד, כדי להגיע ליעדים מדיניים שישביעו את רצונם של כל הצדדים. לפיכך, אושר תשלום סכום מיוחד למר בנימין נתניהו, בסך 50 מיליון דולר אמריקאי, כדי להגביר את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות ולהקל על תנועות הכספים בעתיד, במה שנוגע לעזה ולתנועת חמאס האסלאמית". 

כרמון מוסיף שתי הערות: אחת, שהניסיון הקטרי לבצע העברה בנקאית של הכסף דרך בנק ירדני לא צלח, משום ששלטונות ירדן לא אישרו את ההעברה. בריאיון שנתן לאברי גלעד ויאיר שרקי בעקבות הפרסום, הוא טען שעל פי מקורות קטריים, מכיוון שלא ניתן היה להעביר את הכסף באמצעות הבנק, הוא הועבר במזומן. ההערה השנייה: "יודגש, כי אין במסמכים קטריים אלה, משום ראיה שהכסף אמנם הגיע לידי בנימין נתניהו, כפי שנטען בהם. קביעה כזו מחייבת חקירה פלילית שתאשר או לא תאשר את האמור בהם". 

בכתבה על נתניהו והכסף הקטרי, לפני שבועיים בג'רוזלם פוסט, אמר כרמון גם את הדבר הבא: "אני לא עושה תחקיר על נתניהו, זה לא תחום המומחיות שלי. אבל היו כמה חריגים, כולל טיולים מוזרים לגוואטמלה, וכל נושא 'הכביסה המלוכלכת', שמשפחת נתניהו הייתה סוחבת לנסיעות לחו"ל, עם מזוודות תחת אבטחה, לא בבטן המטוס אלא במחלקת העסקים. עם שני מאבטחים שאינם מאבטחי שב"כ".  

חקירה פלילית בפרשת הכסף הקטרי לא תהיה, כל עוד הממשלה הזו מכהנת. עוד סיבה טובה, אחת מני רבות, להביא לנפילתה. כשתקום הממשלה הבאה, היא חייבת להורות על פתיחת חקירה כזו. הציבור הישראלי צריך לקבל תשובה, האם נתניהו קיבל מיליוני דולרים מקטר בתמורה לכך שהקטרים יוכלו להעביר ללא הפרעה כספים לחמאס. כי אם כך היה, יש לכך משמעות ברורה אחת ויחידה.  

 בכלא עד סוף חייהם 

וזו רשימת האנשים שהשר דודי אמסלם חושב שמדינת ישראל צריכה להשליך לכלא לשארית חייהם (נאמר על ידו השבוע בריאיון בערוץ הכנסת): שקמה ברסלר, אהוד ברק, אהרון ברק, דן חלוץ, האלוף גיא (גיא צור). ציטוט: הם צריכים "לשבת בכלא עד סוף חייהם, לא לראות יום אור" (הטעות במקור).  

בחייאת רבק, אמסלם. קצת חמלה כלפי אנשים מבוגרים. נתפשר על מאסר עולם, אבל עם פה ושם אור יום? נניח שני טיולים בשבוע בחצר בית הכלא? 

רק בליכוד אנשים כמו אמסלם יכולים להתמנות לתפקיד שר בממשלת ישראל.    

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אומר יעקב בלום, דור רביעי לחקלאים במושבה ראש פינה • בשל היותם מושבה, במשך שנים איש לא סייע לחקלאי ראש פינה, עד שהחליטו לדאוג לעצמם והקימו אגודה שיתופית, עם בית אריזה • ביחד עם
7 דק' קריאה
"זה נכון, היו לנו חיים טובים בניו יורק, אבל הרגשתי מבודדת – עלינו לארץ לא רק בגלל הציונות אבל בעקבות משפחתי, כי המשפחה הגרעינית כבר הייתה בארץ," אומרת לי בת' שטיינברג, בחום הלוהט בעת
6 דק' קריאה
תערוכת יומנים ויזואליים של נשות בארי כחלק מתערוכה לציון שנה לטבח *תמונה ראשית: פרח פילו מבארי לצד עבודותיה. בשבת השחורה חדרו מחבלים לביתה של פרח בת ה-75 והתבצרו בו. רק בראשון לפנות בוקר הגיעו
< 1 דק' קריאה
אין אפילו גרם אחד של הבדל מהותי בין להיות אדם מאמין ואיש השומר הצעיר, אומר גיל זמיר, שמקיים אורח חיים דתי בקיבוץ העירוני רות גיל זמיר הוא חבר קיבוץ רות, קיבוץ עירוני של תנועת
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן