יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2024 08 06 110109

נתניהו ויתר על החטופים 

3 דק' קריאה

שיתוף:

החטופים, טווח קצר וטווח ארוך * נס בתוך הטבע וגם מעל הטבע * שדה תימן, שלוש הערות 

אין שום סיבה ביטחונית לעכב את העסקה 

אחת השאלות הראשונות שצצו אחרי ההודעה על חיסולו של איסמעיל הנייה באיראן, הייתה איך זה ישפיע על העסקה לשחרור החטופים. בין התשובות, הייתה אחת רשמית שרשמתי לפני. היא אמרה, שבטווח הקצר החיסול של הנייה אולי יעכב את השיחות, אבל בטווח הארוך הוא עשוי דווקא לסייע בקידום העסקה.  

מהתשובה הזו הבנתי, שבניגוד לזעקות השבר של משפחות החטופים ותומכיהן, ששעון החול של החטופים אזל מזמן ושבכל יום נוסף שעובר כשהם בעזה, פחות ופחות חטופים נשארים בחיים, אנחנו נמצאים במשא ומתן שיש לו טווח ארוך. שצריך לקחת נשימה עמוקה, לעמוד בלחצים מבית ומחוץ, ולא לרוץ לעסקה עכשיו. בוודאי לא לעסקה "מופקרת". 

הבדל הטווחים בא לידי ביטוי בישיבה שנערכה ביום רביעי שעבר בעניין עסקת החטופים. השתתפו בה ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון גלנט, השר רון דרמר, הרמטכ"ל הרצי הלוי, הממונה על תחום הנעדרים והשבויים בצה"ל ניצן אלון, ראש המוסד דדי ברנע וראש השב"כ רונן בר. התברר שכל ראשי מערכת הביטחון סבורים שניתן לנצל את החיסולים באיראן וסוריה כדי להגיע לעסקה בטווח הקצר. לעומתם, לראש הממשלה לא בוער, הוא איש הטווח הארוך.  

גלנט פנה בפגישה ישירות לנתניהו: "לא תהיה עסקה עם התנאים שהכנסת ואתה יודע את זה. אין שום סיבה ביטחונית לעכב את העסקה… אתה עושה שיקולים שאינם לטובת העניין". האלוף במיל' ניצן אלון: "אתה יודע שכל הפרמטרים שהוספת לא יתקבלו ולא תהיה עסקה. עם מה שאתה אומר, אין נו מה ללכת. אנחנו 'על האפס'". רון דרמר: "אני מרגיש שראש הממשלה לא רוצה את המתווה שעל השולחן. אם זאת אכן הכוונה תגיד לנו". דדי ברנע: "יש עסקה. אם נתמהמה, ייתכן שנפספס את ההזדמנות – צריך לקחת את זה". 

נתניהו הגיב בזעם: "אתם רופסים, אתם לא יודעים לנהל משא ומתן. אתם מכניסים מילים לפה שלי! במקום ללחוץ את ראש הממשלה, תלחצו את סינוואר". 

לאחר הישיבה אמרו בכירים במערכת הביטחון: "נתניהו לא רוצה עסקה בעת הזו. הוא ממשיך להתעקש, למרות שאנחנו מבהירים לו שהמערכת יודעת להתמודד עם המשמעויות של העסקה. הוא ויתר על החטופים". 

מוצדקת לחלוטין הדרישה שבכירים במערכת הביטחון יפסיקו להסתתר תחת ההגדרה בכירים במערכת הביטחון, יצאו בשמם לציבור ויגידו: נתניהו ויתר על החטופים. הוא לא מעוניין בעסקה בעת הזו וכדי שלא תהיה עסקה, הוא מוסיף בכל פעם דרישות חדשות מתוך ידיעה שהחמאס ידחה אותן. נתניהו רוצה בהמשך המלחמה, לא צריכים אפילו להסביר מדוע.  

הראשון שצריך לצאת לציבור ולומר שכך הם פני הדברים, הוא שר הביטחון  גלנט. גלנט יודע, שנתניהו יפטר אותו בהזדמנות הראשונה שתראה לו מתאימה, וימנה במקומו שר ביטחון אחר, עליו אפשר יהיה להטיל את האשמה כאשר במהלך המלחמה יתרחשו אירועים מהסוג שראש הממשלה לא לוקח עליהם אחריות. גדעון סער מאוד מתאים לייעוד הזה. לא נכון שגלנט יחכה עד שזה יקרה. החטופים לא יכולים לחכות. 

סייעתא דשמייא גדולה מאוד 

השבוע הוא מסוג השבועות האלה, כשדברים שנכתבים לעיתון במדור אקטואלי ביום ראשון, עלולים להתברר לחלוטין לא אקטואליים כשהעיתון מופץ. ואולי לא.  

מסקרן לדעת, אם גם בסוף השבוע הזה, או הבא, יכתוב הרב שלמה אבינר, בעלון השבת "באהבה ובאמונה" את מה שכתב השבוע: "המלחמה הזו היא הצלחה מופלאה. גם בגלל העליונות הטכנולוגית, וגם מסירות הנפש הצבאית, וגם הרבה סייעתא דשמייא. בע"ה יש לנו מעט נפגעים יחסית לצפי של משימה קשה ומסובכת כל כך. זה גם נס בתוך הטבע וגם נס מעל הטבע, סייעתא דשמייא גדולה מאוד. כמובן, באופן אישי כואב לנו מאוד על כל חייל שנופל ועל כל הנרצחים ועל כל החטופים ועל כל הפצועים. אך באופן לאומי זה מהמצבים היותר טובים שהיו לנו מאז תחילת הגלות". (חשף תומר פרסיקו.) 

לחשוב שלאיש ההזוי הזה יש אלפי תלמידים, ששותים בצימאון את דבריו.  

הוצגו ראיות המבססות חשד סביר 

  1. אל הפרקליטות הצבאית והמשטרה הצבאית החוקרת: הסירו ידיכם מלוחמי הרקטום הגיבורים. עם ישראל כולו מחזק את ידיהם של חיילי צה"ל בכל אשר יפנו. לא נשכח ולא נסלח!   
  1.  בתום ישיבה עצימה של הקבינט המלחמתי שנערכה ביום א', הסמיך הקבינט את ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ואת השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ', להחליט על מי להטיל את האשמה בהתפרצויות למחנות הצבאיים שדה תימן ובית ליד – על היועמ"שית גלי בהרב מיארה, או על הפצ"רית יפעת תומר-ירושלמי. החלטתם תימסר בקרוב. 
  1. חוץ מהביביסטים המכורים, אלה שמוכנים לאמץ "על עיוור" כל טענה שמוציאה רע את הפרקליטות או את מערכת המשפט, יש עוד מישהו שמאמין שהפצ"רית מחפשת סתם כך חיילים כדי להעליל עליהם עלילות ולהעמיד אותם למשפט ללא סיבה? לשם מה? כדי לערער את רוחם של לוחמי צה"ל כחלק מהמאמץ של מתנגדי נתניהו להביא להפסקת המלחמה?  הפצ"רית הצטרפה למזימה הפוליטית לפגוע בראש הממשלה? 

הפצ"רית לא הייתה מורה לפתוח בחקירה נגד החיילים החשודים בהתעללות מינית באסיר החמאס, אלמלא היו בפניה ראיות להתעללות הזו. או תיעוד של החיילים עצמם את מה שהתרחש, או תיעוד ממצלמות הבטחה, או התרברבות של המבצעים במעשיהם באחד מהערוצים התקשורתיים. אחרת לא הייתה נפתחת חקירה. בית הדין הצבאי שהאריך בשבוע שעבר את מעצרם של שמונת החשודים בהתעללות, קבע כי "הוצגו בפניו ראיות המבססות חשד סביר, כי הפגיעה בעצור התרחשה מידי העצורים".  

גם אם יתברר שהחיילים ביצעו מעשה סדום אכזרי בעציר, יש לא מעטים אצלנו שימשיכו לראות בהם גיבורים. בוודאי לא כאלה שמגיע להם להיענש על מה שעשו.   

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דקלה אריה בדלר, ממושב אשתאול שבהרי יהודה, היא בן אדם מעורר השתאות וסקרנות, בעלת תפישה חינוכית ייחודית לגיל הרך * ביום יום עורכת דקלה סדנאות ליווי התפתחותי לתינוקות ופעוטות, שמיועדות לתינוקות מגיל 3 חודשים
6 דק' קריאה
הם עזבו הכל, את העסק הפרטי שכל כך קשה עבדו עליו ויצאו להילחם ולשרת במילואים למען המדינה * רבים מהם שירתו שלושה חודשים ואף נקראו לסבב שני ובינתיים מצב העסק שהושאר מאחור הידרדר *
10 דק' קריאה
אסף ולדן הותיר אחרי לכתו שני ספרים – את ספר הפרוזה: "אורות הפנסים האחרונים" ואת ספר השירה: "לב אבוד בין מילים", שני יהלומי ספרות שפוערים צוהר קטן לנפשו המרתקת של ולדן. ספר "אורות הפנסים האחרונים"
5 דק' קריאה
בדי אוהלים המסמלים את הנדודים והטלטלות של אלו שפונו מביתם שמשו השראה למערכת לבוש שיצרה שיר כץ מצבעון. הפריפריה מגיעה לאופנה *תמונה ראשית: שיר כץ, מרגישה תלושה. "קהילת צבעון מפוזרת בכל המדינה. המשפחה שלי
5 דק' קריאה
13 דירות בבית ההולך ונבנה בנהריה, רכשו חברי קיבוץ רות. כשתסתיים הבנייה בעוד כשנתיים, יעברו אליו חברי הקיבוץ וילדיהם. "אנחנו בנהריה כדי להישאר, כי העיר והצפון חשובים לנו"  הקיבוץ העירוני "רות" של בוגרי השומר
6 דק' קריאה
בית המשפט מלמד הורים פרודים מהי אחריות הורית ״בית המשפט לא אמור להמשיך ללוות הורים עד שילדיהם יגיעו לבגרות, הדבר אינו מתיישב עם טובת הקטינים", אמרה השופטת הילה גורביץ עובדיה, מבית משפט לענייני משפחה
2 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן