יבול שיא
הרפת והחלב
זן חדש אגס עדן

זן חדש של אגס ישראלי – עדן

2 דק' קריאה

שיתוף:

אגס העתיד בטעם גן עדן זן חדש של אגס ישראלי ושמו 'עדן' יוצג בוועידת ארגון מגדלי הפירות במרץ 2020

זן אגס חדש פותח במשך 12 שנים ב"משתלות בן דור" ביסוד המעלה ושמו 'עדן.' בשנה הבאה כבר ישווק האגס באופן מסחרי בשווקים בישראל ובעולם. זן האגס החדש, עדן, והמחקר לפיתוחו יוצגו ב'וועידת ארגון מגדלי הפירות' שתתקיים בחודש מרץ 2020 במרכז מירב בחוף הכרמל ותעסוק בנושאים הקריטיים הניצבים בראש סדר היום של ענף הפירות, כמו גם בחדשנות בחקלאות.

עדן: זן חדש של אגס ישראלי

ספי בן דור חקלאי ותיק, דור חמישי במושבה הגלילית יסוד המעלה בעמק החולה ובעל המשתלה, על שמו רשומים פיתוחים וזנים חדשים רבים של פירות המשווקים ברחבי העולם, אומר: "ה"עדן" הינו הכלאה בין אגס אסיאני מזן 'נאשי' ואגס אירופאי, המשלב בהצלחה בין המרקם הקריספי והטעם המתוק של האגס האסיאני  לבין המראה המאוזן והיפה של האגס האירופאי.

צבעו של אגס 'עדן' ירקרק זהוב מנומש (תכונה שקיבל מאגס הנאשי) ויש לו "לחי" סמוקה וורדרדה. יתרונו של זן העדן בטעמו המתוק והמשובח ובחיי המדף הארוכים שלו.

בפרי עמיד וניתן לאחסנו בקירור למשך שנה שלמה, מה שהופך אותו זמין לרכישה לאורך כל עונות השנה," אומר בן דור ומוסיף: "אגס ה'עדן' הנו זן ידידותי מאוד גם עבור החקלאי המגדל, שכן הוא עמיד בפני סוגי מחלות הנפוצות בזני אגס אחרים ומביא תשואה יפה למגדלים, בשל פריון עץ גבוה.

כל עץ יחיד מסוגל להצמיח פירות רבים. סגולותיו אלו הפכו את אגס ה'עדן' למבוקש מאוד על ידי מגדלים ברחבי העולם, אליהם נשלחים השתילים בימים אלו ממש. אין ספק כי זהו אגס העתיד, שיהפוך בשנים הבאות למוביל מבין שלל הזנים בשל איכותו, יופיו ועמידותו"

אגס עדן על העץ
אגס עדן על העץ

בן דור, העוסק במחקר ובפיתוח פירות מזה 40 שנה באמצעות הכלאות וסלקציה, פיתח את זן ה'עדן' במשך 12 שנה בחלקות המחקר, עד שהיה מרוצה מהתוצאות המושלמות של האגס.

כשהמוצר המוגמר בידיו החל להציגו בתערוכות חקלאיות באירופה, בארה"ב ובמזרח הרחוק. שם גרף הפרי הצלחה רבה כשכולם התאהבו במראהו, מרקמו ומתיקותו והתעניינו היכן ניתן לרכוש שתילים לגידולו.

כיום נטועים 75 דונם של האגס החדש בעין זיוון בצפון רמת הגולן ו-35 דונם נטועים בעמק החולה, סה"כ: 110 דונם. השנה יינטעו 50 דונם נוספים.

השתילים של בן דור נשלחים עתה, עם תחילת שנת 2020 למגדלים בספרד, צרפת, איטליה, טוניסיה, אלג'יריה, יוון, מצרים וארצות נוספות.

 ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות

ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, שיבח את המחקר, ההתמדה והיצירתיות שהושקעו בפיתוח זן האגס החדש, המיטיב הן עם החקלאים והן עם הצרכנים וציין לטובה את תרומתו המבורכת של בן דור למינוף התוצרת החקלאית הישראלית בארץ ובעולם.

"החקלאות הישראלית ממשיכה להוות מקור גאווה למדינה, בשל החדשנות וההישגים המרשימים בכל תחומי החקלאות, בהם: פיתוח שיטות השקיה, הפקת יבולי שיא באיכות גבוהה, חיי מדף ארוכים לתוצרת, אקלום, פיתוח והתאמת גידולים חדשים, קידום נושאי איכות הסביבה ועוד.

יש להמשיך להשקיע במחקר ובפיתוח חקלאי כדי שנוסיף להיות רלוונטיים, מובילים ופורצי דרך ולאפשר לתוצרת החקלאית המשובחת מישראל, להתחרות בהצלחה עם יבולים ממדינות אחרות בשוק העולמי."

בשנה הבאה יחל השיווק המסחרי של הפרי בארץ, על ידי פירות "בראשית"  ו"פירות בן דור". מחיר האגס יקבע בעונה הבאה, על פי הביקוש בשוק.

המחקר לפיתוח זן העדן, ופיתוחים נוספים, יוצגו בוועידת ארגון מגדלי הפירות, שתתקיים בחודש מרץ 2020 במרכז מירב בחוף הכרמל. הוועידה תעסוק בנושאים הקריטיים הניצבים בראש סדר היום של ענף הפירות ובחדשנות בחקלאות.

חקלאות בישראל: משאל מקיף בקרב המגזר החקלאי על כל רבדיו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הבניין כולל 50 דירות ב-11 קומות ובתמהיל מגוון של דירות 3.5, 4, 5, 6 חדרים, דירות גן גדולות ופנטהאוזים חברת אביסרור משה ובניו פותחת לשיווק בניין נוסף בפרויקט היוקרה "אביסרור בשכונת פארק צפון" בשכונה
< 1 דק' קריאה
עד שלא שוחררו חטופים שאמרו למשפחה: "היינו עם כרמל", המשפחה לא ידעה מה עלה בגורלה * החטופים שחזרו, אף הרחיבו את הלב, כשסיפרו כי כרמל תרגלה איתם יוגה בשבי, עשתה להם דמיון מודרך ועזרה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן