יבול שיא
הרפת והחלב
אבטיח צהוב עם תצוגה ייחודית

חדשנות מבית "אוריג'ין זרעים"

2 דק' קריאה

שיתוף:

חברה ישראלית שמחדשת את מוצריה שנה אחר שנה, ראויה להוקרה. "אוריג'ין זרעים", נוסדה לפני שבע עשרה שנה ע"י ד"ר אייל ורדי המשמש כמנכ"ל ואחראי על הטיפוח בחברה.

 החברה ממוקמת בקיבוץ גבעת ברנר, חברה ישראלית "על מלא" אשר אינה שוקטת על שמריה, ועל רקע סדרה של פיתוחים וטיפוחים, היא בהחלט צומחת וחדשנית כאחד.

 בחברה  כיום ישנם מעל 100 עובדים בארץ ומחוצה לה.

ב"יום הפתוח" השנתי שמתקיים דרך קבע במרחב החקלאי של מושב בני דרום, הנושק לעיר אשדוד, היה זה יותר ממרענן ב-35 מעלות צלזיוס, לראות מקרוב חידושים, חלקם כבר בשווקים, ואחרים "באפייה" אחרונה, לפני יציאה למרחב הפתוח.

"אוריג'ין" מוכרת בארץ ובעולם כחברה המתמחה בטיפוח וייצור זרעי דלועיים למיניהם (אבטיח, מלון, מלפפון ודלעות שונות) מציגה השנה זני טיפוח ראשונים של עגבנייה ופלפל.

אייל שגב, מנהל השיווק של החברה, דיבר על פרויקטים מתקדמים: חלקם מסחריים, אחרים בשלבי פיתוח.

אייל שגב
אייל שגב

במה דברים אמורים?

"אנו מציגים כאן לראשונה עגבניות ופלפל, פיתוחים שלנו. העגבנייה בגודל בינוני בשם אשלי תחזיק שלושה שבועות על המדף. טעמה מעולה, נהנית מיבול טוב, מוגנת ממחלות, מאד אדומה.

עגבניות אשלי
עגבניות אשלי

פלפל – זן חדש – ג'ורדי – גדל במושבים צופר ופארן בערבה התיכונה. זן אדום, נהנה מיבול גבוה ובחודשי המכירה המרכזיים בשנה – פברואר, מרץ, אפריל, ייהנה ממחירים גבוהים".

אלה ההפתעות החדשות מבית היוצר של "אוריג'ין" ולא רק הם.

החברה, שהציגה משחר שנותיה דלועיים בגדלים שונים ובאיכויות מעולות, אינה פוסחת כמובן על כרטיס הביקור המוכר והידוע שלה. בשטח ראינו זן חדש של מלון ושמו פונטו. צורתו החיצונית מנוקדת/מפוספסת וטעמו ייחודי ובעל 15-16 אחוזי סוכר.

מלון פונטו
מלון פונטו

מה מעניין בפיתוח הזה?

"זהו מלון ייחודי בישראל, המשווק ע"י "בננות החוף" בחוף הכרמל. הם מגדלים את המלון ואנו מלווים מקצועית את שלבי הגידול. הזן הזה ייהנה מרצף ארוך יותר של חיי מדף. המרקם החיצוני לבן/צהוב ומנוקד עם פסים". לאורך ימי השבוע השני של חודש יולי פקדו את אוהל התוצרת החדשנית אורחים מרחבי תבל ובהם מקסיקו, גואטמאלה, הונדורס, צ'ילה, קולומביה, ברזיל, יוון, תורכיה ועוד.. לחברה חברות בנות שפעילות בעולם הגדול: במקסיקו, ספרד, ברזיל, צ'ילי וארצות הברית, ונאמנים עלינו הדברים של מנהל השיווק, אייל שגב, המשקפים את רוח וחזון החברה: "אנחנו מנסים להביא מוצרים חדשים, בעלי ערכים מוספים בשווקים שאנו פעילים בהם, בטעמים שונים, בצורות שונות ועם עמידות נגד מחלות שונות, בכדי לאפשר את הפחתת השימוש בכימיקלים במהלך הגידול. אנחנו חברה צומחת ומחדשת כל העת".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן