יבול שיא
הרפת והחלב
20240317 תמונה משותפת של שינשינים שהגיוס שלהם הוקדם

עשרות ש"שינים יגויסו באפריל ולא ישלימו את שנת השירות

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

על אף המאמצים הוקדם הגיוס של חניכי המכינות ומתנדבי שנת השירות. אי-השוויון בנטל נמשך

מפגש הוקרה ופרידה מהש"שינים בתנועה הקיבוצית שגיוסם לצה"ל הוקדם לחודש אפריל לצורך שירות צבאי קרבי בעקבות צורכי מלחמת "חרבות ברזל", התקיים בשפיים בתחילת השבוע.
לפני כחודש וחצי פרסם אגף כוח אדם בצה"ל והאגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון באופן רשמי כי יוקדם הגיוס לכ-1,300 חניכי מכינות קדם צבאיות, גופי שנת שירות ותלמידי ישיבות הסדר למחזור הגיוס הקרוב באפריל.
כ-850 חניכים מהמכינות הקדם צבאיות וממסלולי שנת השירות נאלצו להפסיק את לימודי המכינה ואת ההתנדבות בשנת השירות לטובת גיוס ליחידות קרביות, בעוד שמקרב ישיבות ההסדר נקטעה שנת הלימודים רק עבור כ-450 תלמידי שנה שנייה והלאה. חוסר שוויון משווע כאשר כ-2000 בני ישיבות הסדר שנה א' לא גויסו כלל בשלב זה.
על אף פניות ושיחות עם גורמים בצבא, דיונים בכנסת, הפגנות ומחאות, ואף עתירה שהוגשה לבג"צ אליה הצטרפה גם התנועה הקיבוצית, לא שונו נתוני הגיוס המוקדם.
״בכל סוף שנה אנו עורכים מפגשי הוקרה לש"שינים", אמר רון ויצנר, מנהל מחלקת שנת שירות בתנועה הקיבוצית לאחר המפגש עם הש"שינים, "ועכשיו בסיטואציה שנוצרה מול הקבוצה שתגויס היה לנו חשוב על אחת כמה וכמה להביע את הערכתנו ולאחל להם בהצלחה בגיוסם הקרוב בתקופה המורכבת בה אנו נמצאים".
במפגש הודה ויצנר לש"שינים על פועלם מתחילת השנה והביע הערכה רבה לנכונותם להתנדב להקדים את גיוסם. הרן עינם משפיים, קצין מילואים בחטיבת הצנחנים, שוחח עימם על מאפייני השירות המשמעותי וקרא להם לקחת אחריות על סביבתם במהלך שירותם הצבאי ולצאת לפיקוד ולקצונה.
בסיום המפגש קיבלו הש"שינים שי לאות הוקרה על פועלם בשנת השירות וכן תעודת הערכה חתומה על ידי מזכ"ל התנועה ליאור שמחה וראשת אגף החינוך דבי ברא"ס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אומר יעקב בלום, דור רביעי לחקלאים במושבה ראש פינה • בשל היותם מושבה, במשך שנים איש לא סייע לחקלאי ראש פינה, עד שהחליטו לדאוג לעצמם והקימו אגודה שיתופית, עם בית אריזה • ביחד עם
7 דק' קריאה
"זה נכון, היו לנו חיים טובים בניו יורק, אבל הרגשתי מבודדת – עלינו לארץ לא רק בגלל הציונות אבל בעקבות משפחתי, כי המשפחה הגרעינית כבר הייתה בארץ," אומרת לי בת' שטיינברג, בחום הלוהט בעת
6 דק' קריאה
תערוכת יומנים ויזואליים של נשות בארי כחלק מתערוכה לציון שנה לטבח *תמונה ראשית: פרח פילו מבארי לצד עבודותיה. בשבת השחורה חדרו מחבלים לביתה של פרח בת ה-75 והתבצרו בו. רק בראשון לפנות בוקר הגיעו
< 1 דק' קריאה
אין אפילו גרם אחד של הבדל מהותי בין להיות אדם מאמין ואיש השומר הצעיר, אומר גיל זמיר, שמקיים אורח חיים דתי בקיבוץ העירוני רות גיל זמיר הוא חבר קיבוץ רות, קיבוץ עירוני של תנועת
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן