יבול שיא
הרפת והחלב
Moetzet HaTsmahim logo.svg

קול קורא מחקרים וניסויי שדה בענף הירקות לשנת 2025

3 דק' קריאה

שיתוף:

הנהלת ענף ירקות פונה בזאת לגופים העוסקים במו"פ ובמחקר היישומי להגיש בקשות לתקצוב מחקרים בענף הירקות לשנת 2025.

הדיונים (במסגרת הוועדות המקצועיות של הגידולים השונים) לקביעת סדרי עדיפויות ולאישור תכניות המחקר וניסויי שדה לשנת 2025 יתקיימו במהלך החודשים אוקטובר – דצמבר 2024. סך כל התקציב להצעת מחקר לא יעבור 80 אלף ₪ לשנה.

את התוכנית יש להגיש כדלקמן:

כל החוקרים, בין אם הם שייכים למנהל המחקר החקלאי ובין אם לא, יגישו על פי הקובץ המצורף את תכניותיהם לכתובת דוא"ל: [email protected]

בהצעות המחקר יש לציין את נושא תכנית המחקר, תוך הקדשת תשומת לב לתיאור הבעיה, חומרתה, תיאור ההצעה לפתרון הבעיה והתקציב הנדרש לביצוע המחקר כפי שמתואר בדפי השער.

הנהלת מו"פ ירקות תיתן עדיפות למימון מחקרים וניסויי שדה בעלי היתכנות יישומית ותוך מתן מענה לצרכים המקצועיים של מגדלי הירקות.

מועד אחרון להגשת הצעות להנהלת הענף 30.9.2024

ראו בהמשך את יעדי ענף הירקות והנהלים לקול קורא.

                                           שלי גנץ                                     שמשון עומר                                      אברהם ארליך (נונה)

                                     מנהלת תחום ירקות                   מנהל אגף בכיר,ענף הצומח                        מנהל ענף ירקות

                                  שה"מ, משרד החקלאות                  שה"מ, משרד החקלאות                            מועצת הצמחים

יעדים לענף הירקות

בטחון מזון והגדלת היבולאספקה סדירה של ירקות מייצור מקומי בכמות ובאיכות גבוהה עם דגש על התמודדות בשינוי אקלים והתגברות אירועי קיצון.
שיפור ביעילות הייצור המקומי ובטחון המזון ע"י הקטנת עלויות הייצור
חקלאות וסביבה שיפור בריאות ופוריות הקרקע להעלאת היבול
שיפור בריאות הצומח והפחתת השימוש בחומרי הדברה
יצור בר קיימא של ירקות
איכות התוצרתמתן ערך מוסף לתוצרת חקלאית ופיתוח מוצרי נישה בעלי תכונות איכות בריאות ופונקציונליות
שיפור וגיוון המוצר והתאמתו לדרישות השוק עם דגש על התאמה לתנאי האקלים המשתנים

נהלים למו"פ ירקות – הנה"ע ירקות

המו"פ הוא אחד האמצעים החשובים העומדים לרשות חקלאות ישראל להשגת יעדיה בהתמודדות באתגרים העומדים בפניה. על מנת להבטיח את מירב התועלת של המו"פ הנהלת מו"פ הירקות שוקדת על ביצוע מחקרים, ניסויי שדה, תצפיות, משקי מודל ופעולות אחרות לקידום ופיתוח ענף הירקות לטובת החקלאים וציבור הצרכנים בישראל.

ענף ירקות במועצת הצמחים רואה צורך בביצוע מחקרים וניסויי שדה יישומיים כאמצעי להמשך הפיתוח וחיזוק גדולי הירקות ליעדי הייצור השונים (שוק מקומי, ייצוא ותעשייה), לאור חשיבה זו הענף מקצה תקציב ייעודי לביצוע מחקרים וניסויי שדה כחלק מתקציב הפעילות של הענף הנגזר מההיטלים אשר המגדלים משלמים למועצת הצמחים ולענף הירקות.

המחקרים וניסויי השדה מבוצעים ע"י גורמי מחקר ישראליים, מוסדות אקדמאיים, מנהל המחקר החקלאי, מו"פים אזוריים, מדריכים חקלאיים וחקלאים.

הזמנת המחקרים נעשית ע"י הוצאת קול קורא לביצוע המחקרים בהתאם ליעדי הפיתוח הנקבעים ובהתאם לצרכים בגידולי הירקות השונים.

קול קורא למחקר וניסויי שדה בענף הירקות המיועדים להתבצע בשנה הקלנדרית הבאה (תחילת ינואר ועד סוף דצמבר) יוצא בחודש יולי, הקול קורא מופנה לכל העוסקים בתחום המו"פ והפיתוח המקצועי בענף הירקות.

הקול קורא יוצא במשותף ע"י יו"ר הנהלת ענף ירקות, מנהל אגף הצומח בשה"מ, מנהלת תחום ירקות ומנהל ענף ירקות במועצת הצמחים, הפורמט להגשת בקשות למימון מחקרים וניסויי שדה מטעם הענף יהיה בדומה לפורמט המוגש לקרן שה"מ.

לאחר שליחת הקול קורא הענפי, פורומים מקצועיים (ועדה מקצועית או שולחן מגדלים) רשאי ואף נדרש לקיים דיון ובעקבות הדיון להפעיל שיקול דעת לגבי הזמנת מחקרים רלוונטיים לגידול מסוים לפתרון בעיה או בעיות אשר לא נמצא עבורם אזכור במסגרת הקול קורא.

ריכוז הצעות המחקר וניסויי השדה יעשה ע"י הממ"ר או הרפרנט הארצי מטעם שה"מ, אשר ידאג להעברת הבקשות לחברי הועדות המקצועיות של הגידולים השונים.

הוועדות המקצועיות יורכבו ממדריכים, חוקרים, חקלאים, מו"פים אזוריים, רכזי ועדות חקלאיות, ארגון מגדלים.

המרכזים המקצועיים ידאגו לקיים דיון מקצועי במסגרת הועדות המקצועיות בזמן, עוד לפני תחילת שנת התקציב שבנדון, יקבעו סדר עדיפויות, יוכן פרוטוקול המתאר את הדיונים של הועדה המקצועית ויוקצב מימון לכל אחד מהמחקרים וניסויי השדה בסכום הראוי לביצוע מוצלח של המחקר.

הקריטריונים לתעדוף המחקרים יהיו כדלקמן:                                                                                                     

  • עונה על צורך/אתגר יישומי מעשי העולה מהשטח – 30%
  • תרומת הצלחת הניסוי לפיתוח ממשק חקלאי חדש – 30%
  • מקדמת יזמות וחדשנות חקלאית יישומית – 20%
  • מקדמת תועלות ציבוריות ולא רק ענפיות חקלאיות –  20%

תוצאות הדיונים יועברו לענף הירקות במועצה לאשר בשולחנות הרלבנטיים ולחתימת חוזים עם מוסדות המחקר לביצוע המחקרים.

הענף או מי מטעמו יהיה אחראי להוצאת הודעות לחוקרים לגבי אשור או אי אשור המחקר ומידע על התקציב המאושר לביצוע באותה שנה.

ענף הירקות במועצה ידאג לחתימת חוזה עם גופי המחקר שזכו באשור תקציבי, החוזים יהיו בכפוף למקובל במועצת הצמחים.

הענף או מי מטעמו יחד עם הממ"רים והרפרנטים הארציים יקיימו סיורי בקרה ומעקב אחר ביצוע המחקרים וניסויי השדה בתאום עם גופי המחקר והמבצעים.

הממ"רים והרפרנטים הארציים אחראים על הביצוע המקצועי של המחקרים וניסויי השדה, וידאגו בסיום תקופת ביצוע המחקר כי הגורם המחקרי יגיש דו"ח סיכום של המחקר לתחום הירקות בשה"מ [email protected]  ולאגף הירקות במועצת הצמחים.

דו"חות ביצוע המחקר וניסויי השדה ירוכזו ויופצו לצבור הרלוונטי באמצעי ההמחשה אשר יעמדו לרשות צבור החקלאים, הממצאים של דוחות המחקר וניסויי השדה יהוו בסיס לגיבוש המלצות לחקלאים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

התקציב לתמיכה זו יעמוד על 10 מיליון ₪ • המטרה: הגדלת היקף התוצרת החקלאית המקומית ומתן פתרון לצמצום מחסור והרחבת עונת הגידול מנכ"ל משרד החקלאות וביטחון המזון, אורן לביא: "אנו רואים חשיבות גדולה מאוד
< 1 דק' קריאה
דקלה אריה בדלר, ממושב אשתאול שבהרי יהודה, היא בן אדם מעורר השתאות וסקרנות, בעלת תפישה חינוכית ייחודית לגיל הרך * ביום יום עורכת דקלה סדנאות ליווי התפתחותי לתינוקות ופעוטות, שמיועדות לתינוקות מגיל 3 חודשים
6 דק' קריאה
הם עזבו הכל, את העסק הפרטי שכל כך קשה עבדו עליו ויצאו להילחם ולשרת במילואים למען המדינה * רבים מהם שירתו שלושה חודשים ואף נקראו לסבב שני ובינתיים מצב העסק שהושאר מאחור הידרדר *
10 דק' קריאה
בדי אוהלים המסמלים את הנדודים והטלטלות של אלו שפונו מביתם שמשו השראה למערכת לבוש שיצרה שיר כץ מצבעון. הפריפריה מגיעה לאופנה *תמונה ראשית: שיר כץ, מרגישה תלושה. "קהילת צבעון מפוזרת בכל המדינה. המשפחה שלי
5 דק' קריאה
13 דירות בבית ההולך ונבנה בנהריה, רכשו חברי קיבוץ רות. כשתסתיים הבנייה בעוד כשנתיים, יעברו אליו חברי הקיבוץ וילדיהם. "אנחנו בנהריה כדי להישאר, כי העיר והצפון חשובים לנו"  הקיבוץ העירוני "רות" של בוגרי השומר
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן