יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2024 08 27 111904

רשימת הסוסים של אריאל זילבר

3 דק' קריאה

שיתוף:

שיר חדש של זילבר. יש טובים ויש רעים • נסיעות רוה״מ ורעייתו לחו״ל, עבר והווה

אז תנו לנו את וינטר רמטכ"ל
אריאל זילבר הוא יוצר מוזיקה מאוד מוכשר, אין על כך עוררין. הוא גם הוכחה חיה לכך, שאפשר להיות מוזיקאי מאוד מוכשר וגם להחזיק בדעות פוליטיות מאוד קיצוניות. כהניסטיות. משיחיות.
דוגמאות? "אני מבין את יגאל עמיר, שמבחינתו הרגיש שהוא עושה משהו שיציל את כל עם ישראל. זה מקומם מאוד שבזמן שרוצחים של החמאס נשלחים לחופשי, בו מתעללים". (ראיון ל״מעריב״, 2005).
ב-2011 פרסם זילבר את השיר ״כהנא צדק״ שהבית החוזר שלו הוא: "כהנא צדק, כהנא צדק, כן, היום כולם יודעים, כהנא צדק". כשנשאל על כך אמר: ״הדיקטטורה השמאלנית עשתה מכהנא פושע, והוא לא פושע, הוא היה אדם גדול. זה שיר טוב, אני אוהב לשיר שירים טובים״. את השיר הטוב הזה הוא שר בנובמבר האחרון לחיילי מילואים במלחמת ״חרבות ברזל״. חלק מהחיילים הריעו ומחאו כפיים.
לפני שנה, בסמוך ליומולדת 80 שלו, תרם זילבר כסף לקמפיין למען עמירם בן אוליאל, רוצחם של שלושת בני משפחת דוואבשה בכפר דומא. "תרמתי כסף כי הוא חף מפשע", הסביר בשיחה עם YNET. על השופטים אמר: "הם צריכים לשבת בבית הסוהר, הם חבורת אנשים רעים". הוא תמך כמובן באלאור אזריה וגם הקדיש לו שיר: אלאור אזריה, אתה הוא הגיבור, ויש עוד חיילים כמוך שם בבור". לרשימה הזו אפשר להוסיף שבראיון ל"ידיעות אחרונות" (2001) הוא קרא להומואים ולסביות "סוטים" ולקיבוצניקים "בני זונות". על רקע הדעות המשובחות הללו, סירבו זמרים ונגנים להופיע עם זילבר (שלום חנוך, אביב גפן, ארכדי דוכין). אחינועם ניני ביטלה את השתתפותה בטקס פרס אקו"ם, בו היה אמור זילבר לקבל פרס על מפעל חיים ועל רקע המחאה שונה הפרס ל"תרומה למוזיקה הישראלית".
לאריאל זילבר יש שיר חדש – "להחליף את הסוסים". השיר זכה לביצוע בכורה לפני שבועיים, בהפגנת הימין בשערי בסיס בית ליד, שם נערכו דיונים בהארכת המאסר של חיילי המילואים החשודים בהתעללות באסיר חמאס בכלא שדה תימן. (התובע בדיון: העציר הוכה באלה במשך 15 דקות, חושמל באקדח טייזר, ואחד החיילים "החדיר חפץ חד לישבנו, שפצע אותו קשות".)
בשירו החדש, "להחליף את הסוסים", לקח זילבר את דף המסרים, חילק אותו לבתים מחורזים והצמיד להם מנגינה קולחת. האיש מוכשר, כבר אמרנו. הבית הראשון: "החיילים יורים וכועסים, מדוע מחכים ולא דורסים, את הסיוע החמאס חומסים, אז ביבי קום תחליף את הסוסים".
מי לא נותן לחיילים לדרוס וצריך להחליף אותו? ראשונים ברשימה אצל זילבר – השופטים והפרקליטים, ש"את מחבלי הנוח'בה לא הורגים, רק אוכלים, שותים וחוגגים". אחריהם דובר צה"ל דניאל הגרי, ש"את לוח הלחימה של העם שובר" ו"בלקסיקון שלו אין ניצחון". ראש השב"כ רונן בר, שנדבק לכיסא, "זלזל בדו"ח התצפיתניות, בבוקר התפרצו כל החיות" (המכתב של רונן בר בסוף השבוע נגד הטרור היהודי שמסכן את המדינה, היה בוודאי מקדם אותו ברשימה). אחרונה חביבה, היועמ"שית בהרב מיארה, שהיא "הטרבלמייקר הראשית, קובעת בלי סמכות את הכללים, תוקעת מסמרים בגלגלים".
לכותב יש גם הצעה אופרטיבית את מי צריך למנות לאיזה תפקיד, והיא מפורטת בבית האחרון: "אז תנו לנו את וינטר רמטכ"ל, הכול ילך יותר פשוט וקל. תשימו גולדפוס על פיקוד צפון, ברק חירם אלוף פיקוד דרום, את בר כליפא על פיקוד מרכז, את איציק כהן על עירק-איראן". מי שלא רצה את עופר וינטר אלוף, יקבל אותו רמטכ"ל.
מרשימת הסוסים אותם ממליץ זילבר להחליף, נעדר משום מה שר הביטחון יואב גלנט, שרק השבוע, במקום לתקוף את חיזבאללה, תקף את איתמר בן גביר ואמר עליו שמעשיו מסכנים את הביטחון הלאומי. מוצע על כן להוסיף לשיר את הבית הבא: "הגיע הזמן להחליף את שר הביטחון, שבמקום לעבוד מעדיף לטחון. להיכנס ללבנון, לא אצלו בלכסיקון״.
נעדרת נוספת מרשימת הסוסים היא הפצ"רית, יפעת תומר-ירושלמי, שהפכה בשבועות האחרונים מטרה מרכזית להשתלחות מימין. אפשר לצרף בית לשיר גם בעניינה: "הגיע הזמן להחליף את הפצ"רית, ללוחמים היא אכזרית. בחיילים מתעללת, פשוט מנוולת". ניתן היה בקלי קלות להוסיף עוד ארבעה חמישה בתים עם סיבות טובות להחלפת בנימין נתניהו, אבל הוא כמובן לא נמצא ברשימה של זילבר. הוא זה שצריך להחליף את האחרים.
האפשרות שהשיר ״להחליף את הסוסים״ ומבצעו ישובצו בטקס הממלכתי לציון ה-7 באוקטובר, נראית מוגזמת. אבל אולי באיזה טקס אלטרנטיבי, נניח בהפגנה נוספת מול בית הדין הצבאי בבית ליד או מול הבית של הפצ״רית?
שבעה לילות, 12 מיליון שקל
בעקבות בקשת חופש המידע של עמותת הצלחה, נחשפה בשבוע שעבר רשימת הנסיעות של נתניהו לחו"ל ונחשפו העלויות שלהן. מיליונים רבים. "עם פמליה של עשרות אנשים וכמובן רעייתו, ראש הממשלה נתניהו ביקר לא מעט בבירות הנחשקות בעולם והחשבון הוגש לאזרחי ישראל", דווח בוואלה. "סוויטה ב-5,000 דולר ללילה, מיליון דולר ל-3 ימים בפריז…. נסיעת בני הזוג לרומא, נסיעה שתוארה כ'מדינית' ואירעה במקריות ביום נישואיהם, עלתה למשלם המיסים הישראלי 1.83 מיליון שקל. .. עלות הנסיעה לקפריסין הגיעה ל-137 אלף דולר לנסיעה בת לילה אחד ליעד שהוא במרחק חצי שעת טיסה…. הנסיעה היקרה ביותר הייתה לניו-יורק וסן פרנסיסקו בספטמבר 2023, נסיעה של שבעה לילות בעלות של יותר מ-12 מיליון שקל… העלות לכל יום ביקור עמדה על 478 אלף דולר. לנסיעה התלוו 34 חברי פמליה, לא כולל מאבטחים כמובן". ויש כמובן עוד.
אז אם בית הדין הבינלאומי בהאג יוציא צו מעצר לנתניהו ובשל כך הוא יחשוש לנסוע לחו"ל שמא ייעצר, מדובר על חיסכון של המון המון כסף למדינה. לא כן? בהחלט שווה בדיקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דקלה אריה בדלר, ממושב אשתאול שבהרי יהודה, היא בן אדם מעורר השתאות וסקרנות, בעלת תפישה חינוכית ייחודית לגיל הרך * ביום יום עורכת דקלה סדנאות ליווי התפתחותי לתינוקות ופעוטות, שמיועדות לתינוקות מגיל 3 חודשים
6 דק' קריאה
הם עזבו הכל, את העסק הפרטי שכל כך קשה עבדו עליו ויצאו להילחם ולשרת במילואים למען המדינה * רבים מהם שירתו שלושה חודשים ואף נקראו לסבב שני ובינתיים מצב העסק שהושאר מאחור הידרדר *
10 דק' קריאה
אסף ולדן הותיר אחרי לכתו שני ספרים – את ספר הפרוזה: "אורות הפנסים האחרונים" ואת ספר השירה: "לב אבוד בין מילים", שני יהלומי ספרות שפוערים צוהר קטן לנפשו המרתקת של ולדן. ספר "אורות הפנסים האחרונים"
5 דק' קריאה
בדי אוהלים המסמלים את הנדודים והטלטלות של אלו שפונו מביתם שמשו השראה למערכת לבוש שיצרה שיר כץ מצבעון. הפריפריה מגיעה לאופנה *תמונה ראשית: שיר כץ, מרגישה תלושה. "קהילת צבעון מפוזרת בכל המדינה. המשפחה שלי
5 דק' קריאה
13 דירות בבית ההולך ונבנה בנהריה, רכשו חברי קיבוץ רות. כשתסתיים הבנייה בעוד כשנתיים, יעברו אליו חברי הקיבוץ וילדיהם. "אנחנו בנהריה כדי להישאר, כי העיר והצפון חשובים לנו"  הקיבוץ העירוני "רות" של בוגרי השומר
6 דק' קריאה
בית המשפט מלמד הורים פרודים מהי אחריות הורית ״בית המשפט לא אמור להמשיך ללוות הורים עד שילדיהם יגיעו לבגרות, הדבר אינו מתיישב עם טובת הקטינים", אמרה השופטת הילה גורביץ עובדיה, מבית משפט לענייני משפחה
2 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן