יבול שיא
הרפת והחלב
ניצנה2

שני בתי ספר חקלאיים חדשים הוקמו בדרום הארץ

3 דק' קריאה

שיתוף:

בחבל אשכול ובפתחת ניצנה נפתחו ב-1.9 שני בתי ספר חקלאיים חדשים מרשת 'אדם ואדמה' מבית השומר החדש, בתי הספר ממוקמים במיקום אסטרטגי, על רקע המשבר בחקלאות בעקבות המלחמה ומחזקים את החקלאות וההתיישבות באזור 

שנת הלימודים נפתחה השבוע (יום א') ברשת אדם אדמה מבית השומר החדש עם בשורת תקומה והתחדשות. שני בתי ספר חקלאיים חדשים החלו את פעילותם בדרום הארץ: אדם ואדמה אשכול ואדם ואדמה ניצנה. 

'אדם ואדמה אשכול' קם כמענה למשבר העמוק באזור בעקבות המלחמה ומהווה הפרויקט החינוכי הראשון שקם בעוטף עזה מאז השביעי באוקטובר.
הפרויקט הוקם בעקבות פניות של חקלאי ותושבי האזור והמועצה, ובהמשך להקמת פנימייה זמנית בעין גדי לנוער שפונה עם פרוץ המלחמה, נפתח השבוע בית הספר בשדה ניצן בתמיכת ׳קרן פועלים לתקומה׳ מבית בנק הפועלים, המנהל החינוכי התיישבותי, האגף העל יסודי במשרד החינוך, JNF ומועצה אזורית אשכול.

ב-1.9 (יום א'), החלה פעילותו של המחזור הראשון. 32 תלמידים ותלמידות מכיתות ט-י"א פתחו את שנת הלימודים בעבודה חקלאית בחממות ובפרדסים בעוטף עזה, בשיקום שיפוץ וצביעה מחדש של ארכיון מושב שדה ניצן, בהתנדבות בבית הספר היסודי יובלי הבשור שכללה בניית ספסלים מעץ, הכנת ערוגות ושתילת ירקות עם תלמידי בית הספר היסודי. בנוסף, התלמידים השתתפו בפעילויות חינוכיות ובמפגש עם תושבי המקום. בימים הקרובים עם סיום שיפוץ הארכיון יקיימו התלמידים ערב מורשת עם ותיקי המושב שיספרו את סיפור הקמת המושב. 

Screenshot 2024 09 10 123828
צילום: השומר החדש

'אדם ואדמה ניצנה' הוקם בפתחת ניצנה כחלק מערכי הדגל של רשת 'אדם ואדמה' לחזק את אזורי הספר ההתיישבותיים והחקלאים באזורי הגבול ושומרים על גבולות המדינה.
פתחת ניצנה ברמת הנגב הינה אזור חקלאי מרכזי, חלוצי, פריפריאלי, בו מגדלים אלפי דונמים של ירקות, החיוניים לחיזוק ביטחון המזון של המדינה.
ב"אדם ואדמה" הוחלט להקדיש את בית הספר בניצנה לזכרם של יפתח גורני ז"ל ולירן אלמוסנינו ז"ל, תושבי פיתחת ניצנה שבשביעי לאוקטובר הוקפצו להגן על תושבי עוטף עזה ונפלו בקרבות גבורה מול מחבלים.
בית הספר צפוי לצמוח בהמשך לכ-100 תלמידים ותלמידות בכיתות ט' – י"ב, ויקדם את החיבור למדבר, להפרחת השממה בנגב, לחקלאות ולהתיישבות. 

בשבוע הראשון יצאו התלמידים והתלמידות לעבודה חקלאית בפתחת ניצנה. הם עבדו בבית המחסה לחיות המשק שיפצו את גינת הירק, עבדו בחממות פלפלים בכמהין, בחממות העגבניות בבאר מילכה ובחוות נחל בוקר. 

שני בתי הספר מצטרפים לארבעת בתי הספר הנוספים ברשת 'אדם ואדמה': ניצנים, ערבה, תבור וגולן. סל הכל כ-335 תלמידים ותלמידות פתחו את שנת הלימודים ברשת המשלבת עבודה חקלאית, לימודים לבגרויות ומקדמת שאיפה למצוינות, פעילויות העשרה, התנדבויות בקהילה, טיולים והכנה לשירות משמעותי. 

אשכול3
צילום: השומר החדש

אופק סלומון, מנהל אדם ואדמה אשכול: "התחלנו את השנה בעבודה חקלאית אצל כמה חקלאים, ביום השני התנדבנו בבית ספר יסודי ובשיפוץ ארכיון המושב. התחלנו גם בחקלאות אבל גם בחיבור עם הקהילה והמושב בעוטף, מתוך רצון לקחת חלק בשיקום העוטף והחייאתו ובחיבור האישי שלנו למקום. החבר'ה נרגשים, והחקלאים והתושבים שפגשנו מאוד התרגשו לפגוש צעירים וצעירות שמגיעים מבחוץ ברצון לעזור ולהצטרף לשיקום העוטף".

תובל הררי, מנהל שותף אדם ואדמה ניצנה: "כפר הנוער ניצנה, המכיל בתוכו את כלל הקשת של החברה הישראלית הוא מקום מושלם עבור בית הספר החדש של אדם ואדמה.

הן מבחינת המיקום- איזור נידח על הגבול החווה כבר שנים קשיים באיכלוסו, מלא בחקלאים המנסים בכוחות עצמם להפריח את השממה. והן מבחינת המסר החינוכי הדורש עתיד טוב יותר!

השנה 20 חניכים וחניכות בכיתות ט' ו-י' זכו להקים את המוסד החינוכי החדש בתקווה שבשנים הקרובות נשתלב באופן טבעי ומשמעותי במארג החיים של ניצנה, 'בנגב ייבחן העם בישראל' ".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בני משפחות החטופים בקריאה לעסקה להשבתם. נמשכות ההפגנות ברחבי הארץ *תמונה ראשית: מור השרוני גודארד, בתם של איילת ומני גודארד ז"ל שנרצחו בבארי ב-7 באוקטובר. גופתו של מני מוחזקת בעזה. צילום: דוברות קיבוץ בארי 
2 דק' קריאה
למרות שהבית במלכיה ספג פגיעה ישירה ונהרס, מך פרי, מתנדבת הולנדית שלפני 42 שנה התאהבה בבעז בן המשק והפכה לקיבוצניקית, ממשיכה לטפח את הגינה ולחכות בסבלנות לרגע שבו יוכלו לחזור הביתה   בשבועות שלפני המלחמה,
7 דק' קריאה
החברים שרוצים לחזור לקיבוץ ואלה שמעדיפים להתרחק מהטראומה, המחיר האישי שמשלמים בעלי התפקידים בקהילה שצריכים לתמוך בחברים אבל גם בעצמם, ומה עובר על קיבוץ מתחדש שבשל האסון הפך באופן כפוי לבעל מאפיינים שיתופיים. בכנס
7 דק' קריאה
בשכונה של אביבית בבארי כבר יש חמישה בתים מוארים. ואיך מרגישה אימא שהגוזל האחרון שלה עוזב את הקן? יש לנו פה כבר 200 איש! הודיעו לנו בקבוצת "גרים בבארי". אולי לא כולם פה באותו
2 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן