יבול שיא
הרפת והחלב
b8dd9c6b 6a68 467a b30b 2fb965fe4280

שר החקלאות אבי דיכטר סייר היום בבקעת הירדן וקיים מפגש חקלאים במועצה האזורית

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

שר החקלאות אבי דיכטר ביקר היום (ד׳), במועצה האזורית בקעת הירדן יחד עם מנכ״ל משרד החקלאות אורן לביא ואנשי המקצוע ממשרדו, ראש המועצה האזורית בקעת הירדן דויד אלחייני וחקלאים מהאיזור.

שר החקלאות אבי דיכטר: "החקלאות הישראלית בבקעת הירדן מבטאת את האחיזה האיתנה שלנו בחבל ארץ זה. כחלק ממדיניותי כשר החקלאות אני רוצה לקדם ולפתח את האיזור הזה, שמשמש מקור פרנסה משמעותי למשפחות רבות העוסקות בחקלאות, על סוגיה השונים.

המלחמה מעלה אתגרים רבים, בעיקר בסוגיית העובדים הזרים, ששני שליש מהם עזבו (30,000!). אנחנו פועלים ללא לאות כדי להביא עוד ומהר עובדים זרים, ובקרוב יהיו בשורות חיוביות גם בסוגיה זו. נמשיך לפתח את החקלאות בבקעת הירדן ונטפל בצרכים שעלו".

2ee92f8e 92d3 435e 9a65 81540fd156b4

דויד אלחייני ראש המועצה האיזורית בקעת הירדן: "אני רוצה להודות לשר החקלאות אבי דיכטר למנכ"ל המשרד אורן לביא וצוות משרדו על הביקור והסיור החשוב .דנו בנושאים חשובים בתחום החקלאות בבקעת הירדן והעלינו את הצרכים. מצאנו שר ידיד לבקעה ונכון לסייע".

במסגרת הביקור השר דיכטר ביקר במפעל מאגרי תרצה של אגודת ״מי בקעת הירדן״. לאחר מכן, נפגש שר החקלאות עם משפחת חזק בפצאל, בעלי משק משפחתי המגדלים עגבניות ופלפלים. המשק מנוהל על ידי האבא ובניו, דור הממשיך.

בהמשך, קיימו סיור בחלקת המטעים של תחנת הנסיונות האזורית של מו"פ הבקעה, שם התקיים מפגש עם חקלאים ותיקים וצעירים. לסיום, התקיימה פגישת עבודה בה דנו בצרכים החקלאיים הרבים אשר עולים בבקעה, כאיזור חקלאי פורח ומשגשג לצד קידום תחומי פיתוח הכפר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ביום שני בשבוע הבא ה-9.9.2024 יתקיים הכנס השנתי של חברת "החקלאית". במעמד הכנס יהיה נוכח מר אורן לביא – מנכ"ל משרד החקלאות וביטחון המזון. אתם מוזמנים להגיע ולפגוש את הלקוחות, עובדי הענף, הרופאים המובילים
< 1 דק' קריאה
אתמול (יום ד') נערך כנס רפתנים של חברת "הרמן פרוג'קט" בקיבוץ סעד עם מעל ל-80 משתתפים. הקיבוץ אירח את הכנס, ולנו היה חשוב לערוך את האירוע, דווקא בעוטף, דווקא עכשיו. הכנס היה מוצלח מאוד
< 1 דק' קריאה
שלוש בוגרות בית הספר לעיצוב בחיפה הקדישו את פרויקט הגמר שלהן לקיבוץ. מיחסי אהבה שנאה לחינוך המשותף, דרך מבט מורכב של הטוב עם הרע ועד תכנון מחוץ לקופסא לקיבוצים שנפגעו בשבת השחורה  *תמונה ראשית:
3 דק' קריאה
הקו המפריד בין תהליכי העברה בין־דורית  האינטראקציה המיוחדת שאני מקיימת עם משפחות במושבים בענייני העברה בין־דורית, זיקקה אצלי כמה עקרונות שאני משוכנעת בכוח שלהם להשפיע על התהליכים המאתגרים. העקרונות האלה כל כך משמעותיים, שכשהם
4 דק' קריאה
דני גבאי, חבר מושב מרחביה, דור שלישי למייסדים, מספר על ההתיישבות בעמק יזרעאל, על תולדות המושב ועל משפחתו * הוא מציין בדבריו, שבמושב מרחביה היה רצף של התיישבות מאז 1911 ועד היום * רעייתו
8 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן