יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2024 09 03 123110

״היו יכולים והיו צריכים לחזור הביתה בחיים״

3 דק' קריאה

שיתוף:

חולצה גופתה של כרמל גת, בת בארי, שנרצחה בשבי חמאס

לאחר גל שמועות ברשתות החברתיות, הודיע בראשון בבוקר דובר צה"ל על תהליך החילוץ והזיהוי של שישה חטופים: כרמל גת, עדן ירושלמי, הירש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ורס"ר אורי דנינו, שנחטפו לעזה במתקפת הטרור האכזרית ב-7 באוקטובר בעודם בחיים, ונרצחו כנראה זמן קצר לפני הגעת כוחות צה"ל למקום בו הוחזקו על ידי שוביהם, לאחר כמעט 11 חודשים בשבי.
בהצהרה שמסר תת-אלוף דניאל הגרי נאמר כי השישה "נרצחו באכזריות זמן קצר לפני שהגענו אליהם. הם נחטפו חיים. הם אותרו במנהרה תת-קרקעית, במרחק קילומטר מאיפה שנמצא פרחאן קאדי". ההערכה כי החטופים נרצחו ביום חמישי או שישי. סימני ירי בראשם ובמקומות נוספים נמצאו על גופותיהם של החטופים ומנתיחת הגופות עלה כי הם הוזנחו לאורך תקופת השבי.
זעקות שבר של מדינה שלמה
אבל כבד ירד על קיבוץ בארי עם היוודע הבשורה על מותה של כרמל גת בת הקיבוץ. כרמל נחטפה ב-7 באוקטובר מבית הוריה בקיבוץ בו גדלה. אימה כנרת (68) נרצחה ואביה אשל ניצל בנס מתופת המחבלים. באירועי אותה שבת ניסו המחבלים לחטוף את אחיה אלון עם אשתו ירדן רומן גת ובתם גפן בת ה-3. אלון הצליח להימלט כשבתו בידיו. ירדן נחטפה ושוחררה לאחר 54 ימים בשבי.
כרמל, לה מלאו 40 במאי עת שהייתה בשבי, הייתה סטודנטית לתואר שני בריפוי בעיסוק, והייתה אמורה להתחיל לימודי שנה שנייה של התואר באוניברסיטה העברית.
בקיבוץ בארי ספדו לכרמל:
"באופייה הייתה בעלת אישיות טיפולית, חומלת, מכילה, מקשיבה עם כל הלב. חכמה, חריפה, כל מילה שלה נאמרת בדיוק במקום. רצינית ועמוקה, מצחיקה וספונטנית, חברת נפש להרבה חברים וחברות. כרמל לא נכנעה לתכתיבים ואין מסגרת שהגבילה לה את חופש המחשבה.
בבארי כרמל משתייכת לכיתת פטל.בנעורתה הייתה מדריכה בנוער העובד והלומד בבארי, והדריכה את כיתת נורית של אחיה הצעיר אור. עבדה בפעוטון עופרים ובגן הירק, לצד סבה אליהו גת. בין שנת שירות לצבא עבדה בדפוס בארי. אהבה לטייל בעיקר בהודו ומצאה נחת בתרגול יוגה.
גם בשבי הביאה את האישיות הטיפולית שלה לביטוי. לקחה חסות על החטופים, ניהלה איתם מחברת בה ספרה את הימים ותרגלה איתם יוגה. באמצעות הכוח הפנימי והטיפול באחר כרמל שמרה על חוסן נפשי גם בתנאים הקשים של השבי. היא נרצחה לאחר חודשים ארוכים וקשים בשבי והלב שלנו נשבר שוב".
החטופים היו יכולים והיו צריכים לחזור הביתה בחיים, אמרו בבארי, לולא הקריבו אותם הממשלה והעומד בראשה.

״חייהם של אזרחי ישראל על הכף – לחיים או למוות בייסורים״


הפגנות ענק כמוהן לא נראו מפרוץ המלחמה התקיימו ברחבי הארץ בדרישה לשחרור החטופים

Screenshot 2024 09 03 123124
מספר שיא של יותר מ 500 מפגינות ומפגינים בגשר בית השיטה. צילום: דוד (דדה) עינב

גם התנועה הקיבוצית קראה לחברי קיבוצים בכל רחבי הארץ להצטרף לגל ההפגנות ולפעולות המחאה והפגנות בהשתתפות חברים וחברות רבים מהרגיל התקיימו בצמתים מרכזיים הסמוכים לקיבוצים. בהפגנת הענק בתל אביב נשא דברים מזכ"ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה:
״בימים האחרונים התחדדה שוב ההכרה הכואבת והמייסרת כל כך – הנהגת המדינה מפקירה חטופים ישראלים חיים – אל מותם, בייסורי גוף ונפש. אזרחי ישראל שנחטפו מביתם, נלקחו תחת איומים לארץ אויב בעודם אזרחים שוחרי טוב ושלום. קול דמם זועק אלינו. אני עומד פה, בשם התנועה הקיבוצית כולה, מבקש מהם סליחה.
סליחה שלא עשינו מספיק להשיבכם הביתה בחיים, שחיים שלמים ומלאים, הסתיימו כשאתם חסרי הגנה, מוחזקים בידי מרצחים שפלים במנהרה מתחת לאדמה.
אנו כעת במאבק על תמונת עתידה של מדינת ישראל. לא נוכל להמשיך לחיות פה מבלי ההבטחה שהמדינה תגן עלינו – ויהיה המחיר אשר יהיה.
אבל לפני הכול – צריך לעשות, ככל שיידרש על מנת להחזיר את החטופים הביתה. מי לשיקום ומי לקבורה בקבר ישראל. אם הם לא יחזרו- לא נוכל להמשיך לחיות כאן.
אנחנו קוראים לראשי המשק ולאזרחי ישראל וציבור כולו – עכשיו זה תלוי בנו! הצטרפו אלינו, עצרו הכול, תשביתו איתנו את המדינה. חייהם של אזרחי ישראל על הכף – לחיים או למוות בייסורים.
אנחנו חייבים להחזירם הביתה – עכשיו״.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דקלה אריה בדלר, ממושב אשתאול שבהרי יהודה, היא בן אדם מעורר השתאות וסקרנות, בעלת תפישה חינוכית ייחודית לגיל הרך * ביום יום עורכת דקלה סדנאות ליווי התפתחותי לתינוקות ופעוטות, שמיועדות לתינוקות מגיל 3 חודשים
6 דק' קריאה
הם עזבו הכל, את העסק הפרטי שכל כך קשה עבדו עליו ויצאו להילחם ולשרת במילואים למען המדינה * רבים מהם שירתו שלושה חודשים ואף נקראו לסבב שני ובינתיים מצב העסק שהושאר מאחור הידרדר *
10 דק' קריאה
אסף ולדן הותיר אחרי לכתו שני ספרים – את ספר הפרוזה: "אורות הפנסים האחרונים" ואת ספר השירה: "לב אבוד בין מילים", שני יהלומי ספרות שפוערים צוהר קטן לנפשו המרתקת של ולדן. ספר "אורות הפנסים האחרונים"
5 דק' קריאה
בדי אוהלים המסמלים את הנדודים והטלטלות של אלו שפונו מביתם שמשו השראה למערכת לבוש שיצרה שיר כץ מצבעון. הפריפריה מגיעה לאופנה *תמונה ראשית: שיר כץ, מרגישה תלושה. "קהילת צבעון מפוזרת בכל המדינה. המשפחה שלי
5 דק' קריאה
13 דירות בבית ההולך ונבנה בנהריה, רכשו חברי קיבוץ רות. כשתסתיים הבנייה בעוד כשנתיים, יעברו אליו חברי הקיבוץ וילדיהם. "אנחנו בנהריה כדי להישאר, כי העיר והצפון חשובים לנו"  הקיבוץ העירוני "רות" של בוגרי השומר
6 דק' קריאה
בית המשפט מלמד הורים פרודים מהי אחריות הורית ״בית המשפט לא אמור להמשיך ללוות הורים עד שילדיהם יגיעו לבגרות, הדבר אינו מתיישב עם טובת הקטינים", אמרה השופטת הילה גורביץ עובדיה, מבית משפט לענייני משפחה
2 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן