יבול שיא
הרפת והחלב
1 3

בצפון עובדים כמעט כרגיל

2 דק' קריאה

שיתוף:

ביקור ברפתות הגדר בצפון

במהלך ימי ההפוגה, ביקר יוסי מלול בכמה רפתות בדרום להרגיש ולהתרשם מהשפעת המלחמה על חברינו ברפת במקומות שונים. "הרגשתי שאני רוצה לעלות לביקור, גם בכמה רפתות בגליל העליון, במרחב קריית שמונה והסביבה"

להגיע צפונה לגליל העליון ולרפתות היפות במרחב, זה תמיד כיף גדול. השקט, הנופים, האנשים והסביבה הרגועה.

אני אוהב לצלם ולשמור בספרייה במחשב שלי. נכנסתי אליה לראות רפתות בגליל העליון,  שכבר ביקרתי בהן בעבר והן נראות יפות ומזמינות.

יום לפני הגשם המובטח, יצאתי מוקדם בבוקר ועליתי צפונה לבקר כמה מחבריי, שמתגוררים ועובדים ברפתות שקרובות לגדר בגליל העליון, ממש קרוב למטולה, קצת מעל ומתחת לקריית שמונה.

הנופים בדרך מרהיבים, השקט בכבישים, אפשר לנסוע בלי פקקים ובאווירה נעימה.

2 2
הכניסה לקיבוץ עמיר מקושטת עם דגלי ישראלי גאים

ביקרתי ב-4 רפתות קיבוציות ומושביות, קרובות מאוד לגדר וגם קצת מרוחקות.

  • בכולן התושבים התבקשו להתפנות, מרצון או בצו 8, המרחב ביישובים מטופח ומקסים והרפתות מכניסות רוח חיים ביישוב – עם הקולות, הריחות, התנועה אליהן ומהן.
  • כל היום לא היו אזעקות וגם לא קולות פיצוצים, למעט קצת יריות במרחב קריית שמונה.
  • באזור הרפתות יש ממ"דים בצורות שונות, שאליהם יכולים העובדים להיכנס בעת הצורך. חלק מהעובדים הזרים פשוט ברחו ורבים נשארו והמשיכו בשירותם.
  • הרפתות עובדות כמעט כבשגרה המוכרת וכולם מחויבים לעשייה ולייצור מירבי של חלב בתקופה קשה. למעט רפת אחת, כולן נשארו ב-3 חליבות ביום ומגייסים את מירב הכוחות לעמוד במשימה.
  • חלק מהעובדים גרים ביישוב וחלקם מגיעים בבוקר, מקרוב ומרחוק, ולעיתים זה מאתגר ביטחונית.
  • רוב הרפתות מקבלות אוכל ממרכז המזון של מילובר בקיבוץ עמיר וחלקן מסתפקות רק במנה לחולבות ואת העגלות הן מזינות עצמאית.
  • כל החלב ברפתות הגליל העליון הולך לתנובה והמוביל הוא סימו מקואופ עמק הירדן. רפתות בגליל המערבי משווקות ברובן למחלבת שטראוס.
5 2
הכניסה מצפון לקריית שמונה מוגנת עם קירות בטון גבוהים

מצב הרוח טוב וכולם נחושים להמשיך ולייצר חלב בכמות ובאיכות ראויה.

הדרך חזרה דרומה מכפר גלעדי, עוברת דרך תל חי וקריית שמונה..

נופים מקסימים, אך יש מעט נוסעים בכבישים.

העיר קריית שמונה שקטה מאוד ורוב מכריע של החנויות סגורות.

ביציאה מהעיר צפונה יש קירות בטון רבים וגבוהים מאוד.

נוכחות מורגשת של כוחות צבאיים עם כלים וציוד.

האוויר לקראת גשם צפוי, הערב ומחר…

4 2
סימו נהג החלב המסור של קואופ' עמק הירדן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ביום שני בשבוע הבא ה-9.9.2024 יתקיים הכנס השנתי של חברת "החקלאית". במעמד הכנס יהיה נוכח מר אורן לביא – מנכ"ל משרד החקלאות וביטחון המזון. אתם מוזמנים להגיע ולפגוש את הלקוחות, עובדי הענף, הרופאים המובילים
< 1 דק' קריאה
אתמול (יום ד') נערך כנס רפתנים של חברת "הרמן פרוג'קט" בקיבוץ סעד עם מעל ל-80 משתתפים. הקיבוץ אירח את הכנס, ולנו היה חשוב לערוך את האירוע, דווקא בעוטף, דווקא עכשיו. הכנס היה מוצלח מאוד
< 1 דק' קריאה
שלוש בוגרות בית הספר לעיצוב בחיפה הקדישו את פרויקט הגמר שלהן לקיבוץ. מיחסי אהבה שנאה לחינוך המשותף, דרך מבט מורכב של הטוב עם הרע ועד תכנון מחוץ לקופסא לקיבוצים שנפגעו בשבת השחורה  *תמונה ראשית:
3 דק' קריאה
הקו המפריד בין תהליכי העברה בין־דורית  האינטראקציה המיוחדת שאני מקיימת עם משפחות במושבים בענייני העברה בין־דורית, זיקקה אצלי כמה עקרונות שאני משוכנעת בכוח שלהם להשפיע על התהליכים המאתגרים. העקרונות האלה כל כך משמעותיים, שכשהם
4 דק' קריאה
דני גבאי, חבר מושב מרחביה, דור שלישי למייסדים, מספר על ההתיישבות בעמק יזרעאל, על תולדות המושב ועל משפחתו * הוא מציין בדבריו, שבמושב מרחביה היה רצף של התיישבות מאז 1911 ועד היום * רעייתו
8 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן