יבול שיא
הרפת והחלב
צביקה כהן 1

מי יהיה מנכ"ל מועצת הצמחים?

2 דק' קריאה

שיתוף:

בימים אלה, של סוף חודש מרץ, אמורה להתפרסם החלטה על בחירתו של מנכ"ל חדש למועצת הצמחים. יו"ר המועצה איציק שניידר הקים ועדת איתור לבחירת מנכ"ל למועצה וחברים בה נציגי כל ענפי הצומח הפעילים במועצת הצמחים.

בראש הוועדה ניצב יו"ר המועצה איציק שניידר וחברי הוועדה הם: מאיר יפרח מזכ"ל ארגון מגדלי ירקות, נציג המושבים ואורן ברנע מקיבוץ סעד, נציג הקיבוצים בארגון המגדלים; רני בר-נס, יו"ר ארגון מגדלי פירות במועצת הצמחים וגיורא מרום, מנכ"ל חברת גרנות-אבוקדו; אור שפירר יושב ראש ארגון מגדלי הדרים וד"ר ג'מאל מדלאג',יושב ראש ענף הזיתים במועצת הצמחים. עו"ד שאול פלס, פעיל שנים בתחום הייעוץ המשפטי בגופים המרכזיים בחקלאות, הוא היועץ המשפטי של ועדת האיתור.

נודע ששמונה ממלאי תפקידים במילייה החקלאי הגישו מועמדות למשרה הרמה במועצת הצמחים. בעת כתיבת שורות אלה נודע לי שבמרוץ נותרו שניים: צביקה כהן, עד לפני ארבעה חודשים סמנכ"ל בכיר למימון והשקעות במשרד החקלאות ואסף שמיר, סמנכ"ל בחברת הביטוח לנזקי טבע (קנט).

כשתתקבל ההחלטה על מנכ"ל חדש, יהיה על יושב ראש המועצה להביאה לשר החקלאות ופיתוח הכפר ח"כ אבי דיכטר, שהוא חייב על פי התקנון לאשר את המינוי.

אם אכן כהן יהיה האיש, אין סיבה שבעולם שהשר לא יאשר את החלטת ועדת האיתור. די אם ניזכר בדברים שאמר השר לצביקה כהן, עם פרידתו מהמשרד, עת שיבח אותו על תרומתו רבת השנים לחקלאות ישראל ועל עבודתם המשותפת מאז השר דיכטר החל בתפקידו.

צביקה כהן נחשב איש מקצוע מעולה בעבודתו במשרד הממשלתי ובעל יחס אישי מצוין אל מול חקלאים רבים שנזקקו לתמיכה בהשקעות כאלה ואחרות.

כאשר סיים צביקה כהן את תפקידו במשרד החקלאות ב-1 בדצמבר 2023, הוא נזקק לתשעה חודשים של צינון, בהיות מועצת הצמחים גוף סטטוטורי, שנתמך על ידי משרד החקלאות. נודע שצביקה כהן הצליח להשיג הקלה בתקופת הצינון מתשעה לשישה חודשים. אם אכן יאושר על ידי ועדת האיתור, תקופת הצינון שלו תסתיים בחודש מאי 2024. עתה נמתין להחלטת ועדת האיתור, כדי שנוכל לברך על המוגמר.

מאז פרישתו של צבי אלון מתפקיד מנכ"ל מועצת הצמחים, בשלהי שנת 2023, מילא את התפקיד איציק שניידר, שהוא בעת ובעונה אחת גם יו"ר וגם מנכ"ל של מועצת הצמחים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ביום שני בשבוע הבא ה-9.9.2024 יתקיים הכנס השנתי של חברת "החקלאית". במעמד הכנס יהיה נוכח מר אורן לביא – מנכ"ל משרד החקלאות וביטחון המזון. אתם מוזמנים להגיע ולפגוש את הלקוחות, עובדי הענף, הרופאים המובילים
< 1 דק' קריאה
אתמול (יום ד') נערך כנס רפתנים של חברת "הרמן פרוג'קט" בקיבוץ סעד עם מעל ל-80 משתתפים. הקיבוץ אירח את הכנס, ולנו היה חשוב לערוך את האירוע, דווקא בעוטף, דווקא עכשיו. הכנס היה מוצלח מאוד
< 1 דק' קריאה
שלוש בוגרות בית הספר לעיצוב בחיפה הקדישו את פרויקט הגמר שלהן לקיבוץ. מיחסי אהבה שנאה לחינוך המשותף, דרך מבט מורכב של הטוב עם הרע ועד תכנון מחוץ לקופסא לקיבוצים שנפגעו בשבת השחורה  *תמונה ראשית:
3 דק' קריאה
הקו המפריד בין תהליכי העברה בין־דורית  האינטראקציה המיוחדת שאני מקיימת עם משפחות במושבים בענייני העברה בין־דורית, זיקקה אצלי כמה עקרונות שאני משוכנעת בכוח שלהם להשפיע על התהליכים המאתגרים. העקרונות האלה כל כך משמעותיים, שכשהם
4 דק' קריאה
דני גבאי, חבר מושב מרחביה, דור שלישי למייסדים, מספר על ההתיישבות בעמק יזרעאל, על תולדות המושב ועל משפחתו * הוא מציין בדבריו, שבמושב מרחביה היה רצף של התיישבות מאז 1911 ועד היום * רעייתו
8 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן