יבול שיא
הרפת והחלב
אלופת העולם שרון קנטור

מושבניקים באולימפיאדה 

4 דק' קריאה

שיתוף:

טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים לכם את המושבניקים שיתחרו באולימפיאדה 

*תמונה ראשית: שרון קנטור, אלופת העולם בשייט פוייל. צילום: WORLD SAILING 

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים בפריז תמנה חמישה ספורטאים מבני ובנות המושבים. שלושה מהם מענף הג'ודו ושניים מהשייט. פציעתו של השוער ניב אליאסי, ממושב שדה ורבורג בשבוע שעבר, גרמה לניפויו מסגל נבחרת הכדורגל. 

שרון קנטור – שייט 

הבולטת בין החמישה היא אלופת העולם והמועמדת למדליה אולימפית בשייט, שרון קנטור ממושב אביחיל.  

קנטור (21) היא בתם של סטיבן, עו"ד ויו"ר התאחדות הסקווש לשעבר, ונורית, וטרינרית. היא החלה לגלוש כבר בגיל 9, זכתה בגיל 15 באליפות אירופה לנערות בגלשני ביק ובמדליית ארד באליפות העולם בדגם זה. בהמשך עברה לגלשני RSX וסיימה שמינית באליפות העולם לנוער ב-2019. דגם זה הופיע בפעם האחרונה במשחקי טוקיו לפני שנתיים ויצא מהתוכנית האולימפית של 2024 ובמקומו היא מתחרה בפוייל (IQFOiL), גלשן מהיר במיוחד, עם חיכוך מינימלי במים, אשר ניתן להגיע איתו גם למהירויות של 50 קמ"ש.  

מדליית הזהב באליפות העולם הושגה בפברואר באיים הקנאריים, הישג שמציב אותה כמועמדת בכירה למדליה גם בתחקויות השייט האולימפיות אשר ייערכו במארסיי. שרון קנטור מתאמנת במועדון מכמורת/עמק חפר.  

צילום מסך 2024 07 23 170726
ניתאי חסון – סירת מפרש דגם 470. צילום: עודד קרני, באדיבות הוועד האולימפי 

ניתאי חסון – שייט 

הנציג השני בין השייטים הוא ניתאי חסון (25), ממושב הבונים, המתחרה בסירות מפרש דגם 470. חסון ובת זוגו הקודמת, סער תמיר, זכו במדליית זהב באליפות אירופה 2021, אבל תמיר נפצעה בהמשך וחסון פנה לפני כשנתיים לנועה לסרי, שכבר הכריזה על פרישה ונרשמה לאוניברסיטת בן גוריון. היא חזרה להתחרות והם הבטיחו את הכרטיס האולימפי למעשה כבר באוגוסט אשתקד, וזאת בזכות מקום תשיעי באליפות העולם.  

שנת 2024 מסתמנת בינתיים כשנה טובה יותר עבור חסון ולסרי והרקורד שלהם כולל כבר מקום חמישי באליפות העולם ושמיני באליפות אירופה. חסון מתפקד כהגאי (נותן הוראות) ולסרי נחשבת "אשת צוות", והתיאום ביניהם כבר הוכיח את עצמו. במשחקים הנוכחיים ישתתפו לראשונה צוותים מעורבים לאחר שנים רבות בהן נערכו תחרויות נפרדות לגברים ונשים בדגם זה. שניהם מתאמנים במועדון שדות ים ואצל המאמן הלאומי גידי קליגר, שייט עבר שייצג את ישראל שלוש פעמים במשחקים האולימפיים.  

גילי שריר
גילי שריר. באדיבות הוועד האולימפי 

גילי שריר ג'ודו 

גילי שריר (24), ממושב מזור, היא היחידה מבין חמשת הנציגים שכבר עלתה על פודיום אולימפי. זה קרה במשחקי טוקיו 2021 והיא זכתה במדליית הארד הקבוצתית יחד עם נבחרת ישראל. שריר, בתם של דני ודנית, הגיעה לג'ודו בעקבות אחיה ומתאמנת כבר מגיל ארבע, ועד היום זכתה במדליות כסף וארד באליפויות אירופה לבוגרות, וכן במדליית כסף באליפות אירופה לנערות ב-2017. שריר מתחרה במשקל עד 63 ק"ג והייתה שותפה גם לזכייה הקבוצתית במדליית ארד באליפות העולם ב-2022.   

שריר מתחרה בחו"ל כבר מגיל 14 וזכתה בעבר במספר מדליות בתחרויות הסבב האירופאי לקדטים (עד גיל 18), וגם במדליית ארד באליפות אירופה לצעירות (עד גיל 23). הישג השיא שלה הוא כאמור מדליית הכסף באליפות אירופה אשתקד, והיא תנסה גם להצליח בתחרות האישית לאחר ההדחה בסיבוב הראשון בטוקיו. היא מתאמנת ביומיום במועדון מיטב מודיעין ומדורגת תשיעית בעולם.  

צילום מסך 2024 07 23 170703
גפן פרימו, מדורגת במקום השביעי בעולם. באדיבות פדרציית הג'ודו הבינלאומית 

גפן פרימו ג'ודו 

גפן פרימו (24), ממושב אודים, נולדה וגדלה בגן השומרון ועברה בגיל 15 עם משפחתה לאודים. אחיה ואחותה, עינב וכרם, מתחרים גם הם בענף הג'ודו, והאם, מירב, חברת הנהלה באיגוד. גפן החלה את דרכה בענף כבר בגיל ארבע והמעבר לאודים נבע למעשה מהצורך בסמיכות למכון וינגייט, בו היא מתאמנת, וגם למועדון מיטב נתניה. רשימת ההישגים שלה כוללת מדליות ארד באליפות אירופה ואליפות העולם ב-2021 וכן ארד באליפות אירופה ב-2018 במשקל עד 52 ק"ג, והיא מדורגת במקום השביעי בעולם.        

ים וולצק באדיבות איגוד הגודו האירופאי
ים וולצ'ק. באדיבות איגוד הג'ודו האירופאי 

ים וולצ'ק ג'ודו 

ים וולצ'ק (21), ממושב תלמי אלעזר, מתחרה בקטגוריית משקל עד 60 ק"ג. הוא החל לככב לפני שנתיים, כשזכה במדליית ארד באליפות אירופה עד גיל 21 שנערכה בפראג. מאוחר יותר באותה שנה הפסיד בקרב על הארד באליפות העולם באוזבקיסטן, אבל הדהים עם מקום חמישי באליפות העולם לבוגרים, שגם היא נערכה באוזבקיסטן.  

הישגו הבולט השנה הוא מדליית כסף בטורניר "גראנד סלאם טבילסי", מדליה ראשונה שלו כבוגר. וולצ'ק החל את דרכו בג'ודו בגיל 8 בסיוע המאמן המנוח אמיר קליין מפרדס חנה, אשר שם קץ לחייו. הוא לא זכה למעמד "ספורטאי מצטיין" אלא התגייס לשירות רגיל. השירות אילץ אותו למצוא פתרונות כדי לשמור על כושר גבוה. הצבא גם מנע ממנו לצאת לאליפות העולם בקטאר אשתקד וגם לתחרויות בטורקיה ואבו דאבי. וולצ'ק יהיה המתחרה הישראלי הצעיר ביותר בענף הג'ודו. הוא מדורג רק במקום ה-27 בעולם אבל הישגיו הספיקו לכרטיס האולימפי והוא ישתתף גם בתחרות הקבוצתית.   

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אומר יעקב בלום, דור רביעי לחקלאים במושבה ראש פינה • בשל היותם מושבה, במשך שנים איש לא סייע לחקלאי ראש פינה, עד שהחליטו לדאוג לעצמם והקימו אגודה שיתופית, עם בית אריזה • ביחד עם
7 דק' קריאה
"זה נכון, היו לנו חיים טובים בניו יורק, אבל הרגשתי מבודדת – עלינו לארץ לא רק בגלל הציונות אבל בעקבות משפחתי, כי המשפחה הגרעינית כבר הייתה בארץ," אומרת לי בת' שטיינברג, בחום הלוהט בעת
6 דק' קריאה
תערוכת יומנים ויזואליים של נשות בארי כחלק מתערוכה לציון שנה לטבח *תמונה ראשית: פרח פילו מבארי לצד עבודותיה. בשבת השחורה חדרו מחבלים לביתה של פרח בת ה-75 והתבצרו בו. רק בראשון לפנות בוקר הגיעו
< 1 דק' קריאה
אין אפילו גרם אחד של הבדל מהותי בין להיות אדם מאמין ואיש השומר הצעיר, אומר גיל זמיר, שמקיים אורח חיים דתי בקיבוץ העירוני רות גיל זמיר הוא חבר קיבוץ רות, קיבוץ עירוני של תנועת
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן