יבול שיא
הרפת והחלב
תמונה מאיר יפרח

יבוא תפוחי אדמה וגזר במכסים מופחתים – טעות קשה ובלתי מוצדקת

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

בימים אלה נכנסו במשרד החקלאות ללחץ, כי לטענתם תפוחי אדמה וגזר נמכרים במחירים מופקעים.

מה בעצם קרה? שוב, לא למדו דבר. חושבים שהמחירים ברשתות ובירקניות משקפים תמונת מצב אמיתית וצורך דחוף להפחית מכסים ולייבא, כדי להפחית מחירים. עדיין לא הפנימו שהורדת המכס לא מוזילה את מחיריו של המוצר אלא רק מעשירה ומגדילה את קופת היבואנים. המכס יופחת, היבואנים יתעשרו, והציבור ישלם אותם מחירים מופקעים.

החזירות שמתגלה בשעת מלחמה וגביית מחירים לא הוגנים מהציבור בתקופה זו היא בגדר הפקרות.

אם נתחיל מהמחירים שגובים החקלאים על תוצרתם, הרי שכמובן אין להם יד ורגל בעליית המחיר ההזויה. גזר קונים כיום מהחקלאי ב-2.10 ₪ ותפוחי אדמה ב-3.0  ₪. הפער שוב נמצא ברשתות השיווק, כאשר המחירים שם מגיעים ל-בין 6 ל-7 ₪, ובירקניות אף מגיע עד 10 ₪!

משרד החקלאות צריך להירתם לנושא ולאכוף מחיר תקרה לתפוחי אדמה וגזר ברשתות ובנקודות המכירה של עד 4 ל-5 שקל בלבד, ובמקביל להודיע לקונים שיבדקו לפני שקונים ושלא יקנו במחיר שמעבר למחיר התקרה.

גם עזה והגדה הם חלק מהשוק, וגם שם לצערי משלמים במחסום עבור התוצרת מחיר תיאום מופקע שהוא הרבה מעבר למחיר הקנייה, וגם על זה לא עושים דבר. מעבירים למתווך במקום לסוחר, וכך המחיר מטפס.

אל תורידו מכסים בשעת צרה וללא סיבה מוצדקת, שלא יקרה מה שקרה בעגבניות, כאשר המגדלים ברחו מהגידול והכמויות לציבור פחתו. זה יתנקם בכולם בעתיד!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שרה גילאון, שחקנית יוצרת, מחזאית, הילרית ומתקשרת ומנחת סדנאות, היא מחברת הספר "אשר המאושר" מספרת על ההילינג שעשתה לאביה בגיל 7, על ההרגלים שעומדים בינינו לבין האושר ועונה על שאלת מיליון הדולר: האם גם
10 דק' קריאה
אומר לי מנחם גולדברג, האיש שהקים את האתר התיירותי "כפר קדם" בהושעיה * ביקור במקום ממחיש לכל אחד את החיים היהודיים שהיו בארץ ישראל בתקופת המקרא והמשנה * גולדברג: "היה לי חלום להקים אתר,
6 דק' קריאה
למרות שהבית במלכיה ספג פגיעה ישירה ונהרס, מך פרי, מתנדבת הולנדית שלפני 42 שנה התאהבה בבעז בן המשק והפכה לקיבוצניקית, ממשיכה לטפח את הגינה ולחכות בסבלנות לרגע שבו יוכלו לחזור הביתה   בשבועות שלפני המלחמה,
7 דק' קריאה
שקע טלפון שמתקלקל כל פעם מחדש, מסגרת מוזהבת ואנשים בגלבייה שמקיפים קובייה ענקית בלי הפסקה. החיים בין רמת גן לבאקה אל גרביה על פי הדי בן עמר נסעתי אל דפוס אל-הודא בבאקה אל גרביה.
4 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן