יבול שיא
הרפת והחלב
עופר נוימן

עופר נוימן, קיבוץ עין השופט, מנכ"ל איגי, ארגון הנוער הגאה בישראל

2 דק' קריאה

שיתוף:

יניב בנישו ויצמן, מייסד ויו"ר ארגון הנוער הגאה בישראל, חבר מועצת העיר תל אביב

אחד האתגרים הגדולים שעוד עומדים בפנינו מאז הקמתו של איגי, ארגון הנוער הגאה בישראל, הוא העבודה והכניסה לתוך מה שנקרא המרחב הכפרי. קיבוצים, מושבים, מועצות אזוריות.  

נולדתי וגדלתי במושב, ואני יודע כמה קשה לגדול בקהילה קטנה, בה כולם מכירים את כולם, בה כל שכנה ושכן יודעים בדיוק מה קורה בביתם של מי שחולק איתם דשא.

וכמה קשה זה לגדול בקהילה כזו כהומו, לסבית, טרנס או בי. דווקא בגלל זה משמח אותי מאד שעופר נוימן, בן עין השופט ומנכ"ל איגי, נבחר כאחד מהצעירים המבטיחים של התנועה הקיבוצית.  

לפני שנתיים וחצי, לאחר שנים רבות כמתנדב, מדריך ורכז בשורות הארגון בחרנו בעופר לתפקיד המנכ"ל. הרקע שלו בחינוך מחד ובעבודת כנסת, ממשלה ותקשורת מאידך היו שילוב נכון ונחוץ כדי להמשיך ולהוביל את הצמיחה של הארגון.

 איגי הפך בשנים האחרונות לארגון הלהט"ב הגדול ביותר בישראל. מאז שייסדתי אותו יחד עם גל אוחובסקי, לפני 20 שנה, הוא צמח, פרש כנפיים והצליח להגיע לדרום ולצפון, לקהילות חרדיות סגורות, לחברה הערבית, לנוער להט"בי עם מוגבלויות פיזיות, לאלפי בתי ספר, ללבבות של אלפי מתנדבים ומתנדבות.

הוא הצליח ליצור מהפכה חינוכית וערכית, לברוא בית עבור עשרות אלפי חניכות וחניכים לאורך השנים ולשנות באופן עמוק את השיח הציבורי בנוגע ללהט"ב.  

המשימה של איגי, ובכך משימתו של עופר, היא לא משימה פשוטה. החתירה לשוויון וקבלה ללהט"ב, המלחמה בדיכוי מגדרי, בהדרה של א.נשים מזהויות שונות ומגוונות ובשנאה והסתה הם עדיין אתגרים עצומים העומדים בפני החברה הישראלית ואנחנו באיגי  מחויבים ומחויבות להתמודד איתם יום יום, שעה שעה. 

הנוכחות של עופר וצוות ההובלה של איגי בתוך המאבק הזה היא נוכחות קריטית. אני רואה אותם מתמודדים עם סיפורים קשים, עם דעות קדומות וכוחות חזקים של שמרנות.

אני רואה אותם בונים עתיד אחר עבור בנות ובני הנוער והצעירים הגאים במדינת ישראל ואני גאה כל כך בדרך הארוכה שהם צועדים בה.  

הכרתי את עופר בימיו כמתנדב, ומאז ועד היום הוא משקיע אנרגיות עצומות כדי לשנות את פניה של החברה הישראלית. ואני רוצה להגיד לקוראות ולקוראים שאותן השקעה ומחויבות, אותו מוסר עבודה, אותה רצינות שמאפשרת להגיע להישגים משמעותיים עבור עתיד טוב יותר – הן כנראה תוצאה של החינוך אותו ספג עופר בבית, בקיבוץ, אצלכם.  

אני מקווה שבדרך הזו, מתוך אותם כוחות עשייה, נצליח לעמוד גם באתגר אתו פתחתי ולפרוץ את חומות השתיקה שעדיין מקיפות רבות מידיי מהקהילות בהן ילדים כמו עופר וכמוני גדלו לאורך השנים, שנצליח להסיר את הפחד ולאפשר לכל ילד וילדה, לכל נערה ונער, לכל משפחה ולכל זוג לחיות בביטחון ואהבה בלי לחשוב מה יגידו השכנים.  

הבחירה שלכם בעופר היא צעד חשוב בדרך לשינוי עמוק שיכול לקרות בתוך הקהילות והקיבוצים ברחבי ישראל.  

ארגון הנוער הגאה בישראל | צילום: עופר יהודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דקלה אריה בדלר, ממושב אשתאול שבהרי יהודה, היא בן אדם מעורר השתאות וסקרנות, בעלת תפישה חינוכית ייחודית לגיל הרך * ביום יום עורכת דקלה סדנאות ליווי התפתחותי לתינוקות ופעוטות, שמיועדות לתינוקות מגיל 3 חודשים
6 דק' קריאה
הם עזבו הכל, את העסק הפרטי שכל כך קשה עבדו עליו ויצאו להילחם ולשרת במילואים למען המדינה * רבים מהם שירתו שלושה חודשים ואף נקראו לסבב שני ובינתיים מצב העסק שהושאר מאחור הידרדר *
10 דק' קריאה
אסף ולדן הותיר אחרי לכתו שני ספרים – את ספר הפרוזה: "אורות הפנסים האחרונים" ואת ספר השירה: "לב אבוד בין מילים", שני יהלומי ספרות שפוערים צוהר קטן לנפשו המרתקת של ולדן. ספר "אורות הפנסים האחרונים"
5 דק' קריאה
בדי אוהלים המסמלים את הנדודים והטלטלות של אלו שפונו מביתם שמשו השראה למערכת לבוש שיצרה שיר כץ מצבעון. הפריפריה מגיעה לאופנה *תמונה ראשית: שיר כץ, מרגישה תלושה. "קהילת צבעון מפוזרת בכל המדינה. המשפחה שלי
5 דק' קריאה
13 דירות בבית ההולך ונבנה בנהריה, רכשו חברי קיבוץ רות. כשתסתיים הבנייה בעוד כשנתיים, יעברו אליו חברי הקיבוץ וילדיהם. "אנחנו בנהריה כדי להישאר, כי העיר והצפון חשובים לנו"  הקיבוץ העירוני "רות" של בוגרי השומר
6 דק' קריאה
בית המשפט מלמד הורים פרודים מהי אחריות הורית ״בית המשפט לא אמור להמשיך ללוות הורים עד שילדיהם יגיעו לבגרות, הדבר אינו מתיישב עם טובת הקטינים", אמרה השופטת הילה גורביץ עובדיה, מבית משפט לענייני משפחה
2 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן