יבול שיא
הרפת והחלב
בלפור ישראל ניקיון וחיטוי ענף החקלאות

בלפור ישראל – נקיון וחיטוי בענף החקלאות, הרפתות והלולים

3 דק' קריאה

שיתוף:

מה עושים כאשר נתקלים בבעיה בריאותית בעדר – חיידקים, וירוסים וגורמי מחלה אחרים? מקבלים דרישה מהווטרינר המחוזי ומבצעים תהליך של ניקיון וחיטוי מתודולוגי ומקצועי, המבטיח תוצאה יסודית למיגור הזיהומים במשק החי

נקיון וחיטוי בענף החקלאות

לטובת נקיון וחיטוי בענף החקלאות נכנסת חברת בלפור ישראל הוותיקה לתמונה, עמה שוחחנו על מנת ללמוד מה עושים, כאשר משמידים את כל העדר כמו ברפת מעוז חיים בעקבות שחפת הבקר.

חיים פינטו משמש כמנהל תפעול בכיר בחברה ועומד בראש מערך החיטוי שלה. חבריו בעבודה מעידים עליו שהוא עובד שטח מסור, מקצועי מאוד ותורם תרומה  רבה לפיתוח תחום הניקוין וחיטוי בענף החקלאות לרבות רפתות ומתקני חליבה, דירים, לולים, משחטות, מדגרות ועוד.

חיים, ספר קצת על חברת בלפור

בלפור ישראל הנה חברה להנדסה ושיקום נזקים הפועלת כחלק מקונצרן בלפור העולמי ומקפידה על רמת שירות בינ"ל בהתאם לנהלים ושיטות עבודה בדוקות ובסטנדרטים גבוהים ביותר, ע"פ תקני EPA ,OSHA ותקני המשרד לאיכות הסביבה. כמו כן, בלפור ישראל מנהלת מערכת אבטחת איכות על פי תקן ISO 9001.

חיים פינטו בלפור ישראל
חיים פינטו בלפור ישראל

בלפור הכשירה צוותים מיוחדים שעברו אימון והדרכה ייעודית ומצוידים באמצעים טכנולוגים משוכללים ביותר לנטרול ומיגור מחוללי מחלות, ובכללם גם וירוס הקורונה.

חברתנו כבר ביצעה עשרות חיטויים בישראל ומאות אלפים ברחבי העולם פרויקטים רחבי היקף מאז פרוץ המגיפה, ביניהם חיטוי מפעלים, שדות תעופה, מטוסים, אוניות קרוז ומשא, בתי חולים, בסיסים צבאיים, מתקנים גדולים בנייני משרדים ועוד'.

מה הן מקורות העוצמה של  בלפור ישראל

חברת בלפור ערוכה לתת מענה לכל תרחיש בכל סדר גודל. חברתנו מוגדרת כ"מפעל חיוני" ומספקת את שירותיה כסדרם ללקוחות בכלל המגזרים גם במקרים של סגר כללי.

ניקוי רפת ממחלות
ניקוי רפת ממחלות

לחברתנו ניסיון של למעלה משלושה עשורים בשיקום נזקי שריפות, הצפות ונזקי טבע. חברתנו שיקמה בהצלחה נזקים מהגדולים והמורכבים ביותר בארץ ובעולם.

ההצלחות הרבות של בלפור מתאפשרות בזכות המשאבים העומדים לרשותה: מומחי שיקום בתחומים מגוונים בעלי ניסיון רב, ציוד ייעודי הכולל מעבדות משוכללות ומערך טכנולוגי המתקדם מסוגו בעולם.

מניסיונך המקצועי העשיר – מהן המלצותיך בתחום הניקיון והחיטוי החקלאי?

מומלץ לשלב את הניקיון עם חיטוי חקלאי להדברת מזיקים ומחלות שונות, כגון: מחלת הפה והטלפיים, סלמונלה, שחפת הבקר ועוד. החיטוי נעשה באמצעות מערפלים וחומרי חיטוי מתקדמים המתאימים לעבודה במשק חי.

את החיטוי מומלץ לערוך בשגרה כאמצעי למניעת מחלות ומזיקים, לקראת ביקורות שונות, לאחר ביעור לולים או ביעור רפתות, ועוד.

חיים, אתה הובלת את הניקוי והחיטוי של רפת מעוז חיים שעברה תקופה קשה עם מחלת שחפת הבקר והשמדת כל העדר – כיצד ניקיתם והכנתם את הרפת לקליטת עדר חדש, במהירות ובמקצועיות כזו גדולה?

חברת בלפור מבצעת עבודות ניקיון וחיטוי במשק החי – דירים, רפתות, לולים מבוקרים ועוד. בהתאם להוראת הווטרינר הראשי במשרד החקלאות גובש פרוטוקול עבודות בשיתוף אנשי מקצוע ונכנסנו לעבודה.

במעוז חיים הושמד כל עדר הפרות החולבות וכמו כן דור העתודה במתחם. אני הוזמנתי לסיור וללמידת השטח והעבודה לפני שהוציאו את כל העדר להשמדה. הרפת מחולקת לשני מתחמים.

האחד כולל רפתות פרות חולבות בגירות, חדר מחלוב, חדר מנועים (טנקרים), יונקיה, חדר המתנה ואזורי מרבץ. החלק השני כולל את מרכז המזון וסככות גידול דור עתודה.

על הנחיות משרד החקלאות, הוספנו מניסיוננו וניגשנו לעבודה מאתגרת וחשובה. היינו צריכים לעבור על המכשולים הרבים במתחם הרפת ויש כאלה הרבה. הפרוייקט בוצע בחמישה שלבים עיקריים בליווי הוטרינרית הראשית של מחוז צפון.

  • הוצאת הזבל והשמדתו בשריפה מבוקרת.
  • שריפת כל המיקרואורגניזמים וכלל המתכות במתחם.
  • שטיפה במים חמים בלחצים משתנים מהתקרה ועד הרצפה.
  • התזת חומרים יעודיים במכשירי הקצפה, השרייה של 24 שעות, שטיפה חוזרת, התזת חומרים יעודיים נוספים, המתנה של 24 שעות נוספות לצורכי השרייה, שטיפה חוזרת במים חמים, הפיכת אדמת המרבצים באמצעות חריש בטרקטורים כהכנה לשלב הסופי.
  • חיטוי ב 2 תכשירים שונים באמצעות מערפלים בלחץ 2.5 מיקרון.
    חומר חיטוי ביולוגי ביואסק ו-חומר חיטוי נוסף סנייפר ביבוא בלעדי של חברת בלפור.
    חדר מחלוב פורק והוכנס לאמבטיות עם חומרים יעודיים לצרכי השרייה.

עם סיום העבודה, הוגש על ידינו פרוטוקול מלא לויטרינרית המחוזית, למשרד החקלאות ולמזמין העבודה. מנהלי הרפת והקיבוץ נתנו בנו אמון מלא. העבודה בוצעה לשביעות רצונם המלאה. קיבלנו המלצה לגורמים הרלוונטים לצורך עבודות עתידיות.

ולסיום…עוד קצת על תחומי ההתמחות הנוספים של החברה…

חברתנו גאה ביכולותיה העצמאיות לבצע פרוייקטים מורכבים ורחבי היקף בתחומים:

שיקום נזקי אש, שיקום נזקי מים וייבוש שיקומי, הסרת עובש במבנים וסילוקו, שיקום ציוד חשמלי, מכונות ומערכי ייצור, הסרת קורוזיה ממשטחי מתכת, ניקוי חלקי מכונות וצנרת תהליכית, שיקום לוחות חשמל ותחזוקתם,

טיפול באוויר בתוך מבנים וניקוי מערכות מיזוג ותעלות מיזוג, טיפול בשפיכות דלק הסקה בתוך מבנים, סילוק אבק, נטרול מפגעי ריח, שיקום נזקים סביבתיים, איסוף חומרים מסוכנים ופינוים, הסרת אסבסט ופינויו, פירוק מפעלים ומחזור פסולת תעשייתית ועוד.

תחום שיקום הנזקים מצריך מגוון מיומנויות וציוד מתוחכם. מדובר במלאכה מורכבת הנעשית על פי רוב בתנאים קשים ומאתגרים.

לצד ידע מקצועי נרחב נדרשת מידה רבה של מסירות אישית ורגישות אנושית. אנחנו בבלפור רואים בסיוע ובמתן עזרה ברגעי משבר – ערך נעלה. זאת רוח החברה , זאת האחריות התאגידית שלנו – "לעשות את הטוב ביותר – גם במצבי משבר". או במילים אחרות, אתם לא לבד.

נקיון וחיטוי בענף החקלאות | צילום: בלפור ישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן