יבול שיא
הרפת והחלב
קטנות קיבוציות 1

עבר שבוע: דעות

4 דק' קריאה

שיתוף:

מעשה מגונה בקלפי  בפרדיס

האם ניסה איש ליכוד לבצע מעשה מגונה בקלפי  ביישוב פרדיס? את הסיפר הבא מאנו ב"זמן ישראל", והוא סופר על ידי אחד  מצניגי המפלגות שישבו בקלפי: בתחילת הערב הגיע אדם שהציג את עצמו כ'נציג ועדת הבחירות. נראה מוזר, כי בקלפי היה כבר נציג של ועדת הבחירות (׳נציג טוהר בחירות׳) שלא הכיר אותו ולא ידע שהוא אמור להגיע לשם. בקלפי היו נציגים של חמש מפלגות – הליכוד, הרשימה המשותפת, כחול-לבן, ישראל ביתנו והמחנה הדמוקרטי. בשלב מסוים, בסביבות שמונה בערב, האלמוני ביקש מכל נציגי המפלגות לצאת מהקלפי 'לצורך תדריך'. הנציגים של שתיים מהמפלגות יצאו מהקלפי, וכך גם מזכיר הקלפי ונציג ועדת הבחירות האמיתי. ואולם, לתדהמתי, נציג הליכוד נשאר בתוך הקלפי, באישורו של אותו 'נציג ועדת הבחירות' האלמוני. כשאני ונציגה של מפלגה נוספת ראינו שנציג הליכוד נשאר שם והקלפי נשארת בלא השגחה נוספת, דרשנו להיכנס פנימה אבל הוא דחף אותנו החוצה בכוח וניסה לנעול את הדלת", מספר הנציג.

"למרות נסיונות להיכנס, נותרנו בחוץ ובמשך הרבה זמן – כשבכל הזמן הזה הוא היה בפנים עם נציג הליכוד. בסופו של דבר, אני ונציגת המפלגה נוספת הצלחנו להיכנס פנימה. ושם, בפנים, ראינו דבר מוזר: נציג הליכוד עמד מאחורי הפרגוד, וכשראה שנכנסנו ושאנחנו מסתכלים עליו ומתקדמים אליו, הוא יצא וסידר את מכנסיו וחגורתו, ויצא משם במהירות ובבהלה. נכנסנו לתא, וראינו שהוא השאיר אחריו ערמה של יותר מ-100 מעטפות חתומות, חלקן פתוחות וחלקן סגורות, ובתוך המעטפות הסגורות היו פתקים של מחל . נציג הליכוד לא חזר אחר כך לקלפי, וגם אותו 'נציג ועדת הבחירות' המזויף נעלם מיד אחרי המקרה. נציגי המפלגות הגישו תלונה במשטרה והנציג (האמיתי) של ועדת הבחירות המרכזית דיווחו על המקרה לוועדה"

ועדת הבחירות המרכזית הודיעה שנבדקו חשדות לאי סדרים בעשרו קלפיות,  כי תוצאות ההצבעה בקלפי הזו בפרדיס  לא נספרו וכי העניין   הועבר לחקירת המשטרה. ״הקלפי נבחנה ע"י ועדת הבחירות המרכזית, בחינה מעמיקה ויסודית ונמצאו בה ראיות ממשיות לחשד לעבירה״, נתניהו טען כידוע, שהערבים גנבו את הבחירות הקודמות וינסו גם לגנוב גם את אלה של השבוע שעבר.  לא היו הוכחות לטענה הזו לגבי הבחירות של אפריל,  מאוד ייתכן שיהיו לגבי הבחירות האחרונות. אחרי שהמשטרה תחקור, תהיה המלצה להעמיד  לדין על חשד לניסיון לזיוף תוצאות הבחירות, שני אנשי ליכוד שזוהו באמצעות המצלמות שהליכוד דרש להציב בקלפיות?

דרושה מפלגה שתייצג את ההתיישבות

בשבוע שעבר הוקדש קטע הפתיחה של המדור הזה, לקריאה של איתן ברושי להצביע  למפלגת החקלאות וההתיישבות – צומת. הקטע הסתיים בהנחה שלי, שבקריאה הזו הייתה גם איזושהי סגירת חשבון של ברושי עם מפלגת העבודה. אחרי הפרסום, טען ברושי שההנחה הזו היא חסרת יסוד. הוא חושב באמת ובתמים ולאורך שנים, שההתיישבות העובדת והחקלאים צריכים כוח פוליטי שייצג את האינטרסים שלנו,  מה שלא עושות עד היום המפלגות הקיימות.   בכל מקרה  איתן ברושי, לאורך כל הדרך במאבק על ראשות העבודה  היה מתומכיו המובהקים של עמיר פרץ לרבות בהתמודדות במאבק הקודם מול אבי גבאי,  ובוודאי הוא לא היה יוזם מהלך מתוך איזשהו רצון  לפגוע במאמץ של עמיר לקדם את  ענייניה של מפלגת העבודה. ברושי  צופה שהשנים הבאות, תחת הממשלה הבאה  תהיה אשר תהיה,  תהיינה שנים קשות להתיישבות ולחקלאות, וחשוב שיהיה כוח פוליטי ראוי שיילחם עבורם.  כוח כזה,  יכולים וצריכים אנשי ההתיישבות שיהיה להם.  המשימה של  צומת היא להמשיך ולפעול ולבנות את הכוח הזה.

משיח, או-טו-טו

קוראי המדור הזה בוודאי אינם  מודעים לכך,  שתוצאות הבחירות האחרונות והפלונטר הפוליטי שנוצר בעקבותיהן, גם הם סימן מובהק לכך שמשיח  נמצא בדרכו אלינו.  כמו האבן שנפלה מהכותל,  נחש  הזעמן שנלכד  זוחל בין אבני הכותל, הפרה האדומה שנולדה ב-28 באוגוסט בשנה שעברה  ועוד.

איך יודעים? חסידיו של המקובל  הרב כדורי זצוק"ל, התבשרו השבוע, "שבישיבת המקובלים נחלת יצחק, מצאו ספר בשם 'ושבועתו לישחק'", שהרב כדורי זיע"א  כתב בצעירותו והסתיר אותו. ושם מובא תיאור מבהיל: 'בערב שנת ה' אלפים תש"פ, היא שנת התיקונים, לא תהיה ממשלה בישראל תקופה נמשכת, ויהיו המחנות מתקוטטין ביותר בלי הכרע לכאן או לכאן, ואז ביום ר"ה עצמו, יתקוטטו בשמים הסטרא דקדושה עם הסט"א, והקב"ה ופמליא  דיליה יכריעו ביניהון. והנה  כל זה מה שיכולני לומר, ומכאן השביעוני, שלא אגלה עוד רזים וטמירין'.  בשם הרב כדורי נמסר: 'הסימן לביאת המשיח –  שינסו להקים ממשלה ולא יצליחו'.

הרב כדורי הוא לא היחידי בעניין זה. גם רבי ששון חי שושני  ידע לספר מראש על המיוחדות של הרגע בו אנו נמצאים. השבוע פורסם כך: "בספר הקדמון 'ברית האפרסמון' למקובל האלוקי  רבי ששון חי שושני זי"ע, שכונה 'הנביא ממצרים', מובאת הציטטה המופלאה הבאה,  המקבלת ממשות מיוחדת בימים אלה  'יגיע ויבוא אותו היום, בו יתנצחו שני מיניסטורים  על הממלכה בארץ ישראל. שניהם שמם יהיה בנימין,  ואף לא אחד מהם יצליח  להקים את ממשלתו וממלכתו. באותו יום דע והבין, שמלך המשיח  כבר עומד בפתח, ובשבת שלאחר מכן יבוא ויתגלה. בינו זאת וזכרו שאת".

מהכתוב לא ברור באיזו שבת. ברור, שבשבת שאחרי הבחירות  משיח לא הגיע. אולי הכוונה לשבת הראשונה אחרי שיתברר שאף אחד משני המיניסטורים ששמם בנימין  המתקוטטים ביניהם לא הצליח להקים ממשלה?

יש לה את זה?

בגיליון  סוף השבוע האחרון של לפני הבחירות, הופיע ב"ישראל היום" ריאיון מקיף עם אופיר שקד, בעלה של איילת שקד. הוא נולד בקיבוץ גונן, היה טייס בחיל האוויר, ובפיו היו  כמובן רק דברים טובים לומר על רעייתו.  על  היכולות הפוליטיות שלה   אמר כך: "היא פוליטיקאית-על, שיודעת לחבר בין אנשים.  מדברת בגובה העיניים ויודעת לקבל החלטות בקור רוח ובצורה מדהימה. בקיצור, יש לה את זה".

לא ממש  צמוד למציאות. פוליטיקאית-העל הזו, שמקבלת החלטות מדהימות ויש לה את זה, החליטה כזכור לפני הבחירות הקודמות באפריל השנה, יחד עם שותפה נפתלי בנט, לפרוש ממפלגת הבית היהודי ולהקים מפלגה חדשה – הימין החדש, שהייתה אמורה להיות המפלגה השנייה בגודלה בימין אחרי הליכוד וליצור שילוב רב-עוצמה של  אנשי הציבור הדתי לאומי  וחילונים תומכי ימין. זה כידוע לא קרה.  הימין החדש לא עברה את אחוז החסימה, ושקד הייתה מוצאת את עצמה מחוץ לכנסת ה-21, אלמלא הוכרז על בחירות חדשות.

תוצאות הבחירות האחרונות, 7 מנדטים לימינה,  גם הן רחוקות מלהחמיא לפוליטיקאית העל איילת שקד. היא תהיה חברה כנסת בכנסת ה-22,  אבל היא יכולה לשכוח מהתפקיד שבו חשקה  – להמשיך להיות שרת המשפטים, כדי שתוכל להשלים את המלאכה בה החלה, להפוך את בית המשפט העליון לשמרני יותר.

אצל איילת שקד רואיין הבעל, אצל רפי פרץ מדברת האישה. מיכל פרץ, רעייתו של שר החינוך (לא לעוד הרבה זמן) של הרב פרץ,  מלכתחילה לא  התלהבה מהרעיון שבעלה יפנה את מקומו בראש הרשימה לטובתה של איילת שקד. מיכל אמרה אז,  שהחיבור עם  איילת שקד זה   "חושך", והיא "לא מצליחה לראות את האור".  לנוכח ההישג הדל של ימינה בבחירות,  יכולה  מיכל פרץ להגיד –  את אשר יגורתי.  על פי חדשות וואלה, אמרה פרץ השבוע עם היוודע תוצאות הבחירות, שאם בעלה היה עומד בראש הרשימה, "בכלל אין לי ספק – התוצאה הייתה אחרת לגמרי". ועוד אמרה: "איילת שקד צריכה להסיק מסקנות, בבחירות הבאות לא נרוץ באותה מתכונת. נצטרך לחשוב בפעם הבאה אם זה יהיה אתנו או בלעדינו,  אבל ברור שזה לא ייראה אותו דבר ולא יהיה באותה מתכונת, אם נלך שוב לבחירות".

הסיפור של הצבת איילת שקד בראש מפלגת ימין לא יחזור כנראה על עצמו. חשבו שיש לה את זה והתברר שאין.  אבל מה ששקד באמת רוצה,  זה להצטרף לליכוד  ולהתברג בצמרת המפלגה ומי שעד כה הצליחה  לחסום בגופה את ההצטרפות הזו היא אשת ראש הממשלה שכידוע איננה מחבבת אותה במיוחד. אם נתניהו אכן סיים את  תפקידו הפוליטי ועמו תיטוש את צמרת מקבלי ההכרעות בישראל גם  רעייתו, הליכוד הוא  המסלול  הפוליטי הבא של איילת שקד, שאת שתי מערכות הבחירות האחרונות היא הייתה בוודאי מעדיפה לשכוח.

 

עבר שבוע – שלוש הערות לסדר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן