יבול שיא
הרפת והחלב
תמונה 1 צילום אוויר

רובוטיקה חקלאית עכשיו

2 דק' קריאה

שיתוף:

האם תהיה חקלאות ישראלית בשנת 2050? מה יעשה הרובוט שיחליף את האדם בטיפול בענבים? איך מזהים קולות של חרקים? כל התשובות בתערוכת החקלאות השנתית "אגרו ישראל-יבול שיא"

התערוכה החקלאית, הפתוחה לקהל הרחב, תתקיים ב-3-2 בנובמבר בפארק הלאומי מעיין חרוד, ויהיו בה למעלה מ-120 ביתנים בהם יוצגו טכנולוגיות חקלאיות מתקדמות, ציוד ומיכון, דשנים, אנרגיה מתחדשת ועוד. בין האורחים יהיו משלחות מגאנה והפיליפינים.  

במקביל לתערוכה ייערך כנס מקצועי בניהולם של מנכ"לית מו"פ צפון חיה רק יהלום ויו"ר הכנס אלקנה בן ישר ויוצגו בו יישומים טכנולוגיים חדשניים וסדרה של הרצאות מפי חוקרים ומדענים במחקר החקלאי. 

תמונה 4 aWeQ O1g
תערוכה המציגה טכנולוגיות חקלאיות מתקדמות. צילום: נתי חדד 

חקלאות בעידן המידע 

את הכנס ייפתח פרופ' אביטל בכר, ממנהל המחקר החקלאי בבית דגן בהרצאה על חקלאות חכמה ורובוטיקה חקלאית. אחד החידושים הוא רובוט שיחליף ידי אדם בטיפול בענבים ובתפוחים ובשליטה על החֲנָטָה (השלב שלאחר הפריית הפרח על ידי האבקה, לפני שמתחיל להיווצר הפרי). 

מנשה כהן, חוקר במו"פ צפון שפיתח טכנולוגיות לשליטה על התפתחות הצמח, יציג את הממצאים המחקריים שלו, הקשורים גם למשבר האקלים המשפיע על כדור הארץ כולו. 

ד"ר רקפת שרון ממו"פ צפון ומיגל, תציץ אל העתיד ותציג שימוש מעשי בטכנולוגיות לניטור פגעים. הניטור יאפשר זיהוי קול של חרקים, כדי שמחקר יידע לזהות ולטפל בהם. ד"ר עדי טפלייה, המדען הראשי בחברת "תבל" יישא דברים על חקלאות בעידן המידע באמצעות טכנולוגיה יישומית. 

פרופ' אילן הלחמי ממנהל המחקר החקלאי ידבר על חקלאות מדייקת בבעלי חיים – קצב עליית המשקל של בהמה במפטמה וכיצד ניתן לשלוט בניהול עדר של בעלי חיים. 

Screenshot 2022 10 19 110251
אבטיח של אוריז'ין זרעים. צמח עם גנטיקה חזקה להפחתת עלויות  

ממעבדות המחקר לשטח 

ביום השני של הכנס המקצועי יציגו חוקרים ומדענים שיטות חדשניות לשילוב בינה מלאכותית לקידום החקלאות. יהודה ויינברג יציג יישום טכנולוגיות חדשניות במטעים והראל גרינבלט משה"מ (שירות ההדרכה והמקצוע במשרד החקלאות) ידבר על מעבר מפיתוח טכנולוגיות חדשניות לשדה החקלאי. 

את היום המקצועי השני תחתום הרצאת סיכום של כלכלנית התאחדות חקלאי ישראל, אילנה דרור, שתענה על השאלה האם תהיה לישראל חקלאות פעילה בשנת 2050 ואם אכן זו התחזית האופטימית, מה יהיה כדאי לגדל כדי לספק תוצרת טרייה לתושבי המדינה. 

תמונה 2 מרסס מפוח אוטונומי לחממות 1
מרסס מפוח אוטונומי לחממות, מרססי רז. עצמאי בשטח 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן