יבול שיא
הרפת והחלב
Isaac Herzog in Beit HaNassi December 2022 ABG 0348

מר אלוהים, מה נשמע אצלך בזמן האחרון?

3 דק' קריאה

שיתוף:

שלום מר אלוהים, סלח לי שאני פונה אליך ישירות. יש לי מספר שאלות שרציתי לשאול כבר מזמן 

אני פונה אליך כעת, לאחר שנוכחתי שלאחרונה גובר והולך מספרם של מי שמתיימרים לדבר בשמך, ומודיעים בראש חוצות מה אתה חושב ומה אתה רוצה. המתווכים הללו נמאסו עלי. לכן אני פונה אליך ישירות, בתקווה שמי שמנהלים, למעלה, את הלשכה שלך, יעבירו אליך את המייל הזה, לעיונך ולהתייחסותך. 

אנא, אל תכעס עלי אם אני סתם מטריח אותך. אני יודע שאתה עסוק בעניינים דחופים יותר. אבל בכל זאת, רק כמה שאלות אישיות. כיצד אתה מגדיר עצמך: ציוני או אנטי-ציוני או פוסט-ציוני? ואם כבר, האם אתה דתי-דתי, או רק סתם דתי, ואם כן, לאיזה זרם אתה משתייך? לזרם החרדי-ספרדי (ש"ס), לחרדים הליטאים? לחסידים? לחר"דלים? האם אתה בעד שוויון נשים-גברים? ועוד שאלה חשובה מאוד בעיניי. כיצד אתה מגדיר את עצמך פוליטית: "ימין" ליכוד, "ימין " נוסח בן-גביר, או "ימין משיחי נוסח בצלאל (גרנדמייזר) סמוטריץ"? בדבר אחד אני בטוח. אתה בוודאי לא "שמאל", שהרי אחרת, כבר מזמן היית מוקע כ"בוגד" כ"שמאלן" וכמי שפועל להחריב את המדינה ולסייע לאויביה. 

בין רפורמה למהפכה משטרית 

אני מודע לכך שאינך נוהג לתקשר ישירות עם "אזרחיך/נתיניך", אבל האם מותר לבקש ממך לפחות הפעם לשמוע את דעתך, על מה שמתרחש בימים אלה במדינת היהודים? אתה ודאי ער לכך שבזמן האחרון מתנהל במדינת ישראל, ויכוח נוקב בין מי שתומכים ב"רפורמה משפטית", כביכול, לבין מי שמסרבים לראות בה "רפורמה" ורואים אותה כ"מהפכה משטרית" שנועדה להבטיח את שליטת הרשות המבצעת (הממשלה) על פני הרשות המחוקקת (כנסת) ובעיקר על פני הרשות השופטת. מהי עמדתך בנדון? האם נכונה השמועה שמאחורי הקלעים אתה תומך בשקט ברפורמת לוין-רוטמן, או שזה סתם fake news? מה אתה חושב על ההפגנות המתחוללות כאן מידי שבוע כחלק מהמאבק כנגד "המהפכה המשטרית"? האם אתה באמת מודאג ממצב שבו המדינה הולכת ונקרעת מבפנים? המון אנשים מצפים שתגיד משהו בנדון. 

יש שטוענים שאתה אלוהים מתון, רחום, חנון, רב חסד, שיודע לעשות "משפט יתום ואלמנה ואוהב גר לתת לו לחם ושמלה" (דברים, פרק י ", י"ז-י"ט). לעומתם, אחרים משוכנעים שאתה, ממש כמותם, אכזר וקנא, כזה שאינו מרחם, תומך בשריפת בתים, מכוניות, שדות חקלאיים, בתנאי, כמובן, שאלה שייכים לפלסטינים. האם אתה מזדהה או מגנה את מי שמפעילים בשמך אלימות פיזית ומילולית, טבולה בגילויי שנאה ושטנה כלפי "השונה" ו"האחר", בין אם אלה "שמאלנים", לה"טבים, ערבים, או סתם זרים?  

האם, לדעתך, "דת" היא עניינו של הפרט, או שמא "המדינה" והרבנות אמורות לקבוע דינים והלכות בנושאים כמו נישואין, גירושין, "מיהו יהודי" וכיו"ב? ואם כבר הגעתי לשאלה הזו, מתחברת אליה שאלה נוספת: מי, לדעתך, צריך לעמוד בראש המדינה, האם ממשלה אזרחית נבחרת על ידי כלל הציבור, או סנהדרין בהרכב רבנים, אדמו"רים וחכמי התורה? האם אתה בעד מדינה יהודית-דמוקרטית-ליברלית, הנשענת על ערכי "מגילת העצמאות", או שמא ההעדפה האישית שלך שתקום פה מדינת הלכה, שחוקיה יהיו חוקי ההלכה ורבניה יהיו מנהיגיה? מת לשמוע דעתך בנדון.  

יסודות למזבח 

חשובה לי דעתך גם בנושא, שלצערי, ירד לאחרונה כמעט לגמרי מעל סדר היום הציבורי. מה עמדתך בסוגיית פתרון "שתי המדינות" – פלסטינית וישראלית. האם אתה בעד הפתרון הזה, או שאתה מעדיף המשך המצב הקיים, שסופו או "מדינת אפרטהייד" ו/או מדינה דו-לאומית בעלת רוב פלסטיני-חרדי? ואם כבר אנו דנים בשאלה הזו, חשוב לי לשמוע האם אתה בעד הקמת "בית מקדש" בהר הבית, על חורבות מסגד אל-אקצה? דע לך שרבים מחסידיך מוכנים כבר היום לעלות ל"הר הבית", מצוידים במקושים ובמעדרים, כדי להניח יסודות להקמת המזבח שעליו יועלו קורבנות? כאן באמת חשוב שתישמע דעתך בנדון, עוד טרם שכל העולם המוסלמי יתאחד ויצא למלחמת ג'יהאד נגדנו. לחילופין, אם לא "בית מקדש", האם יש לך תוכנית חלופית לשגר לכאן את משיח בן-דוד? רצוי שנדע בהקדם, כדי שנספיק לפרוס לכבודו שטיח אדום. 

עד כאן הפעם. נותרו לי עוד המון שאלות. מקווה מאוד שתענה לי על השאלות שלעיל. אם כבודו אמור לתפקד פול-טיים על תקן אלוהים, זה מחייב להיות "אלוהים" של כל כ-ו-ל-נ-ו, בין אם חרדי, דתי, מסורתי, רפורמי, קונסרבטיבי, או סתם חילוני. אלה שתפסו עליך "מונופול" אינם חושבים כך. נראה שמשהו השתבש אצלם לגמרי. המומנט הלאומני-חרדי-משיחי משתלט אט אט על המומנט הלאומי-ישראלי-ציוני והופך להיות דומיננטי וקיצוני יותר ויותר.  

אז דע לך, מר אלוהים, שכל מה שחסידיך פועלים כיום בשמך המפורש, אינו מביא לך כבוד כל-כך גדול. אנחנו רוצים אותך אלוהים, סלחן ואוהב, מחבק, תומך בכולם, אלוהים של טוב וחסד. אנחנו רוצים שתכיר ותכבד את העובדה שמי שמפגינים כיום בראשי חוצות, וגם מי שאינם שם, כולם מבקשים להיות גם "יהודים", גם ישראליים-ציוניים. גם ליברלים וגם דמוקרטיים. שלא כמו ראש הממשלה שלנו ובמנוגד לדרכיו, אנו מבקשים ממך שתעשה כל שביכולתך כדי למנוע מצב, שתוצאותיו עלולות להיות טרגיות וקטסטרופליות לכולנו, גם "מימין" וגם מ"שמאל".  

בכבוד רב, בהערכה ובהמתנה לתשובתך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סנדי קסלר היא מורה לפלדנקרייז, מדריכת פילטיס – מדריכת רכיבה על סוסים ולרכיבה טיפולית ובמשך עשור ניהלה חווה טיפולית בביתה ברמת רזיאל * את שיטת ה-"BUZZ" פיתחה קסלר מלכתחילה עבור רוכבי סוסים, כדי לאפשר
5 דק' קריאה
רגע לפני שריקת הפתיחה של המשחקים האולימפיים ביולי יצא לאור הספר "אולימפיאדה זה הרבה יותר מספורט", שנותן כבוד למפעל הספורט החשוב הזה * מחבר הספר רמי ארז מספר על הסודות שמאחורי המשחקים, על תהילת
8 דק' קריאה
טורניר היורו הסתיים אבל לכל המכורים לספורט אין חשש, כי ב-26 ביולי כבר מתקיים טקס הפתיחה של אולימפיאדת פריז 2024 * המשלחת הישראלית תמנה 88 ספורטאיות וספורטאים שיתחרו ב-17 ענפי ספורט, מתוכם אנחנו מציגים
4 דק' קריאה
עמית יפרח: לאנרגיה הירוקה רווח משולש – לחקלאי עצמו – וודאות כלכלית בעולם של אי ודאות בחקלאות, לאגודות וכמובן למדינה – לייצר עבורה אנרגיה ירוקה כיעד לאומי  תנועת המושבים קיימה ביום ראשון השבוע כנס
4 דק' קריאה
סקירה קצרה על החברה חברת "דגניה תעשיות בע"מ" נוסדה בשנת 1956ומחולקת כיום לשתי חטיבות: חטיבת מדחסים "אהליאב איירמק" – משווקת מדחסים בוכנתיים מיציקת ברזל באיכות גבוהה, מדחסים בורגיים איכותיים, מדחסים אחרים ומוצרים נוספים בתחום.
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן