יבול שיא
הרפת והחלב
Omer Bar Lev 2020

עמר בר-לב חזק במעשים

2 דק' קריאה

שיתוף:

הפעולות והתקציבים לחיזוק התנועה הקיבוצית, ההתיישבות העובדת, המרחב הכפרי והחקלאות אותם יוזם ומקדם השר לביטחון פנים עמר בר-לב כבר מורגשים היטב בשטח, ואומרים בקול ברור – יש לנו בן ברית. עכשיו הזמן שלנו לתמוך ולתת לו את הכוח להמשיך

כשר לביטחון פנים קיבל בר-לב לאחריותו "ירושה" קשה. משטרה מוחלשת ומותשת ודלת תקציבים. את תוצאות ההזנחה גם אנחנו חברי/ות הקיבוצים והפריפריה חשנו היטב ברמת הביטחון האישי ובמכת הגניבות והנזק לרכוש, ליבולים, וציוד חקלאי. תוך קצת יותר משנה מחולל השר בר-לב מהפכה של ממש בכל התחומים שתחת אחריותו. במרכזה המאבק בפשיעה. ברשותכם אתמקד בתמצית במהפכה המתחוללת במגזר ההתיישבותי והחקלאי:

• מג"ב מתעצם באופן דרמטי במרחב הכפרי, כבר היום יש הרבה יותר לוחמים המבצעים את פעילות הביטחון במרחבים השונים. עד סוף השנה יגדל הכוח ל-500 לוחמים ול-800 בסוף 2024.  

• תהליך הקמת שש יחידות שיטור מועצתי חדשות נמצא בעיצומו, אחת כבר מבצעית, והשאר יהיו מבצעיות בתקופה הקרובה. בשנתיים הקרובות יתווספו עוד כ-26 יחידות שיטור מועצתי ברחבי הארץ, ומאות שוטרים ופקחים נוספים. 

• הקמה של שלוש יחידות תקיפה כפרית (ית"כ) מרחביות. בכל יחידה בשלב ראשון כ-60 לוחמים, ותפקידם יהיה איסוף מודיעין, אכיפה, ומניעה בכל המרחב. היחידה בצפון בשלבים אחרונים של אימון ההקמה והדרומית תהיה מבצעית עד סוף השנה.  

• הקמה, אימון ומיסוד של 42 כיתות כוננות ביישובים הביטחוניים. מדובר בכ-450 לוחמים נוספים שמצטרפים למעגל האבטחה במרחב הכפרי והחקלאי. 

• הגדלה של כ-40 תקנים בימ"רים במג"ב שמתעסקים בחקירות המורכבות במרחב הכפרי, מה שיאפשר איסוף מודיעיני איכותי יותר וטיפול מיטבי בפשעים חמורים. 

• בימים אלו מוקמים שלושה בסיסי הפעלה גדולים למתנדבי מג"ב (המתמיד) במרכז שפיר, בכפר הנשיא ובמועצה האזורית משגב. מדובר בתוספת של כ-450 מתנדבים חדשים ל-7,500 הקיימים. 

• הורחב והתחזק שיתוף הפעולה של המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל עם המועצות האזוריות והקב"טים האזוריים / ויחידות אכיפה נוספות כגון הסיירת הירוקה, יחידת הפיצוח וכן גורמים נוספים ברמ"י, משרד המשפטים ועוד. 

ביוזמת המשרד לביטחון פנים נמצא שינוי החקיקה להפיכת הסגת הגבול בשטחים החקלאיים לעבירה מנהלית (494 א ו-ב), בשלבי סיום, מה שיאפשר הטלת קנסות, עיקולים וגבייה בתוך זמן קצר. מבחינתנו יהיה מוכן לאישור ויישום תוך מספר שבועות, דבר שהוא לא פחות ממהפכה. 

כל הפעילות המרשימה הזאת שחלק גדול ממנה לא ממש קיבל את ההד התקשורתי הראוי, היא המשך הפעילות של השר בר-לב מהיום שנבחר לכנסת. תזכורת על קצה המזלג: 

בשתי הקדנציות הראשונות שלו בכנסת (כ-5 שנים) הוביל עמר את השדולה החקלאית בכנסת עת עמד בראש הלובי החקלאי גם כאשר אף חבר/ת קיבוץ לא כיהן (בכנסת ה-19) ושותף עם איתן ברושי בכנסת ה-20. 

  • הובלת המאבק פרלמנטרי לסיום הקפאת הבנייה בקיבוצים מול רמ"י . 
  • מאבק למען מגדלי הדבש בישראל. 
  • מאבק בתיקון 27 לחוק המים. ברגע הקריטי של המאבק בכנסת, נותרו עמר ואיתן ברושי לבדם מסיעת העבודה לצידו של מזכיר התק"מ ניר מאיר. 
  • ביטול הסעיף בחוק ההסדרים שעסק במיסוי הקיבוצים שבמידה והיה עובר היה מחסל את הערבות ההדדית בקיבוץ. 
  • מאבק נגד הורדת מכסים ללא מתן תמורה למגדלי הדגים (עמק המעיינות) וענפים אחרים. 

ב-9.8 אני אצביע ללא היסוס לעמר בר-לב כדי שיוכל להמשיך ולעבוד למעננו 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן