יבול שיא
הרפת והחלב
רינה מצליח

רינה מצליח. מקום רביעי ברשימת אנשי התקשורת המותקפים על ידי נתניהו

4 דק' קריאה

שיתוף:

יש לעבור לשפת הכוח

אריאל כהנא, הכתב המדיני של "ישראל היום", התייחס בחמישי שעבר להכרזתה של  התובעת הראשית בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, פאטו בנסודה, שיש עילה לפתוח בחקירת פשעי מלחמה בשטחי יהודה ושומרון ורצועת עזה.

המאמר של כהנא, שנושא את הכותרת "כישלון ידוע מראש", עוסק במערכת היחסים  הבעייתית של ישראל עם בית הדין בינלאומי במשך השנים  ("עוד כשר חוץ חשש בנימין נתניהו מבית הדין בהאג"), ולקראת סיומו ישנה לכותב גם הצעה מעשית איך לטפל במשבר החדש:

"לישראל נותרה ברירה אחת ויחידה מול בית הדין, שמאיים על האינטרסים הקיומיים ביותר שלה להגנה עצמית. משפת המשפט יש לעבור לשפת הכוח. בית הדין בהאג לא מעז להתעסק עם מעצמות שלכל הדעות פוגעות בזכויות אדם, כגון רוסיה וסין.

במקום התפתלויות משפטיות שלנו מול התובעת בנסודה, אולי כדאי שהיא תסביר לאנשיה למה בבוקר אחד קרסה מערכת המחשבים שלהם או לאן נעלם הארכיון שלו.

אלה רק מקצת האפשרויות העומדות לרשות ישראל. רה"מ נתניהו אמר השבוע 'נילחם בכל הכלים' בהחלטה. ובכן, שלא כמו ההצהרה שלו בנוגע לחאן אל־אחמר, כדאי שאת האמירה הזו יישם, ויפה שעה אחת קודם".

אם הטיפול במערכת המחשבים ובארכיון לא יעזרו, יש לנו כידוע  סט של כלים נוספים, שכבר הוכיחו את יעילותם. איך אמר השבוע ראש הממשלה באשקלון,  – "ההוא שירה בפעם הקודמת לא אתנו. מי שירה עכשיו – שיתחיל לארוז את החפצים". פאטו בנסודה – או שתרדי מהסיפורי הזה, או שתתחילי לארוז.

ילד נבון וחכם?

כמה שעות לפני פתיחת הקלפיות לפריימריז על ראשות הליכוד, ריאיינה  רינה מצליח את המתמודד גדעון סער.  יאיר נתניהו צפה והיה מאוד לא מרוצה,  מצליח הייתה עדינה מדי לטעמו עם המתחרה מול אביו.  יאיר צייץ: "מי מרים את הכפהפה (כך במקור) להעלות ווידאו שמשווה בין הראיון המלטף והמתחנף של רינה מסריח עכשיו עם גדעון סער לבין הראיון האלים והתוקפני שלה עם נתניהו לפני הבחירות האחרונות?".

מצליח הגיבה בשידור: "אני בדרך כלל לא נוהגת לחשוף ביקורות או להתייחס אליהן, אבל נדמה לי שעל הביקורת הזאת שווה להגיד מילה. יאיר יקירי, אומרים שאתה ילד נבון וחכם, אז אני רוצה להסביר לך: אבא שלך הוא רה"מ שלנו כבר 10 שנים, הוא מנהל את המדינה, אחראי על מה שקורה בעזה, אחראי על הגירעון בתקציב וגם על כל מיני דברים טובים שקורים במדינה.

אנחנו כעיתונאים התפקיד שלנו זה לבקר את פעולות השלטון, כל שלטון. לכן ריאיון עם ראש הממשלה יהיה מן הסתם יותר תוקפני, יותר אסרטיבי מריאיון עם מי שמתמודד על תפקיד יו"ר הליכוד בפריימריז והוא חבר כנסת מן השורה. שמחתי לתת לך שיעור קטן באזרחות". (לא שהשיעור הזה יעזור במשהו).

מסתבר שהכינוי "רינה מסריח" הוא לא חדש והוא גם לא המצאה של יאיר. אפשר לפגוש אותו כבר לפני מספר שנים מופיע אצל מגיבים שונים במרשתת. מכיוון שהמרשתת היא אזור המחייה של יאיר נתניהו, הוא אימץ לו משם את העלבון שרצה להטיח במראיינת. לפני ארבע שנים התקשר מישהו למרכזייה של חדשות ערוץ 2 ואיים "אתם עוד תשמעו ממני אני ארצח את רינה מצליח".

אותו אדם התקשר גם למרכזייה של רשת והשמיע איום דומה. הוגשה תלונה למשטרה, נעצר חשוד ובסופו של דבר לא ייצא מזה כלום. מצליח חשפה את הסיפור בריאיון לוואלה בינואר 2016, ואמרה: "הייתי קצת בהלם כי לא זכרתי שאמרתי באותו שבוע משהו שעשוי להתפרש כקיצוני או שמאלני מדי.

זה היה הזוי, הרגשתי שאני באיזה סרט".  בין שלל התגובות של גולשים לריאיון הזה אפשר למצוא לא מעט "רינה מסריח". כמו למשל התגובה הזו של מישהי שחתמה בשם דנה: "אז מה יש לנו? רינה מסריח, אברמוביץ השרוף והלא אמין. התקשורת שורפת את עצמה. ..הציבור מאס בסמאלנים הדוחים. אז כולכם בצלם?"

באוגוסט שעבר פרסמו ב"העין השביעית" תוצאות בדיקה שהם עשו לגבי המלחמה שמנהלים בנימין נתניהו ובנו יאיר באנשי תקשורת. הממצאים:העיתונאי המותקף ביותר בדפי הפייסבוק של בנימין ויאיר נתניהו, הוא גיא פלג, כתב המשפט של חדשות 12, שהרבה לחשוף פרטים מחקירותיו של ראש הממשלה.

אחרי פלג בהפרש ניכר, מדורגים הפרשן אמנון אברמוביץ' וכתב חדשות 13 אביעד גליקמן. במקום הרביעי המכובד שובצה רינה מצליח (אחריה רביב דרוקר).

"במהלך הריאיון ב'מה בוער' סיפרה מצליח, כי יומיים אחרי שהותקפה מילולית על-ידי לשכת ראש הממשלה, נמצאו בחדר שירותים של אחת מתחנות הרכבת בתל-אביב כתובות שבהן נכתב 'לרצוח את רינה מצליח'. "זאת התוצאה של המתקפות האלה, אלו לא מתקפות שנשארות רק בטוויטר", אמרה מצליח.

אגב, אחת הביקורות הקשות שספגה לאחרונה רינה מצליח נעשתה דווקא משמאל. לפני מספר שבועות הופיע חה"כ אחמד טיבי באירוע שבתרבות ברמת השרון – והותקף שם פיזית על ידי  אנשי ימין.

הוא הגיע לאולפן פגוש את העיתונות ושם מצא עצמו מותקף על ידי מצליח, שבמקום לגנות את אנשי הימין האלימים, גילתה הבנה למניעים שלהם. "אתה תומך באנשים שפוגעים בילדים ואזרחים", אמרה לטיבי.

כשטיבי שאל האם בשאלות שלה היא לא מצדיקה את ההתקפה, מצליח ענתה: "אני מנסה להסביר אותה". על כך זכתה למחרת במאמר דעה ב"הארץ"  (איתי שטרן) "בראיון עם אחמד טיבי, חשפה רינה מצליח את מערומיה הגזעניים".

השבוע נוסף שם חדש לרשימת העיתונאים שנתניהו שומר להם טינה. ירון אברהם, הכתב המדיני והכתב לענייני ירושלים של חברת החדשות של ערוץ 12. אברהם שידר מהפריימריז בליכוד, בנימין נתניהו עמד לשאת דברים  ומכיוון שאברהם המשיך לשדר, רוה"מ נזף בו: "או שאתה מדבר או שאני מדבר".

לאחר מכן, כך על פי העדויות, קרא ראש הממשלה שהיה מאוד עצבני וכעוס לאברהם למסדרון צדדי, וידא שהוא לא מקליט וצעק עליו: "זו חוצפה. בושה. שלא תעז לעשות את זה שוב". ואם הוא כן ייעשה את זה שוב? שלא יתפלא אם מישהו יתקשר למרכזייה של חברת החדשות של ערוץ 12 ויגיד מה שאמר זה שהתקשר בעניין רינה מצליח?

הפרטים לא נמצאו

בביטוי "מהרסייך ומחריבייך ממך ייצאו"  הלקוח מספר ישעיהו, נעשה בדרך כלל שימוש שגוי, כאשר מיוחסת לו  פרשנות של – מהרסייך ומחריבייך הנמצאים בתוכך, הם תוצרת עצמית, נולדו אצלך בבית.  הפרשנות הנכונה היא – מי שהיו  מהרסייך ומחריבייך ייפלטו ממך החוצה,  או בלשונו של המרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל – ייצאו בחוץ. (מדובר בנבואת נחמה של הנביא ישעיהו, לפיה הבבלים שהחריבו את ירושלים, יצאו ממנה, והיהודים, בני הארץ,  ישובו אליה.)

השבוע קיבלנו הדגמה טובה לפסוק הזה. לימור לבנת, מי שהייתה חברת כנסת ושרה שנים רבות מטעם הליכוד סיפרה שהיא התכוונה להצביע בפריימריז לראשות מפלגתה, אבל לפני שהלכה לקלפי (יום חורפי גשום וסוער), החליטה לבדוק באתר הליכוד האם היא נמצאת בספר הבוחרים של המפלגה.

היא הכניסה את שמה והתשובה שקיבלה מהאתר הייתה: "הפרטים לא נמצאו בספר הבוחרים". "אני שהייתי חברת כנסת 23 שנים ו-14 שנים שרה מטעם הליכוד, הפרטים שלי לא נמצאו?"

לימור לבנת, משוחררת מהצורך להתחנף למנהיג, מתחה לאחרונה ביקורת על הנעשה במפלגתה והוכנסה לרשימה של "מהרסייך ומחריבייך".

דוגמה: בסדרה "הליכודניקים"  של עמרי אסנהיים ששודרה בקשת 12, סיפרה לבנת שדודי אמסלם, היום שר התקשורת, שהיה יו"ר מועצת סניף הליכוד בירושלים בזמן כהונתה כשרת חינוך בשנת 2003, הציע לה דיל: מינויים פוליטיים לאנשיו תמורת תמיכה שלהם בה בפריימריז לרשימת המפלגה. אמסלם שמע, רתח מזעם ואמר עליה שהיא "ממציאה סיפורים פרי מוחה הקודח. כולם שקר.. מגדפת ומטנפת על חברי הליכוד, אלה שהעלו אותה והביאו אותה לאן שהגיעה".

הביקורת על הנעשה בליכוד הביאה לכך שלבנת שובצה בקבוצת "מהרסייך ומחריבייך", ומכיוון שלא יצאה מרצונה החופשי, (כפי שעשו רבים אחרים –  בין האחרונים שבהם הנסיכים דן מרידור  ובני בגין), דאג מישהו להוציא אותה. היא פנתה למנכ"ל התנועה, וזה החזיר אותה לרשימה, "אחרי שמצא את הטעות".  בשלב זה לא נתקיימה בה נבואתו של הנביא ישעיהו.

הטור הקודם: עבר שבוע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן