יבול שיא
הרפת והחלב
דלית שלף לייטאו

שיטת האימון האישי של דלית שלף לייטאו

3 דק' קריאה

שיתוף:

דלית שלף לייטאו (58), חברת קיבוץ חפציבה, גילתה בשנת הקורונה כי שיטת האימון האישי שיצרה "פאזל החיים לחיים מאושרים" והרצאותיה ב"זום",  מסייעות לגברים ונשים להתמודד עם פחדי הקורונה.

על מסלול החיים שלה היא מספרת: "נולדתי בחפציבה, כדור שלישי למייסדי הקיבוץ וילדותי בחינוך המשותף זכורה לי כילדות שמחה מאוד. את בעלי אנטוניו הכרתי כשהגיע מפורטוגל כמתנדב לקיבוץ בתחילת שנות השמונים, ושנתיים אחרי שחרורי מהצבא נסענו לחיות עם משפחתו בפורטוגל.

כשנולדה בתנו הבכורה החלטנו לחזור  לקיבוץ, סמוך לפרוץ מלחמת המפרץ. למרות המצב המתוח בארץ התגעגענו מאד לחיי הקיבוץ וראינו בו את המקום הטוב ביותר לגדל את ילדינו.

"רוב שנותיי עבדתי בקיבוץ בחינוך בגילאים שונים ושנתיים לאחר לידתה של בתי הצעירה, התחלתי להרגיש מאוד לא טוב ובבדיקות זוהתה מחלה כרונית כדלקת המעיים, הדורשת בכל חיי להיות תחת מעקב ולקחת באופן קבוע תרופות.

כמו מחלות רבות ידעתי שהיא גם מחלה פסיכוסומטית וזו הייתה תקופת עבודה של לחץ חברתי מצד חברי הקיבוץ והרגשה אישית קשה עבורי. למרות התרופות מצבי הלך והחמיר ואף כי הרפואה המשלימה סייעה לי במקצת, מצבי הקשה גרם לי שלא לצאת מהבית והדבר מאד פגע באיכות חיי ובתפקוד שלי כאמא לשלושת ילדיי, ניצן , אופיר ויסמין.

"כשהריפוי לא הגיע החלטתי ש'אם אין אני לי מי לי',  והרגשתי  שאני היחידה שיכולה לרפא את עצמי. התחלתי לחקור את הקשר בין הגוף לנפש, לשמוע על סיפורי הצלחה בעולם של אנשים שריפאו עצמם והחל שינוי שגרם לתפנית בחיי. יצרתי לעצמי שיטה שבאמצעותה, אחרי שמונה שנים של סבל מהמחלה, הצלחתי לרפא את עצמי תוך שלושה שבועות בלבד, והיום אני בריאה לחלוטין כבר מעל לארבע עשרה שנה. עקב הניסיון וההבנה שלי בנושא, התחלתי להתעניין בכל הקשור לבריאות הגופנפש והלכתי ללמוד את החינוך האנתרופוסופי, הוראת יוגה, תורת הבודהיזם, שיטת בירון קייטי ומאסטר ב – NLP".

שיטת NLP – NEURO-LINGUISTIC PROGRAMMING – ניתוב לשוני פיזיולוגי – היא שיטה המציעה מגוון טכניקות ומיומנויות, שמטרתן יצירת השפעה ושינוי במחשבות, רגשות והתנהגויות. באמצעות אלה מביאים לשינוי הרגלים ודפוסי תכנות ורתימתם להשגת תוצאות רצויות. השיטה שואפת לשינוי ולשיפור התקשורת הבין-אישית והתוך-אישית ופותחה בארה"ב בשנות השבעים וכיום נעשה בה שימוש טיפולי, עסקי ובסדנאות לאמון אישי ושיפור עצמי.

דלית שלף לייטאו :" מהמקום של חיי שמחה, שלווה וסיפוק, התחלתי לכתוב, תוך כדי חקירה על תמונת חיי האדם ולאט התחילו להגיע אליי תובנות על החלקים הבונים את חייו של האדם וההשפעות של חלקים אלו ומהיכן הם מגיעים. בדרך זו הבנתי שעליי להעביר מסר לאנשים בסביבתי ויצרתי את שיטת 'פאזל החיים לחיים מאושרים'. כמורה בכירה ליוגה כבר למעלה מעשור, אני מלמדת קבוצות בסטודיו שיש לי בחפציבה. כיועצת ומאמנת אישית לאנשים ליצירת שינוי בחיים, לבריאות הגופנפש אני מסייעת לאנשים להירפא ממחלות כרוניות ולשחרר כאבים, בעיקר באזורי הגב. בחפציבה אני ממשיכה לעבוד כאחראית על השכרת דירות והארכיב, ומוצאת את האיזון הנכון בעיסוקיי.

"בשנת הקורונה התחלתי בהרצאות ב'זום', על יצירת שינוי בחיים לבריאות הגוף והנפש. הקורונה, עם הסגר השלישי שבה, יצרו פלטפורמה של הרצאות והדבר אפשר לי את פריצת הדרך הגדולה, בתחומים אותם חקרתי בשנים האחרונות ובמאמרים שהעליתי באתר 'פאזל החיים'. עד עתה צפו והאזינו להרצאות מאות אנשים וה'זום' מאפשר לי להגיע למאזינים וצופים מכל קצווי הארץ ולסייע לכמה שיותר אנשים, כי אני רואה במשימה זו כייעוד חיי. בנוסף, אני מדריכה ב'זום' באמון אישי של 45 דקות כל פגישה, הנותן גם כלים להתמודדות  מהחרדות מהקורונה. המשוב שאני מקבלת מאנשים רבים הוא מאוד חיובי.

"כל תקופת הקורונה, שרבים חווים כתקופה קשה לעתים עם פחדים, אני חווה אותה כמיוחדת ואפילו טובה. אני מרגישה שבקיבוץ לעומת העיר, החיים עוברים קל יותר בזמן הסגרים, כי יש בקיבוץ חופש יותר לחיות לעומת הלחץ המורגש בערים. משתי בנותיי, החיות כבר שנים במרכז הארץ, אני שומעת על האווירה בעיר בזמן הקורונה שהיא שונה ופחות מורגשת בקיבוץ. מכיוון שהעיסוק העיקרי שלי בקיבוץ הוא השכרת דירות, אני מבחינה איך הפניות לחיות בקיבוץ עלו מאד בשנת הקורונה".

מסכמת דלית שלף לייטאו "הנגיף בא כדי לחולל שינוי בעולם ובנו. הוא בא כדי לגרום לנו קצת להצטנע, לרדת מהחומריות שהיינו כל כך עסוקים  בה ולהבין שאנחנו רק חלק קטן מהיקום שיש בו מקום לכולם, ובסופו של דבר כולנו שווים. עלינו לכבד את כולם ואת כל היצורים שנוצרו, לחיות ולקבל אחד את השני בסבלנות ובסובלנות, כי אם לא נעשה את התיקונים האלו ונבין שעלינו לשנות את דרכינו ולהשתנות, הקורונה תמשיך למרות החיסונים. היא תבוא כל פעם בתחפושת אחרת. אז זה הזמן שלנו לעשות שינוי, וכמה שנקבל מהר יותר את ההבנה שהחיים כבר לא יחזרו להיות כפי שהכרנו ונוצר פה משהו חדש המשפר את היקום בו אנו חיים, חיינו יהפכו לחיים טובים ונעימים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן