יבול שיא
הרפת והחלב
ירון בלחסן בהפגנת החקלאים

מאות לולנים הפגינו היום מול הכנסת

2 דק' קריאה

שיתוף:

מאות לולנים, מגדלי מטילות, הפגינו היום בגן הוורדים מול משכן הכנסת, במחאה על מדיניות משרדי החקלאות והאוצר, לבטל את התכנון בענף הלול וההטלה.

המש ומתן בין הלולנים לנציגי האוצר והחקלאות התנהל המו"מ עד לאתמול בלילה לקראת הסכמות, אולם לטענת אנשי האוצר המגדלים החליטו לפוצץ את המשא ומתן. למרות שענף ההטלה הוחרג מהרפורמה של משרד החקלאות בחוק ההסדרים, דורשת הנהלת משרד החקלאות לבטל את התכנון בענף ההטלה ולפתוח את השוק ליבוא של ביצים ללא מכס. כחלק מהחרפת המאבק, השביתה היום המועצה האזורית מרום גליל את המועצה וסגרה את המשרדים לקבלת קהל. אוטובוסים צהובים של המועצה הסיעו את הלולנים ותושבי האזור להפגנה בירושלים.

ירון בלחסן מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות וחקלאי מרמות נפתלי המשתתף במחאה החקלאים

"שר החקלאות עודד פורר החליט להביא להכחדת כל ענפי החקלאות במדינת ישראל. באם הרפורמה בהטלה ובענפי הפירות והירקות תעבור באופן חד צדדי ללא הידברות איתנו החקלאים, כפי שקורה כעת, נתחיל לראות משקים נסגרים וחקלאים עוקרים את המטעים והפרדסים הממוקמים בגבולות מדינת ישראל. אנו נחרצים בעמדתנו לבלום את החלטת שר החקלאות המעוניין להרוס את החקלאות ונעשה כל שביכולתנו למנוע החלטה זו״.

ירון בלחסן בהפגנת החקלאים

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ"ל תנועת המושבים, עמית יפרח אמר בהפגנת החקלאים מול כנסת ישראל: "אנחנו מפגינים כאן היום, מול הכנסת בכדי להעביר מסר לממשלת ישראל: רפורמה בחקלאות רק בהסכמה!

"אנו לא ניתן יד למצב בו שממשלת ישראל תפקיר את הפרנסה של 3500 מגדלי הביצים שיושבים ברובם בגבול לבנון ותגרום במו ידה לסגירה של אלפי משקים חקלאיים בענף ההטלה. אנחנו לא נחליף מקצוע ולא נעלה על המריצות !

"אנו מאמינים שרפורמה בחקלאות צריכה לאזן בין הצורך לטפל ביוקר המחיה עבור הצרכנים לבין שימור וחיזוק החקלאות הישראלית. אנו מאמינים כי יש להמשיך את התכנון בענף ההטלה לצד שדרוג הענף תוך התייעלות וטיפול ברווחת העוף והורדת מחיר מדורגת .

"אנחנו כאן ונמשיך להיות כאן ולגדל ביצים, פירות וירקות איכותיים וטריים עבור אזרחי המדינה, בכל זמן ומזג אויר, בעיתות לחימה ומגפה עולמית. אנו, החקלאים, כיפת הברזל האנושית של ההתיישבות בגבולות המדינה."

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אמר בהפגנת החקלאים: "המהלך החד-צדדי של השרים פורר וליברמן לא יביא להורדת מחירים לצרכנים ולא יוריד את יוקר המחיה לאזרחים. ניסיון העבר מוכיח כי זה רק יעשיר את הטייקונים, בעלי רשתות השיווק והיבואנים. הרפורמה גם תפגע בביטחון התזונתי של אזרחי ישראל, תגרום לתלות באספקת מזון ממדינות עוינות כמו טורקיה ואחרות, מצב בעייתי במיוחד על רקע משבר אקלים עולמי עתידי שיביא למחסור במזון.

ביום שאחרי הרפורמה, יגיעו לארץ תוצרים חקלאיים באיכות ירודה, ייכנסו לארץ מחלות ומזיקים שיחסלו את הגידולים המקומיים, וחקלאים יפשטו רגל ויעזבו את הענף.

הצענו דרך חלופית של הורדת מכסים מבוקרת שתוריד את המחיר לצרכן, תשמור על הגידולים בארץ ותאפשר את הישרדותם של החקלאים ששומרים על הגבולות, אך לצערנו השרים לא הקשיבו. חבל שהלקח יילמד רק לאחר שהנזקים החמורים כבר ייגרמו."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן