יבול שיא
הרפת והחלב
פירות וירקות

פתיחת השוק לייבוא חופשי של ירקות קפואים

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

פתיחת השוק לייבוא חופשי של ירקות קפואים – מסמר נוסף בארון הקבורה של החקלאות הישראלית

מגדלי הירקות פנו לאחרונה לשרי החקלאות האוצר והכלכלה בקריאה לעצור את הניסיונות לפתוח את השוק לייבוא מסיבי של ירקות קפואים מחוץ לארץ. הפנייה מגיעה בעקבות ההמלצה שפרסמה השבוע רשות התחרות וטעונה את אישורם של השרים, לפתוח את שוק הטוגנים והירקות הקפואים לייבוא.

המגדלים טוענים כי רשות התחרות מתעלמת בקריאתה מהסכנה הטמונה בהחלטה של ייבוא חופשי של ירקות קפואים להמשך קיומם של גידולים רבים בישראל המשמשים לשוק הירקות הקפואים והתייחסה אך ורק להיבט של התעשייה.

שטחי הגידול של הירקות הקפואים (תפוחי אדמה, עגבנייה, תירס, אפונה ושעועית) נפרשים על כ- 150 אלף דונם שעיקרם בפריפריה וכך גם מפעלי המזון שמעבדים את התוצרת החקלאית. זאת ועוד, בימים אלו ענף גידולי השדה (שכולל גם חלק משוק הירקות הקפואים) נמצא בצומת קריטי של המשך דרכו. הצעת הרשות לתחרות תוביל את הענף לצמצום נוסף ולהקטנה של השטחים המעובדים, תוך התעלמות מערכי החקלאות ובכלל זה פיזור גיאוגרפי ודמוגרפי, ולא רק בעיה בתחום ביטחון המזון של מדינת ישראל.

המגדלים פנו לשר יחד עם התאחדות חקלאי ישראל, מועצת הצמחים וארגון עובדי הפלחה והם מדגישים במכתבם כי רשות התחרות מתעלמת מניסיונות להורדת מכסים שנכשלו בעבר והביאו לתוצאה הפוכה של עליית מחירים לצרכן. כך היה בפתיחת השוק של שימורי הטונה שהביא לעליית מחירים וכך לניסיונות הסרת החסמים ב 2016 על ירקות קפואים שנכשל.

פתיחת השוק לייבוא חופשי של ירקות קפואים

המגדלים קוראים למשרד החקלאות לדחות את המסקנות העולות ממסמך רשות התחרות, תוך התמקדות במציאות פתרונות לצמצום הריכוזיות מבלי לשפוך את התינוק עם המים.

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום (אבו) וילן אומר: "המלצת רשות התחרות תביא לחיסול ענף משמעותי בחקלאות. מדינת ישראל צריכה להבין את השלכות הרוחב של המלצה זו – עוד אנשים שיצטרפו למעגל האבטלה בפריפריה, משקים חקלאים שנסגרים ולאור תוצאות העבר ללא הורדת מחירים. אנו קוראים לשרים לדחות את ההמלצות".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן