יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2023 04 25 123328

קנסות כבדים על ליקויי בטיחות שנחשפו בשטחי חקלאות בערבה התיכונה

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

ליקויי בטיחות חמורים נחשפו במהלך פעילות אכיפה רחבת היקף שביצעו פקחי מינהל הבטיחות במשרד העבודה, בקרב עשרות משקים חקלאיים בערבה התיכונה.

ראש מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית במשרד העבודה, אינג'ינר חזי שוורצמן, שעמד בראש מבצע האכיפה מסר שעל החקלאים הוטלו עיצומים (קנסות) בהיקף כולל של מיליון וחצי שקלים.

מפקחי הבטיחות ביצעו במהלך יומיים של פעילות שטח 91 ביקורים במשקי חקלאות ונרשמו מעל 25 ליקויי בטיחות. החקלאים שאצלם אותרו הליקויים נדרשו לתקן את הליקויים בתוך תקופה של לא יותר משבועיים ואז תתבצע בדיקה חוזרת של מפקחים.

אינג'ינר שוורצמן ציין כי נתגלו בין השאר מכונות ללא רישוי תקופתי, מכונות שהושבתו לאלתר, היעדר ציוד מגן חיוני לביצוע הדברה (מסכות, משקפיים ועוד), עבודה לא מורשית בגובה והיעדר בדיקות רפואיות. על כל חקלאי שליקוי כלשהו נתגלו במשקו הוטל קנס של 40 אלף שקלים ותקופת זמן קצרה לתקן את הליקויים.

נודע לנו שמבצע האכיפה הגדול שהיה בשטחים החקלאיים בערבה התיכונה התבצע בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל ביחידת האכיפה במשרד העבודה.

בעת ביצוע האכיפה מצאו הפקחים כלי רכב ללא אמצעי מיגון והתברר כי עובדים רבים כלל לא קיבלו הדרכה בנושא בטיחות. הפקחים החליטו בו במקום להשבית פעילות עד למתן הדרכה מתאימה.

נודע לנו כי בשטח נמצאו מבני פנלים סולאריים ללא אישורים. לאותם מבנים הוצאו צווים שכן לא היו בידי החקלאים אישורים הנדסיים לבטיחות המבנה.

אינג'ינר שוורצמן ציין בפנינו כי מבצע האכיפה נועד בראש ובראשונה לקדם את נושא הבטיחות בענף החקלאות. הוא גילה כי אחרי הפעילות בערבה, הייתה פעילות עניפה גם בקרב חקלאים באזור ירושלים. בוצעו 23 ביקורים והוטלו מעל עשרה צווים. במחוז הצפון בוצעו לאחרונה 29 ביקורים במשקים חקלאיים וניתנו שם חמישה צווים לתיקון ליקויים.

בחודש הבא מתוכנן מבצע אכיפה גם במחוז תל אביב והמרכז.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן