יבול שיא
הרפת והחלב
עמית יפרח

חקלאים באיחוד עוסקים יקבלו פיצוי עבור נזקי הקורונה

2 דק' קריאה

שיתוף:

הוחלט כי מגבלת איחוד העוסקים תעלה מ-20 מיליון ל-100 מיליון ולאחר מכן באישור האחרון של החוק ל-400 מיליון, החלטה המאפשרת לחקלאים במושבים שבאיחוד עוסקים לקבל את הפיצויים שלהם כנישומים נפרדים – הישג אדיר לתנועת המושבים

 

חקלאים באיחוד עוסקים יקבלו פיצוי עבור נזקי הקורונה: בעקבות פגישת מזכ״ל תנועת המושבים, עו״ד עמית יפרח עם מנכ״לית משרד האוצר, קרן טרנר וסמנכ״לית רשות המיסים, מירי סביון, ולאור פניות רבות בכתב של התנועה, תוקן החוק לתוכנית לסיוע הכלכלי בעקבות נזקי הקורונה ובמסגרתו הוחלט כי מגבלת איחוד העוסקים תעלה מ-20 מיליון ל-100 מיליון ולאחר מכן באישור האחרון של החוק ל-400 מיליון.

החלטה זו, מאפשרת לחקלאים במושבים שבאיחוד עוסקים לקבל את הפיצויים שלהם כנישומים נפרדים.

בתנועת המושבים רואים בהחלטה זו כהישג חשוב מאוד למגזר המושבי. תנועת המושבים אף פועלת מול משרד האוצר למתן פיצוי רטרו עבור מי שהיה זכאי כשהמגבלה היתה 20 מיליון ש״ח.

מזכ״ל תנועת המושבים, עו״ד עמית יפרח: ״אני מודה לשר החקלאות, אלון שוסטר שיזם עבורנו את הפגישה, לשר האוצר, ישראל כץ ולמנכ״לית משרד האוצר, קרן טרנר, אשר קיבלו החלטה נכונה וראויה לפצות את החקלאים במגזר המושבי הפועלים במסגרת איחוד עוסקים. אנו נמשיך לפעול ללא לאות לחיזוק זכויותיהם של חברי המושבים והחקלאים בכל רחבי הארץ."

חקלאים באיחוד עוסקים יקבלו פיצוי עבור נזקי הקורונה

כזכור מזכ״ל תנועת המושבים, עו״ד עמית יפרח פנה בחודש האחרון לשר האוצר, ישראל כץ, למנכ"ל משרד רה״מ, רונן פרץ ולמנהל רשות המיסים, ערן יעקב בעניין מענקי סיוע לחקלאים בתקופת הקורונה – פעימה שלישית. במסגרת הפנייה ציין יפרח, כי יש לתקן את הפגיעה הקשה וההפליה לרעה בעסקים בהתיישבות העובדת לזו של שאר העובדים במשק. בהתאם לכך ביקש לבצע מספר שינויים בהנחיות רשות המיסים בעניין מענק לסיוע סעד השתתפות בהוצאות קבועות בשל ההשפעה הכלכלית של התפשטות נגיף 19-covid (נגיף הקורונה) בגין חודשים מרץ-אפריל 2020.

יפרח ציין כי הנחיות הפעימה השלישית קובעות כי עסקים המדווחים ב"איחוד עוסקים", ייבחנו לפי מחזור העסקאות של איחוד העוסקים וכתוצאה מכך, עסקים (לרבות, חקלאים) הפועלים יחדיו במסגרת איחוד עוסקים שמחזורו יחד מעל 20 מיליון אינם יכולים לקבל פיצוי עבור נזקי הקורונה למרות שכל  אחד מהם עומד בתנאי הזכאות למענק.

בהתיישבות העובדת, עשרות אלפי עוסקים החברים באגודות שיתופיות נרשמים יחדיו במסגרת "איחוד עוסקים" ומדווחים יחדיו את דיווחי המע"מ, אך כל אחד מהעסקים (כל נישום) החבר באיחוד העוסקים עומד בפני עצמו ומשלם את המיסים ישירות לרשות המיסים באופן נפרד. מדובר בפגיעה קשה בכל אחד מהעסקים אשר מופלים לרעה ביחס לשאר העובדים במשק (שכירים, עצמאים, בעלי שליטה, פנסיונרים וכו').

תנועת המושבים קראה לתקן את העיוות הזה באופן מיידי, שכן זכותם של חברי ההתיישבות העובדת הפועלים במסגרת איחוד עוסקים להיות זכאים להטבות הכלולות במסגרת הנחיות הפעימה השלישית כשאר אזרחי המדינה, אין כל הצדקה להפלייתם ואין כל מניעה ממשית מפני תיקון ההסדר בהתאם.

השבוע  כאמור, שונתה ההחלטה לטובתם של חברי המושבים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן