יבול שיא
הרפת והחלב
ספי כהן

בכל פעם שחזרתי למושב הרגשתי שזהו המקום הטבעי שלי

2 דק' קריאה

שיתוף:

ספי כהן, מוזיקאי ויוצר, חוזר בתשובה ותושב מושב רמות נפתלי. כהן, העובד בימים אלה על אלבום חדש, יוצא באמירה מפתיעה: "כחוזר בתשובה אין בעיני סתירה בין רוק ליהדות, רוק הוא סגנון מוסיקלי שיכול להיות יהודי ו'כשר'"

ספי כהן מוזיקאי ויוצר

ספי כהן, מוזיקאי ויוצר, חוזר בתשובה, דור שביעי למשפחה ותיקה בעיר צפת.

כשהיה בן חמש החל לנגן במפוחית ובהמשך לימד את עצמו לנגן בכל כלי שנקרה בדרכו, לבסוף התמקד בגיטרה. 

בתקופת נערותו הופיע לא מעט עם להקה מקומית ולאחר מכן התגייס ללהקה צבאית. שם במקומות הרבים שבו הופיע הבין באופן סופי שהמוזיקה חייבת להיות מסלול חייו ובמקביל חזר לגור במושב רמות נפתלי. 

בתור מי שגדל בצפת בסופו של דבר גרם לך לעבור  למושב בשנים האחרונה ? 

"למעשה גדלתי מילדותי ברמות נפתלי, ואכן אני בן למשפחה ותיקה בצפת. 

"גרתי בכמה מקומות אחרים בארץ וטיילתי רבות בעולם, ובכל פעם שחזרתי למושב הרגשתי שזהו המקום הטבעי שלי. בדברים הכי פשוטים כמו לצאת לחצר ולהדליק מדורה ולהתבודד – דבר שהיה חסר לי מאד בעיר, ועכשיו בחמש דקות נסיעה, ניתן להגיע למעיין צחיח. המושב הוא מקום שמציע המון שקט ולא רחוק מעיר הקודש צפת, כך שאני מבקר בה לעיתים קרובות וחייב לומר שצפת היא עיר מדהימה." 

איך התגבש תהליך הפקת האלבום החדש שבדרך? 

"האלבום החדש הבא עלינו לטובה הופק לפני כחמש שנים ויוצא לאור בקרוב, מתוכו יצא סינגל הבכורה שנקרא 'ניגון הרוח'. הוא כולל בתוכו שלל צבעים וז'אנרים שונים, כך שקשה לי להגדיר את המוסיקה שלי כסגנון מסוים.  

"שנים רבות של נגינה בכלים שונים נתנו לי את האפשרות והידע להפיק ולהקליט אלבום מההלחנה ועד הליטושים האחרונים בעצמי."

"תהליך ההפקה היה מאד מעניין ומרגש מצדי ומצד כל מי ששמע, ימים כלילות שאני יושב באולפן, מדליק את הקמין ויושב ליצור שיר חדש."

"כך כל כמה ימים ולהפוך אותו מרעיון בסיסי לשיר מרגש. החלטתי להוציא אותו לעולם דווקא עכשיו כשהגעתי איתו לבשלות השנה."

"כמפיק הייתי צריך לראות ולהרגיש את השירים כשאני רואה תמונה ברורה עוד לפני שהם בכלל נוצרים, שכן אני זה שעומד לנגן את כולו."

איך העולם האמוני-דתי מתחבר לסגנון מוזיקה כמו גראנג' ורוק מחוספס? 

"כחוזר בתשובה אין בעיני סתירה בין רוק ליהדות, רוק הוא סגנון מוסיקלי שיכול להיות יהודי ו'כשר'. אני מודה שאני מושפע בין היתר ממוסיקה ששמעתי בעברי לפני החזרה בתשובה, וזה רק טבעי, אך כעת בחרתי להעביר את היצירות שלי באור חדש מתוך התבוננות פנימית, ומתוך רצון להשפיע, לחבר ולהגיע לכל אוזן."

"רוק אינו הסגנון המוסיקלי היחידי שלי באלבום, תוכלו למצוא גם בלדת גיטרה ושירה ועד טרק מינימל ודרים מיוזיק."

"הסגנון המוזיקלי שלי בעיניי מאד רחב ומגוון, וגם באלבום שלי יהיו שירים שמושפעים מחומרים לועזיים ועבריים, הרבה מכל קצוות ז'אנר הרוק אבל לא רק.  

"אגב, בתור חוזר בתשובה אני מוצא לא מעט אנשים כמוני שמחפשים ליצור הכלאה בין סגנונות שהיו שומעים לפני חזרתם בתשובה לבין חומרים שהם מחוברים אליהם בכאן ועכשיו." 

ספי כהן, מי היוצרים שהיוו השראה למוזיקה שלך?

"אני מושפע מכל המוסיקה שנחשפתי אליה במהלך חיי -רוק פיוז'ן גראנג' בלוז ג'אז, דאנסהול ורבים אחרים. גדלתי על אמנים כמו פינק פלויד, ג'נסיס, רדיוהד, לד זפלין וגם בארץ אני מעריך אלבומי מופת כמו 'רדיו בלה בלה' של 'נטאשה' ועוד." 

האלבום המלא של ספי צפוי לצאת במהלך החורף ושווה לעקוב אחר ההופעות שילוו אותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן