עצרת סולידריות מיוחדת של תושבי עוטף עזה והדרום למען תושבי הצפון ויישובי קו העימות התקיימה השבוע בצומת הקשתות שבשער הנגב
עצרת סולידריות מיוחדת של תושבי עוטף עזה והדרום למען תושבי הצפון ויישובי קו העימות תתקיים היום (21.6), יום ראשון, בשעה 20:00 בצומת הקשתות שבשער הנגב. מדובר באירוע א-פוליטי שמטרתו להביע תמיכה, הזדהות וערבות הדדית בין השאר של חקלאים, מנהלי קהילות, אימהות ובני נוער מהדרום לצפון. כמו גם של הנהגת המרחב הכפרי וראשי המועצות האזוריות בעוטף. יוזם האירוע הוא יניב הגי מקיבוץ בארי והאירוע יתקיים בהובלת התנועה הקיבוצית, תנועת המושבים, ומועצות האזוריות של העוטף – אשכול, שער הנגב, חוף אשקלון, ברית הנגב וההר ועתיד לעוטף.
יניב הגי מקיבוץ בארי, יוזם והוגה הכנס: "אני מכיר את התחושה ואת חוסר האונים שתושבי הצפון מרגישים. כשדיברתי עם חברים ומשפחה מהצפון, זה היה כאילו לשמוע את עצמי מדבר בשנים של הסבבים בעזה. נזכרתי עד כמה הרגשתי לבד… אנחנו מקיימים את הכנס כדי שתושבי הצפון ירגישו שהם לא לבד. כל תושבי העוטף איתם. כל העם עם הצפון!."
מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח: "העצרת הזו היא ההוכחה שהערבות ההדדית חזקה מכל מרחק ותמיד מחברת בינינו העוטף והצפון. תושבי העוטף ותושבי הצפון חולקים את אותם האתגרים, את אותה השליחות הלאומית ואת אותה הנחישות. מי שמנסה לפגוע בחקלאות ובקהילות הגבול פוגע בביטחון המזון ובחוסן הלאומי של מדינת ישראל, אבל המסר שלנו ברור: אנחנו נמשיך לעבד את האדמה, לחזק את היישובים, להיאחז בגבולות ולהבטיח את עתיד ההתיישבות."
מזכ״ל התנועה הקיבוצית, ליאור שמחה: "דין מנרה וקרית שמונה כדין ת"א והרצליה. המבחן האמיתי של ממשלת ישראל מתחיל עכשיו. אחרי מלחמה ארוכה בצפון, אסור לקבל מציאות של רחפני נפץ וסכנת חדירה מתמדת. יש לדאוג למציאות ביטחונית חדשה שתביא איתה יציבות ופריחה כלכלית וחברתית לצפון. מדינת ישראל צריכה להשקיע משאבים משמעותיים בשיקום יישובי קו הגבול ויצירת מרחב ביטחון שיגן על תושבי הצפון. לא בכדי, תושבי העוטף הם אלו שמכנסים את עצרת ההזדהות עם הצפון. אצלנו, עד התלם האחרון, זו לא רק סיסמה."
ראשת המועצה האזורית אשכול, מיכל עוזיהו: ״העצרת הזו נולדה מתוך הלב של תושבי אשכול, מתוך היכרות עמוקה עם המחיר שגובות שנים של חיים באזור עימות. אנחנו מכירים את הדאגה לילדים, את חוסר הוודאות, את הפגיעה בחקלאות ובתחושת הביטחון הבסיסית. דווקא מהמקום הזה חשוב לנו לומר לתושבי הצפון – אתם לא לבד. כפי שעם ישראל התייצב לצדנו ברגעים הקשים ביותר, כך גם אנחנו מתייצבים לצדכם היום."
ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "במשך שנים, וביתר שאת מאז אירועי 7 באוקטובר, למדנו על בשרנו מהי ההתמודדות עם אובדן, עם עקירה מהבית ועם הצורך להתחיל מחדש. דווקא מהניסיון הזה, ומההבנה העמוקה של המחיר האישי, המשפחתי והקהילתי שמשלמים התושבים, אנו מבקשים לשלוח לתושבי הצפון מסר ברור של חיבוק, שותפות ותקווה."
ראש המועצה האזורית שער הנגב, אורי אפשטיין: "האירוע הזה הוא לא רק מחווה יפה, זו אמירה ישראלית חשובה של סולידריות וערבות הדדית הערכים שהם הבסיס לחברה צודקת ומוסרית. נתכנס כולנו כדי לומר לתושבי הצפון שהם לא לבד. הקול שלהם הוא גם הקול שלנו, והמאבק שלהם לחיים בטוחים בגבול הוא מאבק של כולנו."
ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו: "עצרת התמיכה של רשויות העוטף ביישובי הצפון היא הצהרה של ערבות הדדית. תושבי העוטף יודעים היטב מהי מציאות של חיים תחת איום, מהי התמודדות עם אובדן ומהי הדרך הארוכה אל השיקום. דווקא מתוך 'הניסיון' הזה אנחנו מבקשים לחבק את אחינו ואחיותינו מהצפון ולומר להם בקול ברור: אתם לא לבד. יש בינינו שותפות גורל, אבל גם שותפות של תקווה, של חוסן ושל אמונה ביכולת לצמוח מחדש."
תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב: "הצפון והדרום הם חזית אחת. מהדרום אנחנו שולחים מסר ברור לתושבי הצפון: אתם לא לבד. אנחנו עומדים איתכם, מחזקים אתכם, וקוראים לכל הציבור הישראלי להתייצב יחד, כגוף אחד, בדרישה ברורה להשבת הביטחון ליישובי הצפון."
הילה פנלון, חקלאית ויו"ר ועד אגודה חקלאית בנתיב העשרה: ״בשם חקלאי העוטף והדרום כולו, אנחנו מבקשים לעמוד לצד אחינו החקלאים מהצפון. ביחד אנחנו מחזיקים את אספקת המזון הטרי של מדינת ישראל, את גבולותיה של מדינת ישראל ואת הרוח האיתנה של מדינת ישראל. אנחנו מחזקים אתכם למצוא את הכוחות ולשקם את מפעל חייכם. כמי שרק לאחרונה ראו את משקיהם קמלים אך גם פורחים מחדש, אנחנו שולחים מסר של כוח ותקווה. אנחנו לצידכם תמיד."


