יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2024 06 26 130555

השבוע בו סווג דובר צה"ל כאיש שמאל מובהק

3 דק' קריאה

שיתוף:

דניאל הגרי נהנה מאמון הציבור, למרות המתקפה עליו מצד חסידי הניצחון המוחלט • אב"ח משיק ספר חדש וחוזר על קשקושים ישנים • חרבות ברזל, מניין הימים

לזרות חול בעיני הציבור
המתקפה החזיתית שמנהלים בשבועות האחרונים תומכי נתניהו נגד הרמטכ"ל הרצי הלוי, התפצלה השבוע לשתיים – רא"ל הלוי יעד אחד, דובר צה"ל אלוף דניאל הגרי יעד שני.
שתי התבטאויות לא שגרתיות של הגרי צירפו אותו למותקפים, מה שמביא למסקנה שאולי הגרי קיבל החלטה, שהוא אינו יכול יותר לשתוק מול ה"עליהום" שמבצע הימין הביביסטי ברמטכ"ל, והוא יתייצב מול המסיתים ויענה להם בלשון שהם לא רגילים לה.
ההתבטאות הראשונה הייתה התייחסות לטענתו של יעקב ברדוגו בערוץ 14, לפיה הלוי תומך בהשארת שלטון חמאס בעזה, הפך לממלא רצונם של האמריקנים ולכן לא ראוי לתפקידו. דובר צה"ל בהודעה בהחלט יוצאת דופן, טען שדברי ברדוגו הם "שקר חמור ומשולל כל יסוד. הרמטכ"ל התבטא אינספור פעמים בעניין, שאין לאפשר את המשך השליטה של חמאס בעזה. לצד זאת, מי שקובע את המדיניות אל מול ארצות הברית ורצועת עזה הוא הדרג המדיני, וצה"ל מממש את ההנחיות בעניין". תגובת הנגד של ברדוגו הייתה: "המדיניות של הגרי היא שמאל מובהק״.
דובר צה"ל הוא לא הראשון שמאשים את ברדוגו בהפצת שקרים. היועמ"שית גלי בהרב מיארה עשתה זאת לפחות פעמיים. ברדוגו טען שבהרב מיארה קיימה שיחה עם ראש להב 433 שבמרכזה עמדה השאלה: "מדוע אתה לא פותח בחקירות נגד חברי הקואליציה הזו?". היועמ"שית טענה שלהד"ם. לאחר מכן טען ברדוגו, שבייעוץ המשפטי לממשלה הוכנה חוות דעת בעניין שלילת הרישיון של ערוץ 14. גם כאן בהרב מיארה הגיבה: לא היה ולא נברא. "כמה שקרן הוא יעקב ברדוגו?" שאל הכתב עקיבא נוביק, לאחר שברדוגו ייחס לו סיפור שהוא הכחיש מכל וכל. שאלה טובה.
ההתבטאות השנייה יוצאת הדופן של דובר צה"ל הייתה לגבי הניצחון המוחלט על החמאס. "העניין שאפשר להשמיד את חמאס, להעלים את חמאס, זה פשוט לזרות חול בעיני הציבור", אמר הגרי, "אם לא נביא משהו אחר לעזה, אז בסופו של יום נקבל את חמאס". השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס זו אחת ממטרות המלחמה וצה"ל מחויב לכך, הייתה התגובה מלשכת ראש הממשלה. שר התקשורת שלמה קרעי, טען שדברי דובר צה״ל הם "בבואה של רוח המפקד הרופסת של הרמטכ״ל ושר הביטחון". התסריט ברור: אם לא יושג ניצחון מלא על החמאס, והוא לא יושג, (קרוב ל-10,000 אנשי חמאס ברחו מרפיח לאזור ההומניטרי), זה יהיה משום ששר הביטחון והרמטכ"ל, בתפיסתם הרופסת שלא לומר המופקרת, וברצותם להשביע את רצון ממשל ביידן, פעלו בניגוד להנחייתו של ראש הממשלה ולא השלימו את הניצחון על החמאס כמצופה מהם, למרות שאפשר היה. הם אשמים.
ביום שישי נמסר על נפילתם בקרב בעזה של שני חיילי המילואים, עומר סמדג'ה וסעדיה יעקב דרעי. דובר צה"ל מסר, בין יתר הפרטים, שסעדיה יעקב דרעי הוא מתל אביב. מישהי נזעקה בטוויטר: הוא לא מתל אביב, הוא מעלי, וזו איננה טעות של דובר צה"ל, זה נאמר במכוון כדי להשיג שתי מטרות: לדווח לציבור שישנם חיילים שנלחמים ונופלים בקרבות והם מתל אביב, בניגוד לרושם שניסו ליצור שהצעירים התל אביבים ברובם משתמטים, והיעד השני – להפחית מחלקם של חובשי הכיפות הסרוגות בין הנופלים. ההסבר הנכון: סעדיה יעקב דרעי, בן היישוב עלי, היה בשנים האחרונות אברך בישיבת יפו שם למד למבחני רבנות, מכאן הגדרת מקום מגוריו – תל אביב-יפו.
ביום שישי פורסם בערוץ 12 סקר דעת קהל שבדק גם איזה ציון נותן הציבור לממלאי תפקידים מרכזיים. טוב או רע? את הציון הגבוה ביותר קיבל דניאל הגרי. 74 אחוזים השיבו שהוא מתפקד טוב, 19 אחוזים – רע. אחריו, בין הטובים, הרמטכ"ל הרצי הלוי. בתחתית הרשימה, הגרוע מכולם, דורג שר האוצר בצלאל סמוטריץ', צמוד אליו השר לביטחון לאומי בן גביר, ושלישי מהסוף, רוה"מ נתניהו. 63 אחוזים סבורים שהתפקוד של נתניהו רע. אפילו נפתלי בנט נמצא מתאים ממנו לתפקיד ראש הממשלה. מכונת הרעל הביביסטית עובדת קשה, בפול ווליום, אבל ההישגים שלה לא משהו. כל הסקרים עד כה מצביעים על כך שאחרי הבחירות הבאות, המשפט "הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם", יצטרך לעבור עיון מחדש.
הוא עוד ישוב
אבישי בן חיים חזר אלינו. חלקית. לא לעמדת הפרשן לענייני חרדים בערוץ 13, גם לא לחבורת צייצני הטוויטר הפעילים. לקראת שבוע הספר ראה אור ספר חדש שלו, "החרדים, דע את האוהב, המסע להכרת העולם החרדי", והוא היה צריך לעשות לו קידום מכירות.
במוסף "שבעה ימים" האחרון פורסם ריאיון נרחב של אב"ח עם רענן שקד לרגל הוצאת הספר. הפתיח – "להאשים אותי בפילוג בין ישראל הראשונה והשנייה זה כמו להאשים את ניוטון בכוח המשיכה", אומר בן חיים, "אני רק חשפתי את המציאות". "הוא כופר באפשרות שראש הממשלה אשם במשהו שקשור לאסון ('ביבי מעולם לא שלט'), מאמין למירי רגב וגם משוכנע ש'כל הדיבורים על גיוס חרדים הם בלוף. הונאה. הם לא ישרתו'״.
״החרדים, דע את האוהב", הוא למשל האוהב ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה, שבדיוק לפני שנה אמר: "קהילת הלהט"ב היא הדבר הכי מסוכן למדינת ישראל, יותר מחיזבאללה וחמאס". אז אחרי שנמגר סופית את חמאס וחיזבאללה, תהיה עוד משימת מיגור להוציא לפועל.
ערוץ 13. אם יוליה שמאלוב-ברקוביץ' אכן תהיה מנכ"לית חברת החדשות של הערוץ, סיכוי טוב שאב"ח יחזור אליו, וסיכוי טוב שרביב דרוקר יורחק ממנו. סיבה טובה להישאר עם 11 ו-12.
כמעט 9 חודשים
יום שישי הקרוב יהיה היום ה-266 לאסון 7 באוקטובר ולמלחמת חרבות ברזל. 266 בגימטרייה הפוכה – חרבון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ביום שני בשבוע הבא ה-9.9.2024 יתקיים הכנס השנתי של חברת "החקלאית". במעמד הכנס יהיה נוכח מר אורן לביא – מנכ"ל משרד החקלאות וביטחון המזון. אתם מוזמנים להגיע ולפגוש את הלקוחות, עובדי הענף, הרופאים המובילים
< 1 דק' קריאה
אתמול (יום ד') נערך כנס רפתנים של חברת "הרמן פרוג'קט" בקיבוץ סעד עם מעל ל-80 משתתפים. הקיבוץ אירח את הכנס, ולנו היה חשוב לערוך את האירוע, דווקא בעוטף, דווקא עכשיו. הכנס היה מוצלח מאוד
< 1 דק' קריאה
שלוש בוגרות בית הספר לעיצוב בחיפה הקדישו את פרויקט הגמר שלהן לקיבוץ. מיחסי אהבה שנאה לחינוך המשותף, דרך מבט מורכב של הטוב עם הרע ועד תכנון מחוץ לקופסא לקיבוצים שנפגעו בשבת השחורה  *תמונה ראשית:
3 דק' קריאה
הקו המפריד בין תהליכי העברה בין־דורית  האינטראקציה המיוחדת שאני מקיימת עם משפחות במושבים בענייני העברה בין־דורית, זיקקה אצלי כמה עקרונות שאני משוכנעת בכוח שלהם להשפיע על התהליכים המאתגרים. העקרונות האלה כל כך משמעותיים, שכשהם
4 דק' קריאה
דני גבאי, חבר מושב מרחביה, דור שלישי למייסדים, מספר על ההתיישבות בעמק יזרעאל, על תולדות המושב ועל משפחתו * הוא מציין בדבריו, שבמושב מרחביה היה רצף של התיישבות מאז 1911 ועד היום * רעייתו
8 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן