יבול שיא
הרפת והחלב
בבוץ

לוסי אהריש לא. מי כן?

3 דק' קריאה

שיתוף:

שיחה עם ערבייה שנשואה ליהודי ב"תיקון ליל שבועות"? לא מתאים • מתי מתבצעת פגיעה ברגשות הציבור ומתי לא • כל מטרות המלחמה כולן

אישה שמייצגת נישואי תערובת

האגף לתרבות יהודית במשרד החינוך החליט שהוא לא ישתתף במימון "תיקון ליל שבועות" במועצה האזורית מגידו, 15 אלף שקל, משום שהרצאת הפתיחה בכנס הייתה של אשת התקשורת לוסי אהריש. אהריש סיפרה על חייה כערבייה שנשואה ליהודי ועל
הרב-תרבותיות בחינוך ילדיה, ובאגף לתרבות יהודית הסבירו שהוחלט לשלול את התקציב, כי "אישה שמייצגת נישואי תערובת לא יכולה לייצג את התרבות היהודית". איציק חולבסקי, ראש מ.א. מגידו, ערער על ההחלטה. אהריש הגיבה: "הפסקתי לשתוק על גזענות, ובעיקר על גזענות ממוסדת".
מתי האגף לתרבות יהודית לא היה שולל את התקציב ל"תיקון ליל שבועות" במגידו? אם למשל את הרצאת הפתיחה באירוע היה נושא הרב יגאל לוינשטיין מהמכינה הקדם-צבאית בעלי, והוא היה מסביר מדוע צריך להדביר להט"בים כמו שהדבירו את מגפת האיידס ומדוע הוא תומך בטיפולי המרה. התקציב היה בוודאי מוגדל, אם יחד עם הרב לוינשטיין היה מגיע חברו הרב יוסף קלנר, גם הוא מהמכינה בעלי, ומדבר על מצבן של נשים בישראל. "טמטמו את הנשים עד העצם. הורסים את הנשים עד שאין נשים…", "מנכ"ליות יש פה ושם, בחורילות כאלה". אולי שיעור של סגן השר אבי מעוז שאמר שנשים לא צריכות לשרת בצה"ל ו"תרומתן תהיה בכך שיינשאו ויגדלו משפחה״?
ישנם אירועי תרבות נוספים שבהם שלא תהיה התנגדות שהמדינה תשתתף במימון. למשל אירוע שבו חבר הכנסת יצחק פינדרוס מיהדות התורה יחזור על התיזה שלו, ש"להט"בים מסוכנים יותר לישראל מחמאס, חיזבאללה ודאע"ש", או לחלופין יסביר מדוע ההצעה שלו לעלות עם D-9 על בית המשפט העליון, תקפה היום יותר מתמיד. הצעה להרצאה תרבותית נוספת – רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, מדוע אסור להשכיר דירות לערבים ובוודאי לא למכור להם דירות, ומדוע נחוץ "לא לתת לשופטים ללכת למכולת, לתיאטרון, בלי שצועקים עליהם וממררים להם את החיים". הרב יוכל להגיע יחד עם הבן, השר עמיחי אליהו. פצצת אטום על עזה הייתה בהחלט אופציה. חבל שהחמצנו.
"מעניין אילו ערכי תרבות אני מייצגת שמונעים מאנשים לשמוע מה יש לי להגיד", אמרה לוסי אהריש בתגובה להחלטת האגף לתרבות יהודית. "מי שרוצה לדעת מהי סובלנות, הכלה וקבלה הדדית, מוזמן לבוא אלינו לליל הסדר, אני בטוחה שאחרי שהוא יתארח אצלנו הוא ילמד דבר או שניים״.
דיון על סובלנות, הכלה וקבלה הדדית, לא בסדר היום שלנו עכשיו. מוצע במקום זה לשקול הרצאה בנושא "כיבוש, גירוש, התיישבות". נעים זמירות שישיר "שיישרף לכם הכפר" (עממי) , "כהנא צדק" (אריאל זילבר) ושירים נוספים – אפשרי.
אלה שזומנו לחקירה ואלו שלא
עדה רוטנברג, האישה שהציעה לשליח חב"ד כריך עם חזיר בתגובה לדוכן תפילין שביקש להקים מול הגימנסיה העברית בתל אביב, זומנה לחקירה במשטרה. העילה לזימון: פגיעה ברגשות הציבור. גם מפגינים בתל אביב שהחזיקו שלטים שקראו להפסקת המלחמה בעזה, זכו לביקור אלים של שוטרי המחוז, שדרשו מהם להסיר את השלטים בטענה ל"פגיעה ברגשות הציבור".
מי שחשף את שמה של האישה שהציעה כריך עם חזיר לאיש חב"ד, הוא העיתונאי העצמאי דניאל עמרם. קצת לפני כן הוא גילה לציבור את שם הבחור שצעק בכיכר החטופים לנאספים שם: "בארי על הזין שלי", ו"שיישרפו כל השמאלנים, שישרפו כל בארי". לבחור קוראים יוהן סרוסי. בשיחה שניהל איתו עמרם, סרוסי "התנצל, ואז קילל אותם שוב והתעצבן על 'היטלר שלא סיים את העבודה'". זומן לחקירה על פגיעה ברגשות הציבור? לא בבית ספרנו.
עוד חשיפה – הבחור הנהדר נופר סינואני, שצעק לעבר מפגינים בתל אביב "שמאלנים למשרפות". בציוצים שלו טוען סינואני, ש"האשכנזים השמאלנים החילונים מבצעים שואה על הימנים הדתיים". את כוח קפלן ואחים לנשק הוא מגדיר: "פלוגות הסער הגרמניות-נאציות על אדמת ישראל", וגלנט מבחינתו "מנהל את מבצע השואה באמצעות יחידות שבהן הוא שולט והוא מונע מצה"ל להגן על היהודים". גם סינואני, למותר לציין, לא הגיע להיחקר במשטרה.
מה עם חקירה לערן ביטון מקריית שמונה? ביטון הוא בעליה של פיצה וספה בעיר, והיה לו בשבוע שעבר מסר לשמאלנים ובמיוחד לקיבוצי הצפון. "היו בחירות זהו. נדבר עוד שלוש שנים. בואו לא נכבד את רצון הרוב הבוחר ונלך לבחירות שוב פעם, בפעם ה-6 ב-5 שנים, כדי שתפסידו עוד פעם. כי השמאל מת, נשרף, נטבח ונחטף ב-7 באוקטובר ואם הוא עדיין קיים איפשהו במחשכים, גוסס, אז מגיע לכם שיעשו לכם עוד פעם, בקיבוצי הצפון. שתלמדו״.
אחרי שהציוץ פורסם, ביטון התנצל. הדברים נכתבו ב"רגע של תסכול וחוסר מחשבה תחילה". חוסר מחשבה תחילה על מה? אולי על הנזק שיכול להיגרם לעסק שלו בעקבות הציוץ? גם אחרי ההתנצלות, אם אני מגיע לקריית שמונה ומתחשק לי לאכול פיצה, זה לא יהיה בפיצה וספה.
מה לגבי זימון לחקירה את האדם שצעק מול מאהל משפחות החטופים והנרצחים בירושלים: "כולכם אשכנזים. רצחו אתכם. חתכו לכם שדיים", "זרע עמלק, מזדי". שוטר חיבק אותו והרחיק אותו מהמפגינים. השם לא פורסם בטענה שהאיש במצב נפשי גרוע. מי לא במצב נפשי גרוע בימים אלה?
יש ציבורים שברגשות שלהם אסור לפגוע, ויש ציבורים שלא נורא אם פוגעים. כשיזמינו לחקירה ביביסטים שמחזיקים שלטים "שמאלנים בוגדים", תודיעו.
תימשך בכל החזיתות
כשנתניהו אמר במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר בקריה, "המלחמה תימשך בכל החזיתות, עד להשגת כל המטרות שהצבנו". כל המטרות שהצבנו, זה כולל גם את המטרה לדחות את הבחירות הקרובות עד כמה שאפשר?

למה לא מגייסים מחדש את המילואים, מפנים את תושבי רפיח למחנה אוהלים הומניטרי ונכנסים במלוא העוצמה לרפיח, לדיר אל-בלאח, למחנות המרכז וגם למקומות שהיינו בהם וחמאס חוזר ומשתלט עליהם? במוצאי שמחת תורה 7 באוקטובר,
3 דק' קריאה
נתניהו שואף למשוך את הלחימה כמה שרק אפשר. איך יכול להיות שגנץ ואייזנקוט, חברי קבינט המלחמה, לא יוצאים נגדו? רבים ודאי ראו את סרטו המפורסם של הבמאי ג'ונתן דמי, "שתיקת הכבשים". בפרפרזה ישראלית מעט
3 דק' קריאה
עצרת הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תתקיים ביד מרדכי, שחבריו לחמו על הגנתו בטבחהשבת השחורה. זהו האירוע הגדול הראשון שנערך בעוטף מאז 7 באוקטובר עצרת הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה תערך כבכל
3 דק' קריאה
ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן