יבול שיא
הרפת והחלב
ליאור שמחה תמונה רשמית

ליאור שמחה הוא המזכ"ל הנבחר של התנועה הקיבוצית

3 דק' קריאה

שיתוף:

בבחירות לקחו חלק גם חברים מיותר מ-50 קיבוצים שפונו מהנגב המערבי ומהגליל. שיעור ההצבעה הכללי מרשים ביחס לבחירות קודמות והגיע לכמעט 50 אחוזים

ליאור שמחה, מקיבוץ נצר סרני, נבחר לתפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית. בתום ספירת קולות המצביעים מ-250 קלפיות מתוך 259 קיבוצים שהשתתפו בבחירות שהתקיימו ביום שלישי, הסתבר שעבור שמחה הצביעו 17,011 (54 אחוז) חברי קיבוצים, לעומת 14,480 (46 אחוז) שתמכו בהדס ילין, מקיבוץ יגור שהתמודדה מולו. שיעור ההצבעה עומד על 48.7 אחוז מכלל בעלי זכות הבחירה, והוא גבוה לעומת מערכות בחירות קודמות שבהן הוא עמד על כשליש מבעלי זכות הבחירה.

ויכוחים בין התומכים

עד לפני כשלושה חודשים ליאור שמחה היה המועמד היחיד שהודיע על כוונתו להתמודד על תפקיד מזכ"ל התנועה, כפי שעשה ארבע שנים קודם מול ניר מאיר. מערכת הבחירות החלה כשהדס ילין הודיעה, לאחר השבת השחורה בנגב המערבי, על כוונתה להתמודד על התפקיד מול שמחה. במהלך מערכת הבחירות ניטשו ויכוחים בין תומכי שני המועמדים, אבל רוב חברי הקיבוצים לא הביעו התעניינות בנושא הבחירות. בחודש האחרון קיימה ילין קמפיין אגרסיבי שהביא להתעוררות מסוימת בקרב חברי הקיבוצים. באופן כללי זכתה ילין לתמיכת ראשי תנועת המחאה וחברות וחברי קיבוצים שצידדו בבחירת אישה לתפקיד, ואילו שמחה ליכד סביבו את תנועות הנוער, ראשי הארגונים הכלכליים, מזכירי התנועות בעבר, ופעילי תנועה בעבר מתנגדי ניר מאיר. התעוררות הקמפיין בחודש האחרון ומתן האפשרות להצבעה דיגיטלית, הביאו לעלייה החדשה בשיעור ההצבעה למרות שבהצבעה השתתפו יותר מ-50 קיבוצים שפונו מהנגב המערבי ומהגליל.

דרך חדשה

בחירת ליאור שמחה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, תאושר בישיבה חגיגית של מועצת התנועה שתתקיים ב-29.2.2024 במכללת ספיר במועצה האזורית שער הנגב.

תגובת ליאור שמחה, מזכ"ל התנועה הקיבוצית הנכנס:

"אני שמח להוציא את הקיבוצים לדרך חדשה. בימים האחרונים התנהל קמפיין לא פשוט עבורי שנדמה שהיה נגוע בשיקולים זרים, אבל מהבוקר שאחרי הבחירות לאחר שנודעו תוצאות האמת, כולנו יחד: הארגונים הכלכליים, תנועות הנוער, ארגוני המחאה והקיבוצים. כולנו פועלים למען מטרה משותפת, שהיא שיקום יישובי העוטף וחיזוק יישובי הצפון. מוטלת עליי משימה שהיא לא פשוטה, ואני סמוך ובטוח שכולנו ביחד נוכל לה. ברצוני לברך את הדס ילין על הישג מרשים במערכת הבחירות, לשים את הפוליטיקה בצד, ולקרוא לה להצטרף להנהגת התנועה.

ברצוני להודות לאלפי הפעילים, ראשי המטות, ראשי האזורים וחברי הקיבוצים שפעלו לבחירתי, על שותפות במסע המתמשך להנהגת התנועה הקיבוצית, כאשר טובת הקיבוצית וחבריהם היא היעד העיקרי העומד לנגד עינינו".  

תגובת הדס ילין:

"מאחלת הצלחה לליאור! הצלחתך, הצלחתנו. מהיום אין מחנות – כולנו פועלים יחד לטובת התנועה הקיבוצית, קיבוצי הנגב המערבי והגליל, והמדינה כולה.

הצלחנו בזמן קצר להעיר את התנועה הקיבוצית שיצאה בהמוניה להצביע בשעתה הקשה ביותר, עם כמעט 50 אחוזי הצבעה. החזרנו את החברים והחברות למעורבות בנעשה בה. יצרנו שותפות עם מנהיגים ערכיים שמבינים היום את חשיבותה של התנועה הקיבוצית למדינת ישראל. הגענו להישג מרשים עם 46 אחוזים מהקולות ומעל ל-14,500 תומכים ותומכות.

קיבלתי תמיכה מרגשת מחברי וחברות קיבוצי הנגב המערבי ומפוני הגליל.

הערנו את נשות התנועה, גרמנו לשיח פמיניסטי ולסולידריות נשית והערנו נושאים שלא דוברו בתנועה, ויהיו חייבים להשתנות: יחסי כלכלה-חברה, פריפריה-מרכז, היעדרן של נשים ממוקדי קבלת החלטות, חשיבות האמירות הפוליטיות החד-משמעיות והתפשטות הכוחניות במחוזותינו; והעיקר, הבאנו רוח חדשה שגרמה לכ-14,500 איש להיסחף בה. תודה גדולה לתומכים ולתומכות הרבים והרבות, לאיתי זידנברג על השותפות, לצוות שלי ולמשפחתי האהובה".

תגובת ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית:

"ביום שלישי בלילה, כשהתוצאה הייתה ברורה, התקשרתי לליאור שמחה, בירכתי אותו על היבחרו, הבטחתי לו שהוא יקבל כל עזרה וכל סיוע, וסיכמנו איך ממשיכים הלאה. אמרנו שזאת הולכת להיות תקופה מאוד מאתגרת וקשה, ואיחלתי לו את כל ההצלחה שבעולם".

תגובת רעיה בן אברהם, מנהלת הקהילה בנען, ומי שהוצגה כמיועדת לתפקיד המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית:

"אשרי המאמין. את ליאור אני מכירה שנים. ליאור איש מאמין, חולם, מגשים, איש של אנשים, איש שהלב שלו במקום הנכון, שיודע לעבוד בצוות ולצור שיתופי פעולה עם כולם. אני יודעת כמה ליאור רצה את התפקיד וכמה תשוקה הייתה לו להוביל את התנועה הקיבוצית ולהצעיד אותה קדימה.

אני שמחה על שנבחר ומודה על הזכות להיות חלק ממשהו כל כך גדול, חשוב ומשמעותי, במיוחד היום. עכשיו, כשתאלם תרועת הפסטיבלים, הגיעה העת להפשיל שרוולים ולגשת למלאכה הקשה של שיקום וחיזוק הקיבוצים שנפגעו ב-7.10, והחזרת התנועה הקיבוצית ללב, תרתי משמע, של הזירה הציבורית-לאומית. הצלחתו של ליאור היא הצלחתנו".

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן