יבול שיא
הרפת והחלב
מרסס דו שורתי נעים ובניו2 1

חברת נחום נעים ובניו בע"מ – מיכון לכרם ומטע

4 דק' קריאה

שיתוף:

משתתפים:

רוני אמיר (1), מיטב מאור (2), שמשון שמאייב (2), רמי נעים (3), ברוך נעים (3), טירן נעים (3), טלי מרדכי (3)

  • מנהל תחום מיכון וטכנולוגיה, שה"מ, משרד החקלאות, (2) מדריך מיכון מחוזי (3) עובד חברת האחים נעים

במטרה לקדם את נושא המיכון והטכנולוגיה בחקלאות, נפגשים אנשי תחום מיכון וטכנולוגיה של שה"מ עם חברות בתחום כדי ליצור שיתופי פעולה, למען פיתוח והתאמה של הציוד והמכונות לדרישות החקלאות. לאחרונה קיימנו מפגש כזה עם חברת נחום נעים ובניו.

"נעים נחום ובניו בע"מ" היא חברה משפחתית שהקים אבי המשפחה כבר בשנת 1963, כאשר החל לעסוק בחקלאות בפרדס באזור המושבה מזכרת בתיה, ובה קיימת החברה עד היום. כשפרצה "מלחמת חרבות ברזל" נפגעו בתי המשפחה והמשרדים במושבה וכעת הם נמצאים בהליך של שיפוץ.

במפגש, שנערך בחצר החברה, ראינו כלים רבים כגון מרסס דו ותלת שורתי, קוטמת, פרה זמירה, בוצרת, מרסקות, מכסחות, מפוחים, מחלנות, מגוללת רשת לזיתים ועוד. קבלנו הסבר עליהם מבעלי החברה אשר יוצרים חלק מהם. נציין כי החברה עוסקת בגידול כרמים ומשמשת הן כקבלן עבודות בחקלאות, הן בפיתוח ויצור מיכון חקלאי וכן כחברה להפצת ציוד חקלאי.

מבחר הכלים :

  1. מכסחת 3 ערוגות מתקפלת הנישאת מאחור על טרקטור של לפחות 130 כ"ס. משמשת במטעי פקאן, אבוקדו לכיסוח עשבייה בשתי שורות. הכלי תוצרת החברה. ראה תמונה מס' 1.
Picture1
תמונה מס' 1: מכסחת מטעים 3 ראשים, מתקפלת 7 מ' לפקאן . יודעת לעבוד בשיפוע על גדודיות.

2. מרסס דו/תלת שורתי לכרם יין – כלי מיצור עצמי המסופק לחקלאים ונפוץ אצל קבלנים. המרסס בתצורה של דו או תלת שורתי משמש אותם במשק וכקבלן ריסוס. הזרועות עם פומיות קוניות ועבודה בלחץ גבוהה. זרועות מוטות הפומיות עולות ויורדות מלמעלה. ראה תמונה מס' 2.

    נותנים שירותי תיקון ואחזקה למרססים ומציעים לחקלאים אופציה של טרייד אין לקניית מרסס חדש.

    Picture2
    תמונה מס' 2: מרסס דו שורתי לכרם

    אופן העבודה במשק בכרם מאכל – הריסוס שורה אחת בכל מעבר עם מפוח אוויר או מרסס רגיל או  רובים (ג'יברלין וחומרי הזנה).  עבודות נוספות – ריסוס, ריסוק, מטאטא.

    מרכז גזם – כלי עזר בריסוק הגזם. מיצור עצמי. מורכב בחלק הקדמי ומשולב עם מרסקת אחורית בפעולה אחת בכרם.

    3. מאבק – כלי של 700 ל' נגרר. כלי ממוחשב. מפזר גופרית או סיד לייבוש הכרם תוצרת ARENA.

    4. מרסקת גזם – מדגמים של מרסקת רגילה לגזם ומרסקת עם פיקאפ . המרסקת הרגילה עם צידוד. מעדיפים מרסקת פיקאפ – לא זורקת אבנים (אבנים במכות יוצאות) ולא מעלה אבק כאשר כלי זה מרסק יותר טוב אולם איטי יותר. הכלים באים עם צידוד וריסוק כלפי הכלי – הגזם שנכנס יוצא מרשת בכלי. זהו כלי יקר יחסית– כ 45000 ₪. הבלאי קטן כי עובד בעיקר מול עצמו לעומת מרסקת פשוטה שעובדת מול הקרקע ונשחקת יותר. מתאים למטעי נשירים ולכרם. לא לענפים עבים מ "2.  מעל "2 בהדרים משווקים מרסקת גזם של KUHN המתאימה עד "4. ראה תמונה מס' 3.

      Picture3
      תמונה מס' 3: מרסקת גזם תוצרת ספרד. כלי חזק מאוד בקטגוריה.
      1. מטאטא/מגוב גזם לשורה לכרם ונשירים. פיתוח עצמי. מתקפל עם 2 ראשים.
      Picture4
      תמונה מס' 4: מגוב גזם לכרם, 2 ראשים

      5. מרסס מפוח צירי- ספידט מיצרים בכל הגדלים – למטעים ורימונים.

        ראה תמונה מס' 5.

        6. חובק גזם – לפינוי גזם. יצור עצמי. ראה תמונה מס' 6.

          Picture5
          תמונה מס' 6: חובק גזם

          סכום

          המפגש היה פורה וקידם שיתוף פעולה להתאמת ופיתוח כלים נוספים. לדברי רמי, מתוכננת הרחבה של ענבי מאכל בארץ אצל מגדלים ברחבי הארץ בהיקף 10,000 ד'. כעת יש 2,000 ד בנטיעות.

          בעבר ניסו מכונה לשילוב שריגים עם מכונת סיכות להדליה – משלבת. הבעיה שהסיכות הגיעו ליקב. אביזרי פלסטיק נשברו והחוט נופל. כיום תוקע סיכות עם מכונה ופועל מחזיק את החוט.

          פגשנו שם את הראל מיבול מחברת יזמות ושיווק בחקלאות בע"מ שהוא קבלן מנערות לזית משני הצדדים עם 2 טרקטורים במקביל.

          דנו על מתקן לחיגור מכני והציעו לבנות אב טיפוס על לחץ מים. 300 בר מחריץ דק עם בקרת מרחק.

          סוגיות על היבוא עלו: החברה ביקשה מהמשרד להזדרז באישורי מענקים מאחר ולא יספיקו לספק בזמן את הציוד. למשל, טוענים שהיצור והיבוא מאירופה לוקח זמן ולא יספיקו לאביב.

          רמי העלה את הקושי הקיים כיום בקבלת מכונות וחלקים מחו"ל וזמן המתנה ארוך המשפיע על תהליך המכירה וכתוצאה מזה נדרשת הזמנה מספר חודשים מראש.

          ציוד חדש: מאבק – מבקש להכיר למענקים.

          עובד על גולל רשתות לניעור מכני.

          לאחרונה משווקים את מוצרי חברת KUHN בארץ ונותנים שרות.

          כתיבת תגובה

          האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

          דקלה אריה בדלר, ממושב אשתאול שבהרי יהודה, היא בן אדם מעורר השתאות וסקרנות, בעלת תפישה חינוכית ייחודית לגיל הרך * ביום יום עורכת דקלה סדנאות ליווי התפתחותי לתינוקות ופעוטות, שמיועדות לתינוקות מגיל 3 חודשים
          6 דק' קריאה
          הם עזבו הכל, את העסק הפרטי שכל כך קשה עבדו עליו ויצאו להילחם ולשרת במילואים למען המדינה * רבים מהם שירתו שלושה חודשים ואף נקראו לסבב שני ובינתיים מצב העסק שהושאר מאחור הידרדר *
          10 דק' קריאה
          אסף ולדן הותיר אחרי לכתו שני ספרים – את ספר הפרוזה: "אורות הפנסים האחרונים" ואת ספר השירה: "לב אבוד בין מילים", שני יהלומי ספרות שפוערים צוהר קטן לנפשו המרתקת של ולדן. ספר "אורות הפנסים האחרונים"
          5 דק' קריאה
          בדי אוהלים המסמלים את הנדודים והטלטלות של אלו שפונו מביתם שמשו השראה למערכת לבוש שיצרה שיר כץ מצבעון. הפריפריה מגיעה לאופנה *תמונה ראשית: שיר כץ, מרגישה תלושה. "קהילת צבעון מפוזרת בכל המדינה. המשפחה שלי
          5 דק' קריאה
          13 דירות בבית ההולך ונבנה בנהריה, רכשו חברי קיבוץ רות. כשתסתיים הבנייה בעוד כשנתיים, יעברו אליו חברי הקיבוץ וילדיהם. "אנחנו בנהריה כדי להישאר, כי העיר והצפון חשובים לנו"  הקיבוץ העירוני "רות" של בוגרי השומר
          6 דק' קריאה
          בית המשפט מלמד הורים פרודים מהי אחריות הורית ״בית המשפט לא אמור להמשיך ללוות הורים עד שילדיהם יגיעו לבגרות, הדבר אינו מתיישב עם טובת הקטינים", אמרה השופטת הילה גורביץ עובדיה, מבית משפט לענייני משפחה
          2 דק' קריאה

          הרשמו לניוזלטר

          השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

          דילוג לתוכן