יבול שיא
הרפת והחלב
השקת מטוס לוזית באדיבות המועצה

מושב לוזית על מסלול ההמראה 

3 דק' קריאה

שיתוף:

בחודש שעבר, חנכו תושבי לוזית (מושב בשפלת יהודה, השוכן ממערב לפארק בריטניה ולעמק האלה) מטוס שבנו יחד והטיסו באירוע מיוחד. באירוע המיוחד, הדגים תושב המועצה לקהל כיצד נעשית הטסת כלי טיס זעירים ושונים. המטוס אשר נבנה בשיתוף פעולה של תושבים, בני נוער וילדים בלוזיתעובר כעת לשדה תעופה קרוב להרכבת מנוע בתקווה להצליח להטיס אותו בשמי הארץ.  

*תמונה ראשית: ראש המועצה אבישי כהן בהפנינג בלוזית. צילום: באדיבות מועצה אזורית מטה יהודה 

אז איך קורה שתושבים במושב לוזית התחילו מיזם מיוחד כזה? תושבים שהיו חלק מהיוזמה מספרים לקו למושב על הפרויקט הייחודי: 

"אנו צוות "מייקרים" (יוצרנים), הפועל להקמת מרכז יצירה קהילתי בלוזית. באזור שלנו קיים משאב של אנשים יצירתיים עם ידע נרחב, המעוניינים לחלוק אותו באופן חוויתי, וגם קהל מגוון המורכב ותיקים וצעירים הצמא לעשייה משותפת והעשרה, קרוב לבית. הרכבת מטוס בקנה מידה 1:1 – היה פרויקט הביכורים שלנו! 

כיצד הכול התחיל? 

"לפני כשנה, חבר הצוות הביא למושב ערכה של מטוס מדגם RV12, תרומת קרן י"קא, כחלק משיתוף פעולה עם מרכז המדעים של העיירה ירוחם – שם החלו במלאכת הרכבת אותו מטוס. במשך השנה, קבוצת נוער ומבוגרים מלוזית והסביבה, השלימה את בניית גוף המטוס וכעת נותר לחבר לו מערכת חשמל, מנוע וכנפיים. לשם חשיפת מרכז היצירה בפני התושבים, יזמנו במושב הפנינג בנושא תעופה. העיתוי ציין פרידה מהמטוס, בכדי להכשירו לטיס. המטוס יטוס בגובה של מטוס פרטי.   

ב21.7.24 העברנו את המטוס לבמה המרכזית של המושב ובדשא הצבנו מתקן לשיגור בקבוקים. הפעלנו פינות יצירה: סקיצות לצביעת המטוס, מטוסים מקיפולי נייר, וסימון הבית הפרטי על גבי תרשים לוזית. הדגמנו תעופה של כלי טיס זעיר (שיצר תושב לוזית). הערב נחתם במטס במעמד ראש המועצה, מנכל יק"א, ומנהל מרכז המדעים." אומרים חברי הצוות. 

מהי המטרה של יוזמות כאלה?  

"הרעיון היה של אחד מחברי הצוות." מספרת תושבת שהייתה חלק מהפרויקט ומוסיפה: "בחזון שלנו, מרכז היצירה ("מייקרס ספייס"), יהווה מוקד משיכה אזורי לפעילות בתחומי האמנות והטכנולוגיה. בחזון שלנו, מרכז היצירה יהווה מוקד משיכה איזורי, לפעילות בתחומי האמנות והטכנולגיה, ולכן אנו מחפשים לו בית קבע בלוזית. 

Screenshot 2024 08 15 105912
הפנינג והטסת המטוס במושב לוזית. צילום: תמר משולם 

תושבת נוספת ממושב לוזית, אמא לילד שהשתתף בפרויקט מספרת על חווייתה:  

"היה אירוע מושלם. באמת. לא מעייף ולא ארוך ועם תוכן ואפילו שוס מרהיב בסוף! האירוע היה גם מאוד קהילתי ומחבר, ואפשר שיחות קלילות והיכרות עמוקה יותר עם שכנים חדשים וותיקים. אבל בעיקר – הוא פתח אופק והציב את כל נושא התעופה כתחום נגיש: הנה, פה אצלנו במושב, ילדים בנו ומטיסים! הבנות שלי בגילאי גן, וקצת קטנות מכדי להשתתף; אבל מאז האירוע הן כל פעם שואלות מתי גם הן יוכלו לבנות מטוס, ואם כשהן יטוסו הם יוכלו לקבוע את צבע המטוס…." 

"החוויה של להיות עם כולם לבנות עם כולם ולדבר עם כולם ממש טובה וכיפית." מספר נער שהשתתף בהרכבת המטוס ובהפנינג. 

חברי הצוות הוסיפו את רשמיהם מהחוויה: "הערב תובל במתוקים, תוצרת מקומית, ובירה קרה. ברקע התנגנו שירים בהקשר מעוף. היה כיף לראות את כולם נהנים! מעבר לכך; היצירה היא מרפא לנפש, ובתקופתנו לפעולה כזו יש משמעות של חוסן."  

התושבים הזמינו את ראש המועצה אבישי כהן להשקת מרכז יצירה ומטוס מיוחד שנבנה בלוזית ע"י התושבים. ראש המועצה אבישי כהן אמר על במה לתושבים: "משהו חדש מתחיל עכשיו בלוזית! אני שמח שאנחנו שותפים בפרויקט כזה מדהים של יצירה והנדסה יחד. אתם מעוררים השראה לילדים שלכם במושב להיות יצירתיים, יזמים והשמיים הם הגבול."  

בנוסף לאירוע המיוחד התקיים הפנינג למשפחות ביישוב של יצירה וחגיגה אווירית.   

רוצים גם להיות מייקרים? או לעשות משהו כיפי ומעניין למען הקהילה? למעוניינים בשיתוף פעולה: [email protected] 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דקלה אריה בדלר, ממושב אשתאול שבהרי יהודה, היא בן אדם מעורר השתאות וסקרנות, בעלת תפישה חינוכית ייחודית לגיל הרך * ביום יום עורכת דקלה סדנאות ליווי התפתחותי לתינוקות ופעוטות, שמיועדות לתינוקות מגיל 3 חודשים
6 דק' קריאה
הם עזבו הכל, את העסק הפרטי שכל כך קשה עבדו עליו ויצאו להילחם ולשרת במילואים למען המדינה * רבים מהם שירתו שלושה חודשים ואף נקראו לסבב שני ובינתיים מצב העסק שהושאר מאחור הידרדר *
10 דק' קריאה
אסף ולדן הותיר אחרי לכתו שני ספרים – את ספר הפרוזה: "אורות הפנסים האחרונים" ואת ספר השירה: "לב אבוד בין מילים", שני יהלומי ספרות שפוערים צוהר קטן לנפשו המרתקת של ולדן. ספר "אורות הפנסים האחרונים"
5 דק' קריאה
בדי אוהלים המסמלים את הנדודים והטלטלות של אלו שפונו מביתם שמשו השראה למערכת לבוש שיצרה שיר כץ מצבעון. הפריפריה מגיעה לאופנה *תמונה ראשית: שיר כץ, מרגישה תלושה. "קהילת צבעון מפוזרת בכל המדינה. המשפחה שלי
5 דק' קריאה
13 דירות בבית ההולך ונבנה בנהריה, רכשו חברי קיבוץ רות. כשתסתיים הבנייה בעוד כשנתיים, יעברו אליו חברי הקיבוץ וילדיהם. "אנחנו בנהריה כדי להישאר, כי העיר והצפון חשובים לנו"  הקיבוץ העירוני "רות" של בוגרי השומר
6 דק' קריאה
בית המשפט מלמד הורים פרודים מהי אחריות הורית ״בית המשפט לא אמור להמשיך ללוות הורים עד שילדיהם יגיעו לבגרות, הדבר אינו מתיישב עם טובת הקטינים", אמרה השופטת הילה גורביץ עובדיה, מבית משפט לענייני משפחה
2 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן