יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2024 08 04 114542

על בינה מלאכותית בעולם מכשירי השמיעה, כבר שמעת?!

3 דק' קריאה

שיתוף:

בימים אלה אנו נחשפים לאחת המהפכות הטכנולוגיות הגדולות של המין האנושי – הרי היא הטמעת הבינה המלאכותית בחיינו, ואנחנו רק בתחילת הדרך.

צילום תמונה: PHONAK

נוכחות הבינה המלאכותית שהייתה בעבר נחלתם של חוקרים ומדענים הפכה בשנים האחרונות לנחלת הציבור הרחב לשימוש בבינה מלאכותית פוטנציאל אדיר לשפר את איכות חיינו, אם רק נצליח לרתום לכך את הטכנולוגיה באופן מוצלח. בתחום מכשירי השמיעה, הטמעת יתרונות הטכנולוגיה המתקדמת של בינה מלאכותית החל כבר לפני כרבע מאה!

במכשירי השמיעה של חברת סונובה השוויצרית, המיוצגת בארץ ע"י חברת שטיינר – מהחברות הוותיקות והמובילות בישראל בתחום שיקום השמיעה, והמשווקות תחת המותגים פונאק ויוניטרון, הוטמעו כבר מקצת אותם טכנולוגיות מתקדמות של מערכות בינה מלאכותית במטרה לדייק את ביצועי מכשירי השמיעה לכדי הבנה ברורה של דיבור וצלילים.

גולת הכותרת  ברצון לדמות את יכולות ההאזנה האנושית באמצעים טכנולוגיים ניכרת בשילוב אפליקצייתAutoSense OS  במכשירי השמיעה של החברה. AutoSense OS היא תוכנה המוטמעת במכשירי השמיעה בעלת מנגנון למידה אוטומטי מבוסס AI. התוכנה המשולבת במכשירי השמיעה סורקת את הסביבה בה נמצא המאזין 700 פעמים בשנייה, על מנת להתאים באופן מיטבי את המכשיר לסביבה האמיתית של השומע, ממש בכל שנייה ושנייה, בזמן אמת.

טכנולוגיית SmartSpeech המוטמעת במכשירי הדור החדש של פונאק -גם הם פיתוח של חברת סונובה שאת מגוון מכשירי השמיעה המתקדמים שלה ניתן למצא בכל אחד מ 100 סניפי שטיינר ברחבי הארץ, מאגדת מספר יכולות מבוססות AI המנגישות ומדגישות את הדיבור בצורה משופרת, במטרה להבטיח הבנה מיטבית על ידי השומע.

למשל, יכולת אוטומטית לשינוי כיוון המיקרופונים במצב של דיבור ברעש והחלשת הרעש הסביבתי, דבר המיטיב את תנאי ההאזנה והדיבור בתנאי רעש ב-26%.

בנוסף, פונקציית UltraZoom , המציגה יכולת כיוון אוטומטי של המיקרופונים  כאשר מזוהה דיבור על רקע רעש סביבתי, באופן שהרעש הסביבתי יוחלש ותנאי ההאזנה ישופרו.

במצבי רעש חזק במיוחד, פונקציה בשם StereoZoom 2.0 מסייעת בשיפור בהבנת הדיבור בכ- 16% בזכות יכולתה למקד את ההגברה לכיוון הספציפי ממנו מגיע הדיבור. כאשר הדיבור מתרחש מאחורי ראשו של המאזין, פונקציית SpeechSensor משתלבת ומאפשרת את הגברת הדיבור כך שהמאזין אינו צריך אפילו להפנות את ראשו. מנגנון זה מפחית את המאמץ השמיעתי במצב שהדיבור אינו מגיע מקדימה – ב 11%! 

Dynamic Noise Cancellation (DNC) הוא מנגנון הנחתת רעש מרחבי מבוסס-AI העובד בשיתוף עם המיקרופונים הכיווניים שפורטו עד כה. כוחו של DNC בשיפור היחס בין הדיבור לרעש והפחתתו כך שצלילי הדיבור יהיו ברורים וחדים יותר. בנוסף למנגנון זה, ניתן להיעזר גם באפליקציה הייעודית למכשירי פונאק (MyPhonak App) בה גם ניתנת האפשרות לבחור את עוצמת ביטול הרעש הסביבתי באופן ידני.

דוגמא נוספת לשילוב טכנולוגיות מתקדמות כיום בעולם במכשירי השמיעה, היא פונקציית  Motion Sensor Hearing שפותחה לשיפור נגישות הדיבור בזמן תנועה – למשל בעת הליכה מהירה, ריצה וכדומה – תוך ניצול לימוד מבוסס-AI. החיישן הייחודי מזהה את אופי התנועה ומשנה את כיווניות המיקרופונים בהתאם, על מנת שהמשתמש ישמע ויבין היטב גם את האנשים ההולכים לצידו או מאחוריו. שינוי הכיווניות משפר את המודעות השמיעתית לסביבה, מיקום הצליל במרחב ואת היכולת לעקוב אחר שיחה המתבצעת גם תוך כדי תנועה.

טכנולוגיות ייחודיות ומתקדמות אלה המיושמות כבר היום במכשירי השמיעה, משקפות את התועלת האדירה שמקנה לנו הבינה המלאכותית.

התרומה לשמיעה איכותית, באופן אוטומטי מבוסס בינה מלאכותית וללא לחיצת כפתור, מפחיתה משמעותית את המאמץ השמיעתי ומשפרת מהותית את איכות חיי המשתמש. יכולתו של כבד השמיעה לשמור על אורח חיים סדיר ללא מגבלת פעילות או תנועה מאפשרת לו לטפח את קשריו החברתיים, המשפחתיים והאינטלקטואליים שלא לדבר על יכולתו התעסוקתית ועצמאותו הכלכלית, המאפשרים לו להיות חלק פעיל וחיוני בחברה.

לעיתים עולה השאלה, מה חשיבות איכות השמיעה ומדוע יש להשקיע בה כ"כ הרבה משאבים?

אבדן שמיעה לרוב הינו תהליך הדרגתי המתפתח עם הגיל, אך לא רק. כיום עם העלייה בתוחלת החיים צפי המתמודדים עם לקות השמיעה בעשורים הקרובים צפוי להגיע לרמות חדשות שלא הכרנו עקב חשיפה מוגברת לרעש, שימוש בתרופות אוטוטוקסיות, שימוש באוזניות היושבות בתעלת השמע קרוב לעור התוף כמו iPods, ועוד

חוסר מודעות, הכחשה, חשש מסטיגמה חברתית, חשש מטכנולוגיה ועוד הן הסיבות הנפוצות להימנעות מאבחון ודחיית תהליך שיקום השמיעה ולהזנחה זו יש מחיר!

מספר מחקרים הציגו קשר בין לקות שמיעה מתמשכת בקרב מבוגרים לירידה קוגניטיבית ועד פיתוח דמנציה.

בקרב כל שכבות האוכלוסייה, בעת קושי שמיעתי ממושך שאינו מטופל, חווה המתמודד חוסר אונים ובידוד העלול להתפתח לתחושת דיכאון והימנעות חברתית המגבירה את תחושת הניתוק וחסר המשמעות.

בקרב הפעילים תעסוקתית, לקות שמיעה מעלה את סיכוייו של אדם להיות מובטל וקשורה לרוב לבעיות פרנסה והשתכרות. ולבסוף, אדם הזקוק למכשירי שמיעה ונמנע מהשימוש בהם, מקשה אף על סביבתו הקרובה. בעיקר על בני משפחתו המבקשים לתקשר עימו ונאלצים לחזור על עצמם  ולהגביר את קולם  – תהליך היוצר לרוב תחושת עצבנות ותסכול.

ככל שאבחון לקות השמיעה נעשה בשלב מוקדם יותר, נראה שהתאמת המכשיר וההסתגלות אליו קלה יותר. זו הסיבה שכיום חברת שטיינר- רשת מכוני השמיעה הגדולה והוותיקה בישראל (מאז שנת 1949) בבעלות Sonova תאגיד על שוויצרי, המוביל בעולם בתחום שיקום השמיעה, מזמינה אתכם שלא להמתין ולהיכנס לאחד מ 100 סניפיה וסוכניה בפריסה ארצית.

ברשת שטיינר תמצאו קלינאי תקשורת מיומנים ומנוסים שיוכלו להעניק לכם את השירות הטוב ביותר בייעוץ, התאמת מכשירי השמיעה ושיקום שמיעתכם. בעת הביקור תוכלו להתנסות ללא כל התחייבות במכשירי השמיעה של סונובה חודש מלא ללא כל תשלום! לשטיינר הסדרים עם כל קופות החולים ואיכות השירות של שטיינר עומדת בדרישות התקנים המובילים והמחמירים בעולם למכשירי שמיעה. מכשירי השמיעה של החברה מאושרים לשימוש בשבת וחג על ידי מכון צומת והמכון הטכנולוגי להלכה.

אז למה אתם מחכים?

התקשרו כבר היום ל *6967 על מנת לברר איזה מכון קרוב ביותר למקום מגוריכם לתיאום פגישת ייעוץ. פרטים נוספים על מבחר מכשירי השמיעה שלנו, טיפים ומדריכים תוכלו למצא באתר החברה https://www.steiner.co.il/

בריאות שלמה ובשורות טובות

שטיינר רשת מכוני השמיעה הגדולה והוותיקה בישראל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דקלה אריה בדלר, ממושב אשתאול שבהרי יהודה, היא בן אדם מעורר השתאות וסקרנות, בעלת תפישה חינוכית ייחודית לגיל הרך * ביום יום עורכת דקלה סדנאות ליווי התפתחותי לתינוקות ופעוטות, שמיועדות לתינוקות מגיל 3 חודשים
6 דק' קריאה
הם עזבו הכל, את העסק הפרטי שכל כך קשה עבדו עליו ויצאו להילחם ולשרת במילואים למען המדינה * רבים מהם שירתו שלושה חודשים ואף נקראו לסבב שני ובינתיים מצב העסק שהושאר מאחור הידרדר *
10 דק' קריאה
אסף ולדן הותיר אחרי לכתו שני ספרים – את ספר הפרוזה: "אורות הפנסים האחרונים" ואת ספר השירה: "לב אבוד בין מילים", שני יהלומי ספרות שפוערים צוהר קטן לנפשו המרתקת של ולדן. ספר "אורות הפנסים האחרונים"
5 דק' קריאה
בדי אוהלים המסמלים את הנדודים והטלטלות של אלו שפונו מביתם שמשו השראה למערכת לבוש שיצרה שיר כץ מצבעון. הפריפריה מגיעה לאופנה *תמונה ראשית: שיר כץ, מרגישה תלושה. "קהילת צבעון מפוזרת בכל המדינה. המשפחה שלי
5 דק' קריאה
13 דירות בבית ההולך ונבנה בנהריה, רכשו חברי קיבוץ רות. כשתסתיים הבנייה בעוד כשנתיים, יעברו אליו חברי הקיבוץ וילדיהם. "אנחנו בנהריה כדי להישאר, כי העיר והצפון חשובים לנו"  הקיבוץ העירוני "רות" של בוגרי השומר
6 דק' קריאה
בית המשפט מלמד הורים פרודים מהי אחריות הורית ״בית המשפט לא אמור להמשיך ללוות הורים עד שילדיהם יגיעו לבגרות, הדבר אינו מתיישב עם טובת הקטינים", אמרה השופטת הילה גורביץ עובדיה, מבית משפט לענייני משפחה
2 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן