יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2024 09 03 124135

פייק של אכפתיות

3 דק' קריאה

שיתוף:

חברי קיבוץ סאסא לא הוזמנו לביקור נתניהו בקיבוץ. כי מה, מישהו חייב להם משהו? • התאגיד הציבורי שאונס את כולנו

אפילו לא לחבק בכאילו
בטקס הממלכתי לציון 7 באוקטובר לא יהיה קהל, כי מארגני הטקס חוששים מהתפרצויות זעם של משתתפים בטקס, נגד נתניהו. אפשר היה לתת לקהל להיות נוכח באירוע, אילו המארגנים יכלו להבטיח שהוא יהיה על טהרת תומכיו של ראש הממשלה, נניח אנשי פורום תקווה ופורום גבורה. מכיוון שאין אפשרות כזו, הטקס יהיה ללא קהל ולא צפויות במהלכו שום הפרעות.
נתניהו לא מרשה לעצמו להופיע במקומות בהם הוא עלול לפגוש אזרחים שאינם מאוהדיו ולשמוע מה יש להם להגיד לו. זו גם הסיבה שכשהוא ביקר בקיבוץ סאסא ביום רביעי שעבר, חברי הקיבוץ לא עודכנו שביקור כזה עומד להיערך אצלם, ולמדו עליו רק מהדיווחים בתקשורת. אילו היו שם חברים, נתניהו היה בוודאי שומע מהם מילים קשות על מה שמתרחש בגבול הצפון ואולי גם בנושא טרפוד העסקה להחזרת החטופים. למה לו? יש איזשהו חוק שמחייב אותו להודיע לחברים שהוא מגיע לבקר בקיבוץ שלהם? הרבה יותר בטוח להצטלם כהרגלו כשהוא מוקף חיילים, במקרה הזה לוחמים מגדוד 13 של גולני.
כתבה על כך חברת סאסא, טל רצ'בסקי: "בחודש שעבר הגיע ח"כ בני גנץ לפגוש את חברי סאסא המפונים בכפר הנופש מעגן. הוא הסתובב בין השולחנות, חיבק והקשיב, ורק לאחר מכן ניגש לעמדת ההגשה ואכל יחד איתנו את האוכל שבושל במטבח בסאסא המפונה, הובל ברכב במשך שעה, והוגש לנו במעגן בכלים חד-פעמיים כמדי יום. אחרי ארוחת הצוהריים הוא גם ביקר בכל בתי הילדים.
ביום שני האחרון, הגיע לבקר בסאסא ח"כ יאיר גולן. הביקור החל בארוחת צוהריים, לקח את מגשו והתיישב יחד איתנו בשולחנות כאחד הקיבוצניקים. לאחר מכן קיים מפגש פתוח עם כל חברי הקיבוץ הנוכחים שבו דיבר איתנו על עתיד הצפון והמדינה, הקשיב לבעיותינו, וגם ענה על שאלות מאוד קשות של חברים בלי להתחמק.
היום, הסתבר לנו בשעה 20:00 בערב דרך התקשורת, ביקר בסאסא ראש הממשלה בנימין נתניהו. 'ביקר' זו מילה גדולה, לארוחת צוהריים סודית בחדר האוכל שלנו שהוכנה במיוחד עבור 'ביקור צבאי עם אישיות בכירה', או משהו כזה, כשלא נאמר לקיבוץ בשום שלב שהוא זה שמתוכנן להתלוות אליו. נערך לו שולחן כמו במסעדה עם מפות לבנות שאנחנו מוציאים רק בערב שישי. אלה שרובנו המוחלט לא זכה לאכול עליהן כבר כמעט 11 חודשים.
וחברי הקיבוץ לא הוזמנו, ולכן אין לי תמונה לפוסט הזה לצערי.
הוא לא פגש אף אחד מאיתנו לשיחה, גם לא את חברי כיתת הכוננות (עורכת: מלבד שלושה חברים, כך מתברר). לא הגיע להקשיב וגם לא לדבר אתנו. אפילו לא לחבק בכאילו, אפילו רק בשביל המצלמות. אנחנו שקופים, והקיבוץ היפה שלנו, שעובדים כל כך קשה בלשמור עליו חי ופועם, הוא רק תפאורה עבורו.
איך אמרת ביבי? 'הצפון? – זה שם' וגיחכת. הבדיחה, כרגיל, על חשבוננו״.
הביקור של נתניהו בצפון, נועד לחגוג את ההישג של מתקפת המנע בלבנון והשמדת אלפי רקטות של חיזבאללה. לא רק חברי סאסא לא הוזמנו אליו, גם ראשי הרשויות בצפון לא. יומיים לפני הביקור הודיעו ראשי הרשויות הללו, שהם מנתקים קשר עם מדינת ישראל ומוסדותיה, כי נמאס להם. אם, למרות ההודעה הזו, נתניהו היה מזמין אותם להיפגש עמו והם היו מסרבים להגיע, הוא היה יוצא טוב מהסיפור הזה. הוא העדיף לא לקחת סיכון שהם יבואו, ויצא רע. פעמיים רע.
זה האיש. ביוני האחרון ערך נתניהו ביקור בקריית שמונה. ראש העיר אביחי שטרן לא הוזמן למפגש ולא עודכן על קיומו. מי שכן הוזמן לביקור היה מועמד הליכוד לראשות העיר, אלי זפרני, מקורב לרעייה שרה. אחרי הביקור אמר אביחי שטרן: "בשביל הממשלה הזו הכול הצגה. פייק של אכפתיות, ביטחון ועשייה. רה"מ הגיע ל'סיור' רושם בצפון והקיף עצמו בשחקנים בכדי לחזק את מעמדו הליכודי״.
"סיור רושם בצפון", זו ההגדרה המתאימה גם לביקור בסאסא. בבוקר הנורא של יום ראשון השבוע, היה מתוכנן לנתניהו עוד סיור רושם, בבית הספר גוואטמלה בירושלים, לרגל פתיחת שנת הלימודים. הוא ביטל. ידע בדיוק מה מצפה לו.
קמפיין ההתבוללות של התאגיד
התוכנית "סליחה על השאלה" בשבוע שעבר בערוץ 11, ארחה זוגות מעורבים – יהודים וערבים. בחורה יהודייה נשואה לערבי, בחור יהודי שרעייתו ערבייה, ואפילו, שומו שמיים, שתי נשים, יהודייה וערבייה. הם ענו לשאלות כמו איך הכרתם, איך המשפחה קיבלה את הקשר בינכם, אתם לא מפחדים שהילדים שלכם ייצאו מבולבלים ועוד.
לסגן השר אבי מעוז ממפלגת נעם קפצו הפיוזים. "לתשומת לב שר התקשורת ושר האוצר", צייץ מעוז הנזעם, "‏תאגיד ההתבוללות הציבורי אונס את כולנו לממן את קמפיין ההתבוללות שלו. ‏הגיע זמן הפרטה, ‏ל-800 מיליון השקלים בשנה יימצא ייעוד טוב יותר. בטח בזמן מלחמה״.
שר התקשורת שלמה קרעי שם לב והודיע, שמועצת תאגיד השידור הציבורי היא מועצה תומכת התבוללות, שאינה ציונית ואינה לאומית. "בקרוב רובה, כולל יושב הראש שלה, מסיימת את תפקידה. נפעל למנות מועצה ציונית ולאומית שתייצג את ערכיה של מדינת ישראל". מועצה שבמסגרת התוכנית "סליחה על השאלה" תאשר להפיק פרק עם חוזרים בתשובה, אבל לא עם יוצאים בשאלה?
חבר הכנסת אוהד טל, הציונות הדתית, צייץ: "יהודים בכל הדורות: מוכנים למסור את הנפש כדי שהילדים שלהם יתחתנו עם יהודים. יהודים 'נאורים' בתאגיד: כולה קצת התבוללות. מה אתם עושים עניין. אל תהיו כאלה גזענים״.
אחד המגיבים לידיעה הציע, שהכנסת תחוקק חוק שיאסור נישואים בין יהודים וערבים. מגיב אחר ענה לו: "היה פעם חוק דומה, בגרמניה של שנת 1933". גזענים? אנחנו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דקלה אריה בדלר, ממושב אשתאול שבהרי יהודה, היא בן אדם מעורר השתאות וסקרנות, בעלת תפישה חינוכית ייחודית לגיל הרך * ביום יום עורכת דקלה סדנאות ליווי התפתחותי לתינוקות ופעוטות, שמיועדות לתינוקות מגיל 3 חודשים
6 דק' קריאה
הם עזבו הכל, את העסק הפרטי שכל כך קשה עבדו עליו ויצאו להילחם ולשרת במילואים למען המדינה * רבים מהם שירתו שלושה חודשים ואף נקראו לסבב שני ובינתיים מצב העסק שהושאר מאחור הידרדר *
10 דק' קריאה
אסף ולדן הותיר אחרי לכתו שני ספרים – את ספר הפרוזה: "אורות הפנסים האחרונים" ואת ספר השירה: "לב אבוד בין מילים", שני יהלומי ספרות שפוערים צוהר קטן לנפשו המרתקת של ולדן. ספר "אורות הפנסים האחרונים"
5 דק' קריאה
בדי אוהלים המסמלים את הנדודים והטלטלות של אלו שפונו מביתם שמשו השראה למערכת לבוש שיצרה שיר כץ מצבעון. הפריפריה מגיעה לאופנה *תמונה ראשית: שיר כץ, מרגישה תלושה. "קהילת צבעון מפוזרת בכל המדינה. המשפחה שלי
5 דק' קריאה
13 דירות בבית ההולך ונבנה בנהריה, רכשו חברי קיבוץ רות. כשתסתיים הבנייה בעוד כשנתיים, יעברו אליו חברי הקיבוץ וילדיהם. "אנחנו בנהריה כדי להישאר, כי העיר והצפון חשובים לנו"  הקיבוץ העירוני "רות" של בוגרי השומר
6 דק' קריאה
בית המשפט מלמד הורים פרודים מהי אחריות הורית ״בית המשפט לא אמור להמשיך ללוות הורים עד שילדיהם יגיעו לבגרות, הדבר אינו מתיישב עם טובת הקטינים", אמרה השופטת הילה גורביץ עובדיה, מבית משפט לענייני משפחה
2 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן