יבול שיא
הרפת והחלב
התנועה החדשה 16

למרות הביטולים והשינויים לאור המצב הבטחוני, כ- 2000 חניכים וחניכות התנועה החדשה לקחו חלק במפעלי פסח 2024 ברחבי הארץ, מכיתה ד' ועד יב'

2 דק' קריאה

שיתוף:

בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.
החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות עם משפחות החטופים. 

ברחבי הארץ, בצפון ובדרום, צעדו כ- 2000 חניכי וחניכות התנועה החדשה בשומר החדש במסעות, פעילויות וטיולים כחלק ממפעלי פסח 2024. 

על אף המצב הבטחוני הוכיחו בתנועה שהקשר והאהבה לארץ, לאדמה, ולערכים עליהם מתחנכים החניכים אינו מוטל בספק, וכשהתכנית המקורית התבטלה בעקבות המצב הבטחוני יזמו בחלק מהמועצות ובחוות של התנועה פעילויות פרטניות ערכיות שהמצב הבטחוני אפשר לקיים בכפוף להנחיות פיקוד העורף ומשרד החינוך.

המחנות לד-ו׳ במחוז צפון ודרום ומחוז חוות שהיו מתוכננים בוטלו ולאחר ישיבת הערכת מצב של התנועה החליטו לחשב מסלול מחדש ולהפוךהוחלט להפוך את המחנות לטיולים חד יומיים כדי לאפשר לחניכים ולחניכות לצאת לטיול שכל כך ציפו לו. כ-450 חניכי ד׳-ו׳ בליווי מדריכים ואנשי צוות יצאו לטייל באזור יערות מנשה.

באזור ירוחם התקיים לשכבות ז'-ח' מסע תחת הכותרת "מהקמה לתקומה" בהשתתפות למעלה מ-1500 חניכים וחניכות. המסע שילב בין טיול רגלי vמחבר את החניכים לאדמה, לגיאוגרפיה, והיסטוריה של המקום, לבין סיפורי מנהיגים מקומיים וארציים מתקופות שונות. החניכים לקחו חלק גם בהתנדבויות וניווטים בעקבות גיבורים וגיבורות מקומיים בעיר ירוחם.

התנועה החדשה 17
התנועה החדשה

המסע כולו הוקדש להזדהות ותמיכה במשפחות החטופים. החניכים והחניכות צעדו עם צועדים כובעים וחולצות צהובות על מנת להזדהות ולתמוך במשפחות החטופים ולדרוש בשובם. בערב היום השני למסע החניכים הבוגרים התכנסו למעגלי שיח מרגשים עם משפחות חטופים שהגיעו לספר ולשתף ודנו יחד על הרלוונטיות והחשיבות של ארגוני הנוער במיוחד בימים אלו. המסע הסתיים בטקס סיכום עצוב ומרגש בנוכחות נציגי משפחות החטופים. 

גיל דיקמן, בן דוד של כרמל גת שחטופה בידי החמאס, השתתף בטקס ושיתף בתחושותיו את החניכים:  "אני חושב שלא היה טקס שמילא אותי בתקווה כמו הטקס הזה. לראות אתכם כאן, דווקא בזמן מלחמה יוצאים, נמצאים ביחד, מדברים על הדרכים לשנות את המציאות במדינה, וזוכרים אותנו – את המשפחות, את החטופים, ואת בשביל מה בכלל אנחנו נמצאים כאן. זה דבר כל כך מרגש, וכל כך משמעותי. לנו כמשפחות יש תמיד את החשש הזה שאולי – ישכחו. ישכחו את החטופים, ישכחו את המשפחות, ישכחו שאנחנו נלחמים על החיים שלהם ועל החיים של כולנו כאן. כשאני רואה אתכם כאן, אני יודע שאין שום סיכוי שאתם תתנו לזה לקרות. אני רוצה להגיד לכם תודה רבה עליכם, על ההזדמנות להיות כאן, על התמיכה, תודה שאתם כולכם צהובים וצהובות כאן! והלוואי שתביאו את השינוי הזה שאתם כל כך עסוקים בלהביא". 

יובל גורן, מנהלת מחוז מרכז, בתנועה החדשה: "אני שמחה ומברכת על ההזדמנות להוציא את חניכי התנועה בשכבות הנמוכות אל מרחב החוץ לראשונה לשנת פעילות זו ולחוות חוויה שונה ומיוחדת מזו שקורת בכיתות ובחדרי הפעילות השגרתיים, במיוחד לאור המציאות הבטחונית המורכבת בה אנו חיים בחצי שנה האחרונה."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

איתן בן צבי, בן 43 מקיבוץ נצר סירני, נשוי ליעל ואב ל4 בנים נכנס החודש באופן רשמי לתפקיד מזכ"ל התנועה החדשה בשומר החדש. במסגרת תפקידו יפעל למען כ-20 אלף חניכים וחניכות מ-22 מועצות אזוריות,
2 דק' קריאה
אורי רונן מאור הנר ולהקתו הפולק סטונרס בשיר שנכתב ממשבר אישי וקיבל משמעות חדשה בעקבות אירועי 7 באוקטובר In my wildest dreamsI never imagined That I׳ll be the onethat standsChildren are running,Mothers are hidingAnd
3 דק' קריאה
ב-1942 נוסד המכון ללימודי החקלאות של האוניברסיטה העברית, מה שלימים הפך לפקולטה לחקלאות ברחובות * איזה גלגולים עברו על הפקולטה לחקלאות? כיצד לימדו ולמדו בפקולטה למרות השתתפות המרצים והסטודנטים במלחמות ישראל – ומהי תרומתה
12 דק' קריאה
מה מרגיש האדם החילוני כשהמואזין נשמע כאילו הוא ממש על השיש במטבח? סובלנות. המון סובלנות הרמקולים של המסגד נמצאים 70 מטר בקו אווירי ממרפסת הדירה של הבת שלי.הבת שלי מתגוררת ביפו-שוק-הפשפשים. יש להניח שאתם
4 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן