יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2024 06 04 103934

״מקום גם לאנשי מרכז שמאסו בדרך הנרפית שמפגין בני גנץ״

3 דק' קריאה

שיתוף:

יאיר גולן, שנבחר ברוב מוחץ ליו"ר מפלגת העבודה, לא ממצמץ, לא מפחד מהימין וקורא לעלות מדרגה במחאה האזרחית.מתחילת הפריימריז מספר חברי הקיבוצים במחוז הקיבוצים הכפיל את עצמו

את הבחירות לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה לקח יאיר גולן בהליכה קלה, ועכשיו הוא כבר פועל להקמת מפלגת הדמוקרטים שתכלול את העבודה, מרצ וחלקים מתנועות המחאה.
המספרים מדברים בעד עצמם. למפלגת העבודה היו ביום הבחירות כ-51 אלף חברים, 20 אלף מהם מתפקדים חדשים. במחוז הקיבוצים עמד מספר החברים לפני תחילת הפריימריז על כ-3,000, וביום הבחירות הוא היה 6,200. בבחירות השתתפו 31,353 מצביעים, שהם 60 אחוז מבעלי זכות הבחירה. יאיר גולן זכה ב-95.15 אחוז מהקולות, אבי שקד ב-1.89 אחוז, עזי נגר ב-0.77 אחוז, ואיתי לשם ב-1.76 אחוז.
בלי פחד מהימין
״תוצאות ההצבעה מאוד מעודדות אותי", אומר גולן, "מה שהכי מעודד זו העובדה שבקרב החברים שהתפקדו למפלגה אחרי שפתחנו את הקמפיין באמצע פברואר, שיעור ההשתתפות בהצבעה עמד על 95 אחוז. זה אומר שיש כמיהה לשינוי, יש רצון לאמץ קו לוחמני יותר ונמרץ יותר, מתוך תחושה שזה באמת מאבק על הבית. זה מאבק על היכולת שלנו לחיות פה במדינה חופשית, דמוקרטית ובטוחה. מכל הבחינות האלו יש פה עידוד גדול, אבל צריך לזכור שרוב העבודה עוד לפנינו״.
אתה מרוצה מתוצאות המפקד בתנועה הקיבוצית?
״אני שמח על התוצאות האלו. מבחנתי זו התחייבות להחזיר את מפלגת העבודה, ובהמשך את המפלגה המאוחדת, למרכז העשייה ההתיישבותית. נפעל במלוא הכוח במרחב הפריפריה, ונחזור להיות מפלגה חלוצית שמזהה משימות לאומיות ומטפלת בהן. אני חושב שבנושא הזה, אחרי ההלם והשבר של 7 באוקטובר, חיוני שהמפלגה תציב בראש מענייניה את שיקום עוטף עזה ושיקום גבול הצפון כפרויקטים לאומיים. אני יכול להגיד שבכל ממשלה עתידית אני אלחם על זה, כי זו בעיניי תקומת ישראל השנייה. נטשנו כיום שני חבלי ארץ, ומעולם המפעל הציוני לא ספג מכה כל כך קשה. לכן אנחנו צריכים לתת בנושא הזה תשובה ציונית הולמת״.
כשאני אומר שהמפלגה שהוא רוצה להקים תהיה איחוד של מפלגות השמאל, גולן ממהר לתקן אותי. "זה לא איחוד השמאל", הוא מציין, "מבחנתי זה איחוד של כלל המרכיבים הליברל-דמוקרטים, הנחושים להיאבק על דמותה של מדינת ישראל, ושעושים את זה בלי פחד מהימין ובלי שום כוונה להיכנע לסדר היום הלאומני הקיצוני, הבוטה והאלים שהימין כופה עלינו כבר כל כך הרבה שנים. לכן במפלגה החדשה יש גם מקום לאנשי מרכז שמאסו בדרך הנרפית שמפגין בני גנץ, או בדרך הלא ברורה שבה נוקטים אחרים בין הימין הרך לימין היותר קשה״.
במרצ בזמנו לא נבחרת לתפקיד היו"ר. עכשיו אתה רוצה לאחד את העבודה ומרצ למפלגת הדמוקרטים. מה המשמעות של איחוד כזה כשלעבודה יש ארבעה מנדטים אבל היא לא עוברת בסקרים את אחוז החסימה, ומרצ מחוץ לכנסת אבל יש לה בסקרים ארבעה מנדטים?
״זה שעדיין סוקרים את המפלגות בנפרד זו תקלה, אבל אנחנו נפתור אותה. בסקר האחרון של מעריב שיצא אחרי הפריימריז, לעבודה יש חמישה מנדטים ולמרצ ארבעה. בסקר בערוץ 12 יש למפלגה המאוחדת עשרה מנדטים. זאת התמונה היותר עדכנית שכנראה שמשקפת את העובדה שאני עומד בראש מפלגת העבודה. הכוונה שלי היא לחתור לאיחוד במלוא העוצמה. אסור למצמץ בנושא הזה. יהיה איחוד, נחגוג אותו, ונציין אותו כראשית יציאה לדרך חדשה והרחבת השורות. הציבור שלנו חייב להבין שאנחנו נמצאים בקמפיין, שלהערכתי הולך להיות הקשה ביותר בתולדות מדינת ישראל ואנחנו צריכים לצאת לדרך״.
איך משלבים במפלגה את תנועות המחאה?
״תנועות המחאה יצאו לדרך כתנועות פוליטיות אבל לא מפלגתיות, ולכן אף מפלגה לא תוכל להגיד שהן משתייכות אליה. האתגר פה הוא לא להביא למפלגה את התנועות כולן אלא מנהיגים בולטים מתוכן, ולהראות שלאנשי המחאה יש מקום במערכת הפוליטית. יש בתנועות האלו אנשים מעולים, ואני מקווה שנצליח להביא אלינו רבים מהם״.
גולן מציין שלאחר ההקמה הרשמית של המפלגה המאוחדת, יתקיים בה מפקד חברים ולאחר מכן ייערכו גם פריימריז לתפקיד יושב ראש המפלגה ורשימת נציגיה בכנסת. "אנחנו בונים מפלגה דמוקרטית, ואני גם לא חושב שבמחנה שלנו אפשר או נכון לבנות גוף לא דמוקרטי. אנחנו חייבים להעלות את ישראל על דרך חדשה, וזה לא עניין פרסונלי של העומד בראש המפלגה. אנחנו חייבים לבנות גוש דמוקרטי שיכול להתקיים לנצח, כי הוא לא תלוי באדם זה או אחר״.
מה אתה שואף שיקרה אחרי הקמת מפלגת הדמוקרטים וההשתתפות שלה בבחירות לכנסת הבאה?
״קודם כל, אנחנו צריכים להגיע למספר דו-ספרתי של מנדטים, וכיעד ראשוני להפוך לאחר הבחירות למפלגה דומיננטית בכל קואליציה עתידית. בסבירות מסוימת, כפי שבנט מצא את עצמו ראש ממשלה, אנחנו גם יכולים להוביל קואליציה כזה. מוקדם עדיין לדבר על זה. זה לא רלבנטי כרגע. כרגע אנחנו צריכים לדבר עם קהל הבוחרים הפוטנציאליים דברים אמיתיים, לא פנטזיות, דברים שמבטאים נחישות ושאיפה לקבוע את גורל מדינת ישראל״.
לעלות מדרגה במחאה האזרחית
יום לאחר בחירתו הברורה לראשות מפלגת העבודה, קיבל גולן טעימה ממה שהולך ללוות אותו בתפקיד החדש. בערוץ 14 צץ סרטון מתוך מפגש שקיים, שבו קרא למרי אזרחי ואף הביא דוגמה: "למשל – אנחנו לא עושים מילואים עד שהממשלה לא מתחלפת". בהמשך הוא תועד מציין: "אני לא אומר עכשיו שזה הצעד הנכון", אבל זה לא הפריע לאנשי ימין מהקואליציה ומהאופוזיציה לגנות את דבריו בטענה שהוא מטיף לסרבנות.
״הבאתי את הדוגמה הזאת", אומר גולן, "ובאמת אמרתי שעכשיו זה לא הצעד הנכון. אנחנו עדיין נמצאים בלחימה ולכן כל מה שקשור בסרבנות פשוט לא רלבנטי כרגע. צריך לומר עכשיו שאנחנו תומכים בצה"ל ובכוחות הביטחון, ושניתן את מלוא הגב לבנות ולבנים שלנו שלוחמים בשטח, כפי שעשינו עד עכשיו. בניגוד לחלק מהמבקרים שלנו, אצלנו כולם משרתים בצבא. מצד שני, אנחנו צריכים לעלות מדרגה במחאה האזרחית. היא לא יכולה להישאר רק בהפגנות במוצאי שבת. היא חייבת לצאת לרחובות, לצמתים ולגשרים גם באמצע השבוע, כי אחרת אין באמת לחץ על הממשלה הנוראה הזאת״.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השנה העונה מקדימה בשבועיים עם קטיף האשכולית, הפומלית והלימון של מרכז הארץ בהצלחה! לאחרונה התקיים מפגש מעניין בנושא תקני שיווק תוצרת חקלאית. מאז שנת 2011 יצר משרד החקלאות חוק, שמטרתו לתקון תקני שיווק למכירת
3 דק' קריאה
יבוא תפוזים ממדינות שלישיות לאיחוד האירופי ירד משמעותית ביולי בהשוואה לממוצע מצרים עדיין מקדימה את דרום אפריקה כספקית הגדולה ביותר, חודש לסיום העונה מקור: Freshplaza דוח הפיקוח האחרון על יבוא הדרים ממדינות שלישיות שפורסם
6 דק' קריאה
ראיון עם מנחם ורד, אדיר ורד וירון נחום, רפת עלי ורד, כפר יחזקאל קצת עלינו רפת עלי ורד שוכנת בכפר יחזקאל ומהווה את המשך דרכן של רפתות ורד וברקוביץ'. מה שנקרא "הכל נשאר במשפחה".
4 דק' קריאה
״יש לפצות בהקדם חקלאים על הנזקים לרכוש ולמגן במיידי את המשקים החקלאיים בכל אזור הצפון״ מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח קיים היום סיור במושבים ובשטחים החקלאיים שנפגעו במועצה האזורית עמק
< 1 דק' קריאה
יופיעו לראשונה על קרטוני החלב של תנובה במהדורה מוגבלת תנובה, חברת המזון המובילה בישראל, יוצאת במהלך לציון שנה למלחמת חרבות ברזל ומשיקה מהדורה מוגבלת של קרטוני 'חלב תנובה' עליהן יופיעו לראשונה תמונות אמיתיות של
2 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן