יבול שיא
הרפת והחלב
אלעד שמיר המרכז לחדשנות בעמק

אלעד שמיר, קיבוץ יפעת, מנכ"ל "מרכז כנרת לחדשנות kIC"

< 1 דק' קריאה

שיתוף:

קלמן קאופמן, מבכירי ההייטק בישראל, יו"ר "מרכז כנרת לחדשנות KIC"

לפני כשלוש שנים התמנה אלעד שמיר לתפקיד מנכ״ל "מרכז כנרת לחדשנות KIC". מטרת המרכז היא פיתוח האזור בדרכים חדשניות בתחום הכלכלי, החברתי והאקדמי.

המרכז לחדשנות הוא שותפות בין "צמח מפעלים" שבבעלות עשרות קיבוצים, לבין "המכללה האקדמית כנרת", קק"ל, המועצה האזורית עמק הירדן ובית החולים פורייה.

 ראינו בו צעיר אנרגטי עם הרבה מוטיבציה ואיכות אנושית, מעט ידענו אז על היכולות העצומות של מנהיגות ויצירתיות הטמונות בו. סוד העניין הוא בשילוב הכוחות האזוריים כדי לקבל מכפילי כוח, תוך כדי מיתוג מאפייני האזור סביב חקלאות מודרנית ומבוססת ידע. 

אלעד הצליח לגשר בין השותפים ולחבר את המרכיבים השונים של המרכז זה לזה. במסגרת הקשר עם מפעלי התעשייה האזוריים, יזם אלעד פורום לדו שיח ושיתוף פעולה בין עשרות מפעלים, שמהווה מנוע לשינוי והתחדשות. 

כמו כן הוא הרחיב את הקשר עם מפעלים וחברות רבות עוצמה בחו״ל, אשר המרכז לחדשנות הוא הגורם המקשר עבורם עם החקלאות המתקדמת בישראל והם עתידים להקים מרכזי פיתוח בישראל. 

במסגרת הפעילות לבניית מערכת יזמית אזורית, המרכז פועל להקמת קרן השקעות בין לאומית למשיכת הון פיננסי לכלל החקלאות המתקדמת בישראל ולאזור הגליל בפרט. 

בהיבט החינוכי הקים אלעד, יחד עם מכללת "כנרת", מכון לחדשנות, בו משתתפים ולומדים עובדים ממפעלי האזור, סטודנטים מהמכללה, תלמידי תיכון ותלמידים מחו״ל. 

תחת הנהגתו הקים המרכז מאיץ טכנולוגי בו מוכשרות עשרות חברות הזנק, רובן של תושבי האזור. בצד המאיץ פועלת מיקרו קרן השקעות לעידוד מיזמים חדשים.  

בימים אלה פועל המרכז לבניית מרכז תעשיה ומחקר, אלעד הוא החולייה המובילה בפרויקט שבו מעבדות טכנולוגיות של בית הספר להנדסה ישתלבו בבניין אחד עם חברות הייטק מן הארץ ומחו״ל.  

אלעד השכיל לגייס ולהשביח צוות מעולה רב תכליתי ומוכשר והמרכז משמש היום מודל לחיקוי לאזורים רבים בארץ וגם לחו״ל.                

יכולותיו של אלעד מתאימות באופן מושלם למה שנדרש ממנכ״ל: יכולת אינטגרציה ויזמות, סולם ערכים שכולל כבוד הדדי, הכלה ואהבת הארץ, כל אלה הופכות אותו למנהיג אמיתיאחד ממנהיגיי המחר – הדור המוביל שבדרך. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ביום שני בשבוע הבא ה-9.9.2024 יתקיים הכנס השנתי של חברת "החקלאית". במעמד הכנס יהיה נוכח מר אורן לביא – מנכ"ל משרד החקלאות וביטחון המזון. אתם מוזמנים להגיע ולפגוש את הלקוחות, עובדי הענף, הרופאים המובילים
< 1 דק' קריאה
אתמול (יום ד') נערך כנס רפתנים של חברת "הרמן פרוג'קט" בקיבוץ סעד עם מעל ל-80 משתתפים. הקיבוץ אירח את הכנס, ולנו היה חשוב לערוך את האירוע, דווקא בעוטף, דווקא עכשיו. הכנס היה מוצלח מאוד
< 1 דק' קריאה
שלוש בוגרות בית הספר לעיצוב בחיפה הקדישו את פרויקט הגמר שלהן לקיבוץ. מיחסי אהבה שנאה לחינוך המשותף, דרך מבט מורכב של הטוב עם הרע ועד תכנון מחוץ לקופסא לקיבוצים שנפגעו בשבת השחורה  *תמונה ראשית:
3 דק' קריאה
הקו המפריד בין תהליכי העברה בין־דורית  האינטראקציה המיוחדת שאני מקיימת עם משפחות במושבים בענייני העברה בין־דורית, זיקקה אצלי כמה עקרונות שאני משוכנעת בכוח שלהם להשפיע על התהליכים המאתגרים. העקרונות האלה כל כך משמעותיים, שכשהם
4 דק' קריאה
דני גבאי, חבר מושב מרחביה, דור שלישי למייסדים, מספר על ההתיישבות בעמק יזרעאל, על תולדות המושב ועל משפחתו * הוא מציין בדבריו, שבמושב מרחביה היה רצף של התיישבות מאז 1911 ועד היום * רעייתו
8 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן