יבול שיא
הרפת והחלב
1 11

נשים בחקלאות – שקד בן שטרית ברנע, חקלאית ממושב "בצת"

2 דק' קריאה

שיתוף:

נשואה ללי-דור ואימא לעיטם (9) ולוטם (5). מילדות גדלתי בבית שחינך לאהבת הארץ, ציונות ועבודה. חקלאות הייתה חלק בלתי נפרד מהבית שלנו, כך שאין זה מפתיע שאחד הזיכרונות הראשונים שלי הוא זריעת זרעים בכוסות שתילה וטיפוחם, וזיכרון ההתרגשות שאותם זרעים הפכו לפרחים – קסם של ממש.

בשנת 2016, הקימו הוריי את חוות הפטריות "אוצרות היער" במטרה לגדל פטריות איכותיות בעלות מרקמים וטעמים ייחודיים, תוצרת כחול-לבן. הפטריות עשירות במינרלים וויטמינים שישמשו בין היתר כמזון-על בעולם הקולינריה.

כיום בחווה אנו מגדלים זנים שונים של פטריות, כל זן דורש זמן גידול, שיטת גידול ותנאים שונים. 

החווה דוגלת בקיימות וחקלאות בת-קיימא. כפועל יוצא מזה בחווה נעשה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות לצורך חקלאות מדייקת, צריכת חשמל מפאנלים סולאריים, השקיה חסכונית במים ומחזור מים להשקיית מטעי האבוקדו.

לאחר שנשביתי בעולם הקסום של הפטריות, הצטרפתי לעבודה בחווה עם אבי, אורי בן שטרית ז"ל, והעמקתי לתוך עולמן המופלא והקסום של הפטריות.

אבי ז"ל לימד אותי את נבכי עולמן של הפטריות, גידולן וכיצד לנהל חווה. לאט לאט העביר את האחריות אליי. מותו בטרם עת הוביל לכך שהיה עליי לקחת את המושכות לניהול החווה בפתאומיות. למזלי, אימי היקרה מרים, סמכה עליי, האמינה בי ונתנה לי כוח, ביטחון ואומץ אינסופי להמשיך הלאה ולנהל את החווה ביד חופשית והצלחתי היא בזכותה.

על אף האתגרים שפקדו אותי ואת משפחתי, החווה שלנו ממשיכה לגדול ולהתפתח. כיום, בנוסף לניהול החווה אני עוסקת בייעוץ בתחום ופועלת בשיתוף פעולה עם גופי מחקר שונים. לאחרונה התרגשתי לקבל אות הוקרה כאחת מ-40 חקלאים צעירים פורצי דרך. זוהי תזכורת שיש עוד דרך ארוכה וקסומה שצפויה לי.

"מינה דל פסח" מפטריות יער

מינה דל פסח
מינה דל פסח

רכיבים

חבילת פטריות יער של "אוצרות היער" מגורדות בפומפייה או טחונות במכונת בשר (כל הפטריה – גם הרגל וגם הראש), 2 מצות רטובות היטב מכוסות במגבת, בצל, גמבה קטנה חתוכה לקוביות, חצי חופן צנוברים, 2 שיני שום, חופן פטרוזיליה, מלח פלפל ובהרט לפי הטעם. ניתן להוסיף גם גזר מגורד.

הכנה

מטגנים הבצל ולאחר שמזהיב מוסיפים גמבה, לאחר טיגון קל מוסיפים את השום והפטריות ומטגנים. מתבלים לפי הטעם במלח פלפל ובהרט.

מוסיפים צנוברים ופטרוזיליה לאחר טיגון קל, מכבים את האש. מומלץ שיישארו מעט נוזלים. במידה ואין אפשר להוסיף מעט מים.

שמים נייר אפיה בקערה חסינת חום ומעליו מצה רטובה כך שהשוליים עולים מעלה. במידה ונוצרים חורים ניתן להשלים באמצעות "טלאים" של מצה נוספת. בסוף האפיה הופכים את המאפה על צלחת הגשה, לכן מומלץ לשים נייר אפייה. 

ממלאים בתבשיל הפטריות ומכסים בעזרת מצה נוספת. מקפלים את השוליים לתוך הקערה (ניתן בעדינות להשתמש בסכין כך שהמצה מכסה את כל התבשיל). מכניסים לתנור ל-180 מעלות מכוסה בנייר אפיה למשך 15 דקות. ואח"כ פותחים את נייר האפיה ל-5 דקות, שמים צלחת הגשה והופכים.  בתיאבון!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן