יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2024 09 30 163020

לקראת ראש השנה: עונת הקיווי הישראלי נפתחת

2 דק' קריאה

שיתוף:

חפשו את זן ה"ברונו" על המדפים *** שימו לב שלא לרכוש קיווי מזן "היווארד" שיבשיל רק החל מחודש נובמבר

בימים אלה נפתחת עונת הקיווי הישראלי. לקראת ראש השנה וחגי תשרי, קוראת מועצת הצמחים לציבור להוסיף לשולחנות החג, יחד עם הרימון, התפוח, התמר, הענבים, התאנים ושאר הפירות המסורתיים, גם את הקיווי מסוג "ברונו" תוצרת ישראל שמבשיל בימים אלה ועולה על המדפים.

ענף הקיווי בישראל מהווה מרכיב חשוב בכלכלת הצפון, וגדל בעיקר בגליל ובגולן. מאז פרוץ המלחמה, מתמודדים המגדלים עם מציאות קשה ומורכבת, עם עבודה 'תחת אש' ותחת איום הטילים, בשטחי גידול מאויימים, עם מיגון חלקי, עם גישה מוגבלת לחלק משטחי הגידול ועם מחסור בעובדים. מגדלים רבים גם גוייסו למילואים. כל אלה, שמתווספים לפגעי טבע, תנאי אקלים משתנים ואתגרי היומיום הנוספים עימם מתמודדים המגדלים, פגעו קשות במגדלים.

שני זני הקיווי הפופולאריים ביותר שגדלים בארץ הם "ברונו" (קיווי מוארך שטעמו מתוק יחסית) ו"היווארד" (הזן הנפוץ בישראל; צורתו עגלגלה). בעוד ה"ברונו" מבשיל ומשווק לצרכנים בימים אלה (תחילת אוקטובר), ה"היווארד" מבשיל החל מחודש נובמבר, ומומלץ שלא לקטוף או לצרוך אותו לפני כן. הקיווי הישראלי נקי כמעט לגמרי ממזיקים וממחלות, וגידולו בארץ אינו מצריך שימוש בחומרי הדברה. את הקיווי עדיף לקנות כשהוא קשה יחסית, ולאפשר לו להתרכך בטמפרטורת החדר. כאשר הוא רך – הוא מוכן לאכילה.

Screenshot 2024 09 30 163041

שי גולני, יו"ר שולחן הקיווי במועצת הצמחים, מציין כי "מרבית עבודת החקלאות נעשית בגבולות המדינה, ומאז פרוץ המלחמה – חקלאים רבים, גם מדרום הארץ וגם מהצפון, נפגעו בשל המצב הקיים. למרות הקשיים והאתגרים הרבים, מגדלי הקיווי בארץ הגיעו להישגים מרשימים, כאשר קטיף הפרי מתקיים למרות הירי והאיומים הביטחוניים. וכך, הקיווי מזן 'ברונו' האהוב והטעים מצטרף בימים אלה לשפע של פירות ישראליים טריים שנמצאים על המדפים וממתינים לצרכנים הישראלים. לכן, לקראת חגי תשרי, אנו קוראים לציבור הישראלי ליהנות מהפירות המקומיים הטריים, ולהעדיף אותם על הפירות המיובאים; כך, גם ישמרו על בריאותם וגם יתמכו בכלכלה המקומית ובמגדלים הישראלים".

מועצת הצמחים פועלת במישורים הציבוריים והמקצועיים של 4 ענפי החקלאות העיקריים (ירקות, פירות, הדרים וזיתי השמן) לצד משרד החקלאות וארגוני המגדלים. בפעילותה מצעידה המועצה את חקלאות ישראל קדימה כך שתמשיך להיות מופת לחקלאי העולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

השנה העונה מקדימה בשבועיים עם קטיף האשכולית, הפומלית והלימון של מרכז הארץ בהצלחה! לאחרונה התקיים מפגש מעניין בנושא תקני שיווק תוצרת חקלאית. מאז שנת 2011 יצר משרד החקלאות חוק, שמטרתו לתקון תקני שיווק למכירת
3 דק' קריאה
יבוא תפוזים ממדינות שלישיות לאיחוד האירופי ירד משמעותית ביולי בהשוואה לממוצע מצרים עדיין מקדימה את דרום אפריקה כספקית הגדולה ביותר, חודש לסיום העונה מקור: Freshplaza דוח הפיקוח האחרון על יבוא הדרים ממדינות שלישיות שפורסם
6 דק' קריאה
ראיון עם מנחם ורד, אדיר ורד וירון נחום, רפת עלי ורד, כפר יחזקאל קצת עלינו רפת עלי ורד שוכנת בכפר יחזקאל ומהווה את המשך דרכן של רפתות ורד וברקוביץ'. מה שנקרא "הכל נשאר במשפחה".
4 דק' קריאה
״יש לפצות בהקדם חקלאים על הנזקים לרכוש ולמגן במיידי את המשקים החקלאיים בכל אזור הצפון״ מזכ״ל תנועת המושבים ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל, עמית יפרח קיים היום סיור במושבים ובשטחים החקלאיים שנפגעו במועצה האזורית עמק
< 1 דק' קריאה
יופיעו לראשונה על קרטוני החלב של תנובה במהדורה מוגבלת תנובה, חברת המזון המובילה בישראל, יוצאת במהלך לציון שנה למלחמת חרבות ברזל ומשיקה מהדורה מוגבלת של קרטוני 'חלב תנובה' עליהן יופיעו לראשונה תמונות אמיתיות של
2 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן