יבול שיא
הרפת והחלב
‏‏לכידה

"חידת משולם" השאירה את השאלות פתוחות

3 דק' קריאה

שיתוף:

יוצר הסדרה "חידת משולם" קבע לעצמו מטרה ועבד לפיה. עכשיו תעלה דרישה להעניק חנינה לעוזי משולם? ועוד: אחרי שמצעד הגאווה בירושלים עבר בשלום, תהיה רגיעה בעיסוק בקהילה הלה"טבית?  

אז מה היה לנו? 

לאחר צפייה בסדרת הדוקו-דרמה "חידת משולם", שהוקרנה בשלושה חלקים בערוץ 11, מתקבל הרושם שיוצר הסדרה, רני סער, הציב לעצמו שתי מטרות. האחת – "לטהר" את שמו של הרב עוזי משולם ולהציג אותו כלוחם צדק, שאולי השתמש בשיטות לא מקובלות, אבל התדמית העבריינית שהודבקה לו עשתה לו עוול. השנייה – להציג את חטיפת ילדי תימן כעובדה היסטורית מוגמרת. היה, ועוד איך היה. 

איך דאג סער לקדם את המטרות הללו בסדרה? על ידי כך שבחלק הדרמטי שלה, שתיאר בעיקר את ההתבצרות של משולם וחסידיו בבית ביהוד, הוא נמנע מלשלב קטעים שהיו עלולים לחבל בבניית התדמית המרוככת של האיש. בחלק הדוקומנטרי דאג סער לראיין רק את מי שטוענים שילדים תימנים נחטפו במספרים גדולים, ושענן של מסתורין והשתקה עוטף את עבודות שלוש הוועדות שבדקו את הפרשה והגיעו למסקנה אחרת. דבר נוסף שעשה סער, או בעצם לא עשה, הוא נמנע מלשאול שאלות שכל מי שמתיימר לבחון את הפרשה חייב לשאול אותן.  

 המרואיין המרכזי בסדרה הוא ד"ר נתן שיפריס, שהיה בצעירותו בין המתבצרים ביהוד, יד ימינו של משולם, ישב בשל כך בכלא שלוש שנים, ולאחר מכן עסק רבות בפרשה ואף פרסם ספר בשם "ילדי הלך לאן? פרשת ילדי תימן, החטיפה וההכחשה". שיפריס טען וטוען, שרוב הילדים שנעלמו, לא נפטרו כפי שנמסר להוריהם, אלא נמסרו או נמכרו לאימוץ, בארץ או בחו"ל.  

את מי לא טרח סער לראיין בסדרה? למשל את ההיסטוריון ד"ר אבי פיקאר מאוניברסיטת בר אילן, שהשתתף בדיון שהתקיים באולפן לאחר הקרנת הסדרה. הוא טוען למשל, שוועדת החקירה הממלכתית שהוקמה בעקבות ההתבצרות האלימה של משולם, עשתה עבודה יסודית, בדקה מקרים רבים של ילדים שלמשפחותיהם נמסר על מותם והן טוענות שנחטפו. עובדה היא, טוען ד"ר פיקאר, שמאז פורסם דוח הוועדה ב-2001, "עדיין לא הופיע ולו גם מקרה אחד, שבו אותר בחיים ילד 'חטוף' שהוועדה קבעה שנפטר". 

מה באשר לאינפורמציה שלא הובאה בסדרה, כיוון שהייתה פוגמת בבניית התדמית המשופרת של עוזי משולם? למשל שבסדרת הרצאות שנתן ברחבי הארץ ב-1992, הציג משולם את תיאורית היהודים האמיתיים מול הערב רב. לפי התיאוריה הזו, העם היהודי מורכב מיהודים אמיתיים, התימנים למשל, ויהודים בתחפושת, הערב רב, החילונים כמובן. הממסד הציוני האשכנזי שקלט את יהודי תימן, שהם כאמור היהודים האמיתיים, ביקש להשמיד את ילדיהם כדי להביא ניצחון לשטן. חשיפת הקנוניה על ידי משולם וחסידיו תחשוף את השקר הציוני-אשכנזי ותקדם את ביאת המשיח. (מתוך "פרשת ילדי תימן – מרכז המידע", מומלץ לעיין.) 

השאלות שנדרש היה לשאול ולא נשאלו? איך זה שעד היום לא התגלה אף חטוף אחד ולא נחשף אף חוטף אחד, ואיזה אינטרס יש לממשלת הליכוד בראשות נתניהו, למנוע חשיפת מסמכים שיעידו על פשע נורא שבוצע בימי ממשלת מפא"י בראשות בן גוריון? 

 אז מה היה לנו? סדרה מגמתית, שהיוצר שלה קבע מראש מטרה ועבד לפיה. מי שמאמין שהייתה חטיפה ממוסדת של ילדי תימן וצפה בסדרה, קיבל חיזוק לעמדתו. מי שלא מאמין שהייתה, לא למד ממנה שום דבר חדש שיכול היה לגרום לו לשנות את עמדתו.  

 מדברים על כוונה לקדם מתן חנינה לרב עוזי משולם. על סמך מה, על סמך הדמות שיוצר "חידת משולם" בחר להציג? 

מה לא להתבייש להגיד 

עיסוק נרחב בקהילה הלה"טבית היה השבוע ושיאו במצעד הגאווה שהתקיים ביום חמישי בירושלים. המצעד, תודה לאל ובייחוד למשטרת ישראל, הסתיים בשלום למרות איומים שנשלחו למארגניו, שהם יגמרו כמו שירה בנקי. 

קדם לו פרסום של דברים שאמרו בגנות ההומואים, שני רבנים, מהציונות הדתית כמובן. "לא להתבייש. להגיד – הומואים הביתה", אמר הרב צבי קוסטינר, ראש ישיבת מצפה רמון ומרבני מפלגת נעם, בנאום שנשא במאהל המחאה שחובשי הכיפות מקיימים מול ביתו של ח"כ ניר אורבך, במטרה לשכנע אותו לעשות כמעשה עידית סילמן.  

הרב יגאל לוינשטיין, שפעם אמר ש"הגאים הם סוטים שמטריפים את המדינה", אמר הפעם בשיעור למורות, שמשיכה לשני המינים נגרמת בגלל טראומה מינית, ו"כשמטפלים בטראומה, הנטייה באופן טבעי חוזרת למקומה הטבעית". בישיבת עלי שלוינשטיין עומד בראשה, הקימו קרן שתממן טיפולים פסיכולוגיים מסוג זה. 

במגזין של ערוץ 14 תחת הכיתוב "להט"ביסטן", התפרסמה כתבה של גלי בת חורין, שהיא בעצם דלית לאוטב-סוטר, שפעם הייתה בשמאל, התפכחה ועברה לימין. בן חורין מסבירה בכתבה, כיצד ארגוני השמאל הרדיקלי "משליטים את דת הלהט"ב על מדינת ישראל". שמעון ריקלין, בכיר בערוץ, המליץ בחום לקרוא. פעם ניסה הממסד הציוני להכחיד את היהודים האמיתיים ולהנציח במדינה את שלטון הערב רב (עוזי משולם). היום מקודמת מזימה של ארגוני השמאל הרדיקלי להשליט פה את הדת הלה"טבית. (ארגוני השמאל מקדמים במקביל מזימה נבזית נוספת – לשלב נשים בתפקידי לחימה בצה"ל, במטרה להחליש את הצבא).  

ולקינוח: האגודה למען הלהט״ב הגישה בשלישי שעבר תביעת לשון הרע נגד שמעון ריקלין על סך 450 אלף שקלים, בטענה שריקלין כינה אותה בערוץ 14 "סוטים ומטורפים", וסירב לחזור בו מדבריו. ריקלין הודיע שלא יצליחו לסתום לו את הפה, והוא ייפגש עם מגישי התביעה בבית המשפט.  

 איך אמר הרב צבי קוסטינר, "לא להתבייש. להגיד – הומואים הביתה". אנחנו אומרים: "לא להתבייש. להגיד – רבנים חשוכים והומופובים למיניהם – הביתה!". 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*תמונה ראשית: מאיר יפרח, מזכיר ארגון מגדלי ירקות כל יום אני נדהם מחדש מהרעיונות ההזויים של המשרד. הבעיה היא לא שינוי שם כזה או אחר, הבעיה היא מה עושים עם משרד שאיבד את דרכו
הנהלת האגודה אישרה את מינויו של טל יפת (44), מקיבוץ רגבים לתפקיד מנכ"ל "החקלאית".  טל נכנס לתפקידו באופן רשמי ב-17 במרץ. בתפקידו האחרון ניהל טל את הפעילות העסקית של המושב השיתופי מי עמי. בחזקתו
< 1 דק' קריאה
משרד החקלאות יגיש בימים הקרובים הצעת מחליטים לאישור הממשלה לגיבוש תכנית לאומית לביטחון מזון שתכלול גיבוש יעדים לאספקת המזון לכלל האוכלוסייה שר החקלאות, ח"כ אבי דיכטר: "מדובר במהלך חסר תקדים, אנחנו, במשרד החקלאות, מובילים תהליך
< 1 דק' קריאה
הגברת גליה: " אז הם נכנסו למקלטים, התעצבנו ממה שראו, פנו אליך בטענות ואז הנושא היה צף. כשנגמר הבלגן הביטחוני הנושא שוב נעלם מתחת לשטיח – אין לאנשים זמן, אין להם כוח, כן ביום
ב-7.10 יצאה יעל ופתחה את כל המקלטים במושב נהלל, בדקה מה מצבם והובילה לטיפול, שיהיו כשירים ומוכנים במידה ויהיה צורך לשהות בהם * יעל אלון שפירא היא ד"ר לרפואה סינית ונציגת "מעברים בעמק" בנהלל,
9 דק' קריאה
הזמרת שולה חן, ילידת נהלל, הופתעה לגלות שהשיר שלה "בוא הביתה" מופץ כמביע תחינה לשחרור החטופים מעזה * בראיון לעדינה בר-אל היא מעלה זיכרונות מילדותה ונעוריה בנהלל ומן השירות בלהקת הנח"ל ומספרת על הקריירה
9 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן