יבול שיא
הרפת והחלב
צוות זרעים גדרה

פלפל בלוקי עמיד לנמטודות וקמחונית

3 דק' קריאה

שיתוף:

Syngenta

בתחילת חודש דצמבר, קיימה חברת זרעים גדרה – סינג'נטה ימים פתוחים למגדלי פלפל במושבים פארן וצופר. במסגרת הימים הפתוחים השיקה החברה גנטיקה חדשנית ופורצת דרך של זנים בעלי עמידות כפולה הן לנמטודות והן וקמחונית בנוסף לעמידויות הקיימות עד כה ל TMV, TSWV.

 

ביקרנו ביום הפתוח בפארן, אשר התקיים בחלקה של המגדל אורי יעקובי ונחשפנו לשלושת הזנים החדשים. הזנים נקראים :"הוקאידו" "סאיטמה" ו "סנסיי" (שמות של לוחמי אגדות יפנים מגני העם). לצד העמידוית החדשות מעניקות הגנה כפולה, הם מאופיינים בצימוח וויגורי עם כיסוי עלוותי טוב, המשכיות חזקה ובולטת בגל השלישי ובפרי איכותי מאוד עם דופן עבה וצבע מבריק – פלפל עמיד לנמטודות וקמחונית

 

זרעים גדרה פלפל
זרעים גדרה פלפל

 

באירוע ההשקה אנחנו פוגשים את ליטל ויצמן מנהלת מכירות איזור מזרח ישראל, את ארי קון, מנהל מוצר פלפל בטריטוריה של דרום מזרח אירופה ואת תמיר בסון, מנהל השיווק בישראל: "בעצם, אנחנו משיקים פה שלושה זנים חדשים, שהינם תוצאה של פיתוח ומיקוד עבור המגדלים בערבה ולראשונה בישראל עם עמידות כפולה לקמחונית ונמטודות.

פלפל בלוקי עמיד לנמטודות וקמחונית ("עמידות כפולה")

הזנים הינם מסחריים בספרד, זו כבר השנה השנייה ותופסים תאוצה הן בשוק האורגני והן בקונבנציונאלי ", הם מספרים. הגנטיקה החדשה שמוצגת כאן היום, מעניקה מענה אמיתי לאתגרים בשטח של מגדלי הפלפל ובאה לעזור להם לחסוך עלויות כך שהרווחיות שלהם תגדל.

את זה ניתן להשיג ע"י צמצום מתן חומרי הדברה יעודיים אם בשלב הכנת השדה ואם בטיפולים הפרופילקטיים / תגובתיים במהלך העונה. בישראל, אך לא רק בה, התשומות עולות והרווחיות של המגדל נשחקת ובאופן כללי האתגרים גדלים מעונה לעונה. הפיתוחים שאנחנו מביאים יודעים לתת מענה מייטבי לסוגיות אלה".

 

הוקאיידו זרעים גדרה
הוקאיידו זרעים גדרה

הזן המסחרי שהוצג בחממה היה "קנון" שהוא הזן הוותיק והמוביל בערבה. בשל היבולים הגבוהים, היציבות לאורך כ"כ הרבה שנים והגיבוי המיקצועי של החברה, ה"קנון" הוא הזן המשתלם והרווחי ביותר לדונם עבור המגדלים.

ההתמודדות כיום בזירה המקומית ובשווקים בנ"ל מאופיינת בהמון חוסר וודאות, קשיים בשיווק ותנודתיות מחירים כתוצאה משערי מטבע וביקוש משתנים. כל זאת בנוסך לאתגרי הגידול.

קרוב ל – 40 חקלאים (בנוסף לאנשי מו"פ, משתלות וחברות ייצוא) הגיעו ליום הפתוח אשר התנהל כולו במסגרת מגבלות הקורונה. בנוסף לגנטיקה החדשה והוותיקה שהוצגה פגשו המגדלים גם את צוות החברה הנרחב, אשר נותן מענה ביום יום לצרכי המגדל בכל שלבי הגידול; החל מאנשי מו"פ, מוצר, צוות מכירות ותמיכה אגרוטכנית, יחד עם טכנולוגיית GroFit העומדת לרשות המגדלים מטעם זרעים גדרה – סינג'נטה במטרה להתמודד טוב יותר עם הגידול, להגיע לתוצאות מיטביות ולמקסם את ריווחיות המגדל.

אורי יעקבי, המגדל אשר בחלקתו התקיים האירוע היה יותר משמח על הזנים החדשים: "עלות הטיפול כנגד הנמטודות עומדת על יותר מ 1,000 שקלים לדונם. תוסיפו על זה את העלות כנגד הקימחונית ומגיעים להוצאה מאוד לא מבוטלת.

נוסף לעלויות, בשל העלייה העקבית בנגיעות ישנה עלייה ביישום וידוע שהיעילות הולכת ופוחתת. מנגד ישנה כוונה להפחתת השימוש בחומרים בעתיד בשל רעילותם לסביבה.

זהו אתגר לא פשוט – לפתח זנים עם עמידויות שנותנות הגנה כנגד נמטודות וקמחונית ושיכולים להפחית עבור המגדל את השימוש בחומרי הדברה וגם לחסוך עלויות ולהעניק שקט נפשי יחסי – אני מברך ושמח על הגנטיקה החדשה".

זרעים גדרה – סינג'נטה רואה בערבה בכלל ובפלפל בפרט ענף חשוב ומרכזי במדינת ישראל ובפעילות החברה, וממשיכה להשקיע בפיתוח מוצרים ושירותים אשר מעניקים ערך אמיתי למגדלים ולענות על צרכיהם.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן