העצרת התקיימה בצומת הקשתות שבשער הנגב, בהובלת התנועה הקיבוצית, תנועת המושבים והמועצות האזוריות של הנגב המערבי – אשכול, שער הנגב, חוף אשקלון, שדרות, "ברית הנגב וההר" ו"עתיד לעוטף". יוזם האירוע הוא יניב הגי מקיבוץ בארי: ״מקיימים את הכנס כדי שתושבי הצפון ירגישו שהם לא לבד״. מזכ״ל התנועה הקיבוצית ליאור שמחה: ״שיעור בלתי נשכח בערבות הדדית״
*תמונה ראשית: עצרת הזדהות עם תושבי הצפון. מכירים היטב את תחושת חוסר האונים. צילום: אייל בריברם
בעצרת ההזדהות, אירוע א-פוליטי שמטרתו להביע תמיכה וערבות הדדית, השתתפו בין השאר חקלאים, מנהלי קהילות, אימהות ובני נוער מהדרום לצפון, כמו גם הנהגת המרחב הכפרי וראשי המועצות האזוריות בעוטף.
יוזם האירוע הוא יניב הגי מקיבוץ בארי, שמכיר היטב את התחושה ואת חוסר האונים שתושבי הצפון מרגישים. "אנחנו מקיימים את הכנס כדי שתושבי הצפון ירגישו שהם לא לבד. כל תושבי העוטף איתם. כל העם עם הצפון!", אמר הגי.
"בכל סבב לחימה בעוטף קיווינו שזה הסבב האחרון. אני מכיר היטב את חוסר האונים שתושבי הצפון חווים עכשיו בסבבי הלחימה ובמעברים מחירום לשגרה, ומכיר את התחושה שאתה לבד. לכן החלטתי להרים את עצרת ההזדהות, כדי שתושבי הצפון ירגישו שהם לא לבד. בתקופת הסבבים, אפילו שירותים מהמדינה הפסיקו להגיע. הדואר לא חולק, בדיקות דם נעצרו, משאיות אספקה לא הגיעו. היום הדבר הזה קורה בצפון, אחד-לאחד מה שחווינו".
ליאור שמחה, מזכ״ל התנועה הקיבוצית, נאם בעצרת ההזדהות של תושבי העוטף עם תושבי הצפון: ״רק ביום שישי קיבלנו בשורות קשות על נפילתו של דור בן שמחון, מקיבוץ בית השיטה, מג״ד שריון שנפל בדרום לבנון יחד עם נווה, יואב וליאב, שלושה חיילי צה״ל שחרפו נפשם על קיומה של מדינת ישראל.
״תושבי העוטף, העמידה שלכם כאן הערב, למען אחינו בצפון, היא שיעור בלתי נשכח בערבות הדדית. אתם, שעברתם את הטלטלה הכי קשה ב-7 באוקטובר ונושאים את השלכותיה יום יום – מוצאים את הכוחות לחזק את יישובי גבול הצפון. אני מוריד בפניכם את הכובע.
״התנועה הקיבוצית היא בית ודרך לאדם, והתנועה ליישוב הארץ. אצלנו עד התלם האחרון זו לא סיסמה. אנחנו משלמים את המחירים בהיותנו חיים על קו העימות – יום יום. אני פוגש שוב ושוב את הנהגות היישובים שמנהלות את המצב הכמעט בלתי אפשרי הזה, ותמיד שומע את אותה אמירה: ׳אנחנו כאן ולא הולכים לשום מקום. כמו סבא וסבתא שלנו. ומקווים שגם הנכדים והנינים שלנו יחיו כאן׳.
״החיבור שמתקיים כאן הוא הערובה להמשך קיומה של מדינת ישראל. אתם האור הגדול וכוח העמידה של כולנו״.
בכנס נאמו גם יו"ר תנועת המושבים עמית יפרח ויו״ר קק״ל איל אוסטרינסקי.


