יבול שיא
הרפת והחלב
1 2

ליאור שמחה נבחר כמזכ"ל התנועה הקיבוצית

2 דק' קריאה

שיתוף:

חודשים רבים של השקעה בקידום המועמדות בכל משקי הקיבוצים וביום שלישי 14.2 התקיימו הבחירות והדרמה הייתה גדולה. בשעות הלילה נספרו הקולות וליאור שמחה נבחר לתפקיד מזכ"ל התנועה הקיבוצית. הוא יחליף בתפקיד את ניר מאיר שכיהן ב-9 השנים האחרונות.
הבחירות, שהתקיימו ב-259 קיבוצים, בהן ניצח שמחה את הדס דניאלי ילין ברוב של 53%. במרבית הקיבוצים, התאפשרה לראשונה הצבעה בקלפי דיגיטלית, וכך התאפשר גם  לחברי הקיבוצים המפונים להצביע – ובסופו של דבר, כ-49% מבעלי זכות ההצבעה, מימשו אותה.

2 3
ציור יפהפה על קיר משרדו של ליאור

ניצן צבי כהן מעמותת דרור ישראל, כתב במהירות ערך בוויקיפדיה על דרכו של ליאור עד כה

ליאור שמחה נולד בשנת 1976 בקיבוץ נצר סירני לאורי ועידית. סבתו הילדה, הייתה ניצולת שואה, נגנית בתזמורת של אלמה רוזה במחנה ברגן בלזן וממקימות הקיבוץ.

בוגר תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית. בשנת 2004 הצטרף למשרד האסטרטגיה והפרסום 'אדלר חומסקי & ורשבסקי' במסגרתו ניהל, בין היתר, את תקציבי הפרסום של רכבת ישראל, קבוצת סקאל, חברת החשמל ואור ירוק.

בשנת 2009 היה חלק מצוות הקמפיין של מפלגת קדימה, ולאחר הבחירות המשיך לשמש בצוות ההסברה של המפלגה.

בשנת 2014 חזר לקיבוץ ובגיל 37 נבחר לכהן כיו"ר הקיבוץ. במסגרת תפקידו עסק בפיתוח הצמיחה הכלכלית, הקהילתית והדמוגרפית של הקיבוץ וקידם הקמת 2 שכונות בנים חדשות. כמוכן, עסק בעדכון תקנון הפנסיה של חברי הקיבוץ הגמלאים, לרבות העלאת גובה הקצבה החודשית.

בדצמבר 2019 התמודד שמחה לראשות התנועה הקיבוצית מול היו"ר לשעבר ניר מאיר, והפסיד, לאחר שמאיר קיבל 55% מהקולות ושמחה 44%.

בשנת 2020 סיים את תפקידו כיו"ר הקיבוץ, לאחר שנבחר לכהן כמנכ"ל התאחדות יצרני החלב בישראל. בתפקידו זה עסק בהבטחת הייצור ובמגעים עם הממשלה על רקע הרפורמות במגזר החקלאי, וכן קידם את איחוד השורות בארגון, בין המשקים הקיבוציים והמושביים.

לאחר אירועי ה-7 באוקטובר הוביל את מיזם 'אחים לרפת' במסגרתו התנדבו רפתנים מכל רחבי הארץ, לסייע לרפתני עוטף עזה וקידם הקמת קרנות לשיקום וסיוע לרפתות העוטף, בסיוען של חברות עסקיות גדולות ובהן תנובה ושטראוס, ואת הגדלת מכסות החלב לרפתות העוטף.

נבחר לאחד מ-100 האנשים המשפיעים של עיתון מעריב לשנת 2021.

ב-14.2 2024 התמודד פעם שנייה על ראשות התנועה הקיבוצית מול הדס דניאלי-ילין מקיבוץ יגור, וניצח.

נשוי לכרמל, רופאה אונקולוגית, ואב לארבעה.

כולנו מודים לליאור על תרומתו למשק החלב ומאחלים לו הצלחה רבה בתפקידו המאתגר בראשות התנועה הקיבוצית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן