יבול שיא
הרפת והחלב
Screenshot 2024 04 17 131208

אז מה יצא לנו מהחיסול הזה?

3 דק' קריאה

שיתוף:

תוצאות החיסול, נכון לשני בבוקר • לבתי החולים, אחרי שהוכו, נדרסו או רוססו, מגיעים רק מפגיני מחאה • דוושת הגז נתקעה לו, או שלא

היה ברור שאיראן תגיב
החיסול של האיראני הבכיר בדמשק, מוחמד-רזא זאהדי, שינה את תמונת המערכה באזור שלנו, הכניס את איראן לעימות ישיר מולנו, אזרחי ישראל חוו כמה ימים של חרדה קשה, והיירוט המאוד מוצלח של מאות הטילים והכטב"מים ששוגרו לעברנו, עלה על פי ההערכה 2 מיליארד שקל. כל זה נכון ליום שני בבוקר. היה כדאי?

חשד לחבלה בכוונה מחמירה
כמוצאי שלל רב, עטו פרשנים וצייצנים מהימין על מעצרו של רוי גורדון, שנחשד בהשלכת לפידים לעבר שוטרים בהפגנה שנערכה מול בית רה"מ ברחוב עזה בירושלים. אחרי חודשים של תסכול בהם הם מחפשים ללא הצלחה הוכחות למעשי אלימות של המפגינים האנרכיסטים מהשמאל, סוף סוף נמצאה להם דוגמה לאלימות שכזו. לא סתם דוגמה – גורדון הוא אחד מהפעילים המרכזיים של "אחים לנשק", משתתף קבוע באירועי מחאה.
נעשה סדר: השלכת הלפידים הייתה מעשה שאסור היה לעשותו, ואם יוגש נגד גורדון כתב אישום והוא יורשע וייענש, כך צריך להיות. מהצד השני, גורדון אינו מכחיש את השלכת הלפיד, אבל טוען שלא כיוון אותו לעבר שוטר, ושופט בית המשפט המחוזי בירושלים ששחרר אותו למעצר בית, קיבל את טענתו וקבע שהסרטון שהוקרן בפניו, "לא מציג תקיפה בדרך של יידוי הלפיד במסלול ישיר לעבר שוטר". נפגעים לא היו באירוע הזה.
בכל מאות ההפגנות ואירועי המחאה שהיו עד כה, ומיליוני המשתתפים במצטבר שנטלו בהם חלק, ישנה רק דוגמה אחת למעשה אלימות של מפגינים נגד אזרחים. ביולי 2023, במהלך הפגנה נגד הרפורמה סמוך לכנסת, אחד המפגינים, דן אהרונסון, היכה במוט על שימשה אחורית של רכב בו נסעו אימא ושלושת ילדיה הקטנים. השמשה התנפצה וחלקי זכוכית התפזרו במושב האחורי, בו ישבו שניים מהילדים, שלא נפגעו אבל מאוד נבהלו. הפרקליטות הגישה לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד אהרונסון והוא ממתין למשפטו. בכירי הצייצנים מימין, במיוחד רן כרמי בוזגלו והצל, חגגו חודשים על האירוע הזה.
זהו. שני מעשי אלימות משמאל, לא ראויים, שלא היו בהם נפגעים. מי שהגיעו לבתי חולים בעקבות מעשי אלימות נגדם, הם מפגיני מחאה שנפגעו על ידי אנשי ימין. הדוגמה האחרונה היא כמובן הדריסה שביצע מאמן הכדורגל חיים סירוטקין, בהפגנה המחאה בקפלן בשבת ה-6 באפריל. סירוטקין דרס חמישה, מהם אישה אחת במצב בינוני. הוא שוחרר למעצר בית, אבל המשטרה ערערה וגם החמירה את סעיף האשמה נגדו, מסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, לחשד לחבלה בכוונה מחמירה. גם המשטרה וגם שופט בית המשפט המחוזי ירון לוי, לא קנו את גרסתו של סירוטקין, לפיה דוושת הגז נתקעה לו. "אין כל אינדיקציה לכך שהמשיב ניסה לבלום את הרכב ולא נראה כי אורות הבלם דולקים", כתב השופט לוי, שהאריך את מעצרו.
דוגמאות נוספות? פעיל הליכוד הבריון, רמי בן יהודה, תועד בספטמבר 2022 תוקף באגרוף את אל"מ במיל' רמי מתן, שהפגין במחלף חמד נגד נתניהו, אז ראש האופוזיציה. "הוא העיף אותי לכיוון האוטו, אני הולך למיון", אמר אז מתן. בן יהודה הושעה לזמן קצר מהליכוד, והיום הוא אורח כבוד בכנסת.
ביולי 2023, מפגין מבוגר שהגיע למחות נגד ההפיכה המשטרית בצומת כרכור, הותקף על ידי תומך ההפיכה, שריסס אותו בגז מדמיע. "ראיתי מישהו שהגיע עם דגל, ברגע אחד הוא ריסס אותי בגז וברח". הוא פונה לבית החולים הלל יפה, תמונה שלו שעינו הימנית שותתת דם, פורסמה בתקשורת. המרסס לא נתפס. ישנן כמובן דוגמאות נוספות.
חוסמים צמתים מעת לעת, מדליקים מדורות בכביש, אבל אין פגיעה מכוונת באנשים, לא בשוטרים ולא בתומכי נתניהו. האלימות הקשה, כרגיל, מגיעה רק מצד אחד.
לא רק בהפגנות. ברביעי שעבר, במהלך עימותים בין מתנחלים לפלסטינים באזור הכפר בורקה, הותקף סמח"ט בנימין על ידי אחד המתנחלים, ששבר את הטלפון הנייד שלו. בשבת, במסגרת מסע הנקמה שלהם לאחר מציאת גופת הנער בנימין אחימאיר בן ה-14 שנרצח באכזריות על ידי מחבלים, תקפו מתנחלים גם את צלם ידיעות אחרונות ו-Ynet שאול גולן באזור הכפר דומא, שרפו את הציוד שלו ושברו את ידו. "הרגו אותי במכות".
אלימות בשמאל נמצאת בשולי השוליים. בימין? רק בימים האחרונים – דריסת מפגינים, תקיפת סמח"ט, מכות רצח לצלם עיתונות. שגרה.
הלב שלו במקום הנכון
אגב דורס המפגינים סירוטקין. ינון מגל סיפק השבוע עוד הוכחה לכך שהוא איש תקשורת מהסוג החדש, מאלה שמקדמים קודם כל את מה שמשרת את האג'נדה, והעובדות מצטרפות רק אם הן מתאימות. ההסבר של סירוטקין, "נתקע לי הגז, מתנצל", נבדק ונשלל על ידי המשטרה. קצין המשטרה אמר בבית המשפט: "בודקים שוללים כל תקלה ברכב. כשיש תקלה, לוחצים על דוושת הברקס… הוא גם המשיך וברח משם".
מי לא חיכה למסקנות המשטרה ואימץ ללא היסוס את גרסת דוושת הגז שנתקעה? ינון מגל, ששיגר את הציוץ הבא: "איך הם רצחו אותו, טינפו עליו, הכפישו אותו, אותו ואת אשתו. הפרחים, הערסים, הביביסטים, הוולגרים, האלימים, ימנים, הבבונים, ובסוף מדובר בתקלה. כרוניקה של רוע חברתי שנידון לכישלון, ליבם אינו במקום הנכון". שלא כמו הלב של מגל.
נתאר אירוע דומה מהכיוון ההפוך. בעל ואישה, שניהם בחולצות אדומות עליהן כתוב "להחזיר את כולם עכשיו!" נקלעים ברכבם להפגנת ימין בסיסמה: "רפיח עכשיו". הזוג מתעמת עם המפגינים, האישה מגדפת, ואז הרכב מאיץ ודורס כמה מהם. הבעל נעצר וטוען שנתקע לו הגז. גם כאן היה ינון מגל היה ממהר לקנות את ההסבר הזה? שלא לדבר על תסריט שבו נהג פלסטיני דורס יהודים ומעלה טיעון דומה.
לאחר החלטת בית המשפט, שלא קנה את גרסת הדוושה שנתקעה, חיפשתי איזשהו ציוץ מתקן של ינון מגל. לא מצאתי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ניהול משק החשמל בקיבוצים הפך למורכב במיוחד והוא כולל אחריות על רכישת חשמל ומכירתו, גביית תשלומים, תחזוקת תשתיות והיכרות עם הרגולציה המשתנה  * חברת משקי רם, שפועלת בכ-40 קיבוצים, מתמחה בכך ותוכל ולחסוך לכם
3 דק' קריאה
הצלם הבינלאומי נפתלי הילגר מגן-נר שבגלבוע נוסע ברחבי העולם, מגלה תרבויות לא ידועות ומצלם נופים ואנשים * בתמונותיו ניכרים סקרנות, רגישות והקשר האנושי שהוא ניחן בהם * מאז ה-7 באוקטובר הוא מקדיש חלק מזמנו
9 דק' קריאה
על הגדות פסח בהתיישבות העובדת  סדר הפסח הוא הטקס הביתי-משפחתי החשוב ביותר בשנה. לאורך ההיסטוריה קיימו אותו בארץ ובגולה, גם בתנאים קשים ובלתי אפשריים כמעט. העיסוק המרכזי הוא קריאה בהגדה של פסח. במאות השלוש-עשרה
3 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן