יבול שיא
הרפת והחלב
צילום מסך 2023 11 14 161441

בהזדמנות חגיגית זו, כשאנחנו במלחמה

3 דק' קריאה

שיתוף:

צה"ל צריך לבלום את גילויי ההקצנה הימניים משיחיים אצל חייליו * אהוד ברק צריך לתבוע 

הארץ שלנו! כל הארץ! כולה!  

זה בסדר להגיד על רב, במקרה הזה רב צבאי, שהוא אידיוט? זו מסקנה בלתי נמנעת, כשבוחנים את דבריו של רב בא"ח הנח"ל, סרן עמיחי פרידמן, בפני חיילי החטיבה בשבוע שעבר.  

"אני, יש לי איזה שריטה", פתח ואמר הרב פרידמן, "אני לפעמים יושב על הספה רגל על רגל ומדמיין דמיונות… אני יושב ומדמיין לי שבימים האלה אין את ההרוגים, אין את השבויים, אין את הפצועים. וברגע שאני מזיז אותם מהמסך, אני נשאר עם אולי החודש הכי משמח בחיים". איך החודש הנורא הזה הוא הכי משמח בחייו? כי האסון של ה-7 באוקטובר עשה טוב לעם ישראל. "הגענו לנקודה שעם ישראל עולה קומה, עולה כיתה, אנחנו סוף סוף מבררים מי אנחנו… מה אנחנו רוצים לעשות עם עצמנו." 

אזרחי ישראל מתאבלים על יותר מ-1200 נרצחים והרוגים, מזועזעים עד עמקי נשמתם ממעשי הרוע והאכזריות של מחבלי החמאס, מתפללים לחזרתם בשלום של החטופים וכואבים את כאב המשפחות, והרב עמיחי פרידמן מזיז את כל זה הצידה, והוא מאושר. כי אנחנו סוף סוף מבררים מי אנחנו.  

זה בערך כמו להגיד – אם נשים רגע בצד את ששת המיליונים שנרצחו בשואה, עם ישראל צריך להסתכל על השנים 1940– 1948, כעל אחת התקופות היותר טובות בתולדותיו. כי השואה הייתה אירוע משמעותי ביותר בדרך להקמתה של מדינת ישראל. עכשיו, אחרי 75 שנה, התחולל אירוע שואתי נוסף, שמביא אותנו לבחון מה אנחנו רוצים לעשות עם עצמנו.  

ומה הרב פרידמן רוצה שנעשה עם עצמנו? הנה משפט נוסף שלו, שמצדיק את ההגדרה שניתנה לו בפסקה הפותחת: "הארץ שלנו! כל הארץ! כולה! כולל עזה, כולל הלבנון, כל הארץ המובטחת, אנחנו נחזור, גוש קטיף זה כזה קטן לעומת מה שאנחנו נגיע בעזרת השם". 

מילא נחזור לגוש קטיף. לחלום המטורף הזה שותפים כידוע רבים. אבל נחזור ללבנון? גם אם זה אומר שנשלם את המחירים ששילמנו בחיי חיילים כשהיינו שם? צה"ל שהה ברצועת הביטחון בדרום לבנון מיוני 1985 עד מאי 2000. במהלך השנים הללו נהרגו שם כ-750 חיילים, 50 הרוגים בממוצע לשנה. אלפי חיילים נפצעו. למציאות הזו מישהו רוצה לחזור? כי מה? כי שהייה שלנו בדרום לבנון תמנע מהחיזבאללה להיערך מצפון לרצועת הביטחון? תשלול מהם את היכולת לשגר משם טילים לעבר היישובים שלנו? מאות רבות של משפחות בישראל חייבות תודה לאהוד ברק על הנסיגה מלבנון, נסיגה שבזכותה הן לא הצטרפו למשפחת השכול. מבחינת הרב פרידמן זה כנראה מחיר שכדאי לשלם, והוא לא מסתפק בגוש קטיף ובלבנון. הוא רוצה את כל הארץ המובטחת. בעזרת השם.  

החיילים בחטיבת הנח"ל שהקשיבו להגיגים ההזויים של הרב, מחאו כפיים. לא נשמעו קולות מחאה. השבוע פורסמו תעודים נוספים המצביעים על הקצנה מדאיגה אצל חיילי צה"ל. לוחם הצטלם בעזה, כשהוא שותל עץ ומקדיש את המעשה, "לתקומת עם ישראל ולשחרור כל אסירי ציון". אסירי ציון שלשחרורם הוא מייחל, הם עמירם בן אוליאל, רוצחם של בני משפחת דבאוושה, ואריאל דנינו, תושב המאחז קומי אורי, שנשלח למעצר מנהלי של ארבעה חודשים בחשד לעבירות אלימות כלפי פלסטינים. בשב"כ חשבו שצריך לעצור אותו, ושר הביטחון  גלנט חתם על הצו. המעצר עורר גל מחאה בקרב המתנחלים ותומכיהם, והצטרפו אליו עשרות חיילים, שהצטלמו כשהם מחזיקים שלטים עליהם נכתב: "שחררו את דנינו". אירוע פוליטי נוסף השבוע אצל לובשי מדים: חיילים מבסיס חטמ"ר בנימין תועדו שרים: "אותנו השמאלנים לא מייצגים, שיישרף לכם הכפר, שיישרפו לכם הכפרים". 

הרב פרידמן זומן לבירור והושעה ל-30 יום, שאחריהם יחזור לתפקידו. לגבי החייל שביקש לשחרר את בן אוליאל ודנינו והחיילים ששרו שיישרף לכם הכפר, דובר צה"ל הודיע שמדובר בהתנהלות שאינה עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל, והעניין יתוחקר ויטופל.   

דרושה תגובה הרבה יותר נמרצת. מנסה לנחש, מה הייתה התגובה הצה"לית, אם חיילים היו מצטלמים בעת הזו כשהם מחזיקים שלטים: "תתפטר!"  

הבגידה שהסתבכה 

אגב אהוד ברק. הוא החליט ככל הנראה לא להתעסק עם תביעות לשון הרע נגד משמיציו. זו טעות, כי תביעות מסוג זה הן נשק הכרחי במלחמה נגד הפייק-ניוז ותיאוריות הקונספירציה.  

תביעה ראשונה שברק היה זוכה בה בגדול, היא כלפי אלו שטוענים כלפיו שהוא פדופיל.  הצייצנים הזהירים מאשימים אותו בפדופיליה ברמז – מי שהיה חברו של ג'פרי אפשטיין, הוא כנראה כמוהו. הפחות זהירים מטיחים את זה בגלוי: למשל מגיב בשם אלון בק, שבציוץ נגד שקמה ברסלר כתב שהיא "העובדת המסורה של אילן שילוח ואהוד הפדופיל". ברסלר הגישה נגדו לא מזמן תביעת לשון הרע. 

בעקבות הזוועה של ה-7 באוקטובר התפתחה כידוע תיאוריית קונספירציה של "בגידה מבפנים". מי עומד מאחורי הבגידה הזו? אהוד ברק. הצייצנית מיכל בהגן כתבה: "כשאני מדברת עם אנשים שחושבים שהיה פה מחדל ואני זורקת להם בפרצוף 'לדעתי הייתה בגידה', התגובה שלהם היא תמיד אותה תגובה. היא כוללת רק שתי מילים: אהוד ברק?". נורא מתוחכם. זה לא היא שטוענת שהבוגד הוא אהוד ברק. זה מה שאומרים לה. צייצנית אחרת כתבה: "90 אחוזים מתושבי המדינה בדעה שאהוד ברק תכנן מלחמה 'קטנה' שיצאה משליטה". צילום ישן של ברק וראש אמן אהרון חליוה, בכנס פתוח ורב משתתפים, מוצג כצילום שנעשה לאחרונה, ומוצמדת אליו השאלה: "האם כאן תוכנן יום השואה?" (חשיפה של פייק-ריפורטר). 

תביעות לשון הרע היו עוזרות להרגיע את המתלהמים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

"בדרך כלל אני כותבת על אחרים," אומרת עדינה בר-אל, כתבת העיתון, חברת מושב ניר-ישראל * "הפעם החלטתי לכתוב עלי, ויותר נכון – על כל בני הדור שלי, הדור שגדל עם המדינה החדשה, הדור שהוריו
8 דק' קריאה
בצל המלחמה, ובצל הביטולים במערכת החינוך לאור המצב הביטחוני והאיום האיראני, הצליחו בתנועה החדשה בשומר החדש לקיים את מפעלי פסח המסורתיים כשהשנה המסעות היו מרגשים במיוחד.החניכים והחניכות צעדו בעקבות הגיבורים והגיבורות, וערכו מפגן הזדהות
2 דק' קריאה
בעקבות ביקורו של המחנך הנודע יאנוש קורצ'אק באשדות יעקב הוא שלח לילדי בית הספר מיקרוסקופ, מפות וציוד לימודי יקר. הילדים החזירו בחוברת בה דמיינו כיצד יסתיים ספרו "המלך מתיא הראשון" בכתבה משולבים קטעים מכתבה
3 דק' קריאה
למה חשוב שהטילים האיראנים יהיו מדויקים ואיך זה קשור לסדרת המשטרה C.S.I לאס וגאס? הרפתקאות הדי בן עמר בלילה אביבי אחד שלא ישכח   בעשר בלילה ירדה חניה זוגתי-לחיים-ארוכים מחדרה וניצבה בפתח החדר שלי.  "עשרות
4 דק' קריאה
אנשי תנועות הנוער הציוניות, אשר רבים מהם הפכו לחברי קיבוצים, פעלו ב-1944 בבודפשט להצלת יהודים תוך סיכון חייהם. בני הדור השני, "שגרירי המחתרת", פועלים כדי שמפעלם של ההורים לא יישכח *תמונה ראשית: משה אלפן,
6 דק' קריאה

הרשמו לניוזלטר

השאירו את הפרטים והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן